Iemand ervaring met Albert van Es en/of Gerrit Wijers??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 15:50

Ik wil met mijn paar dnaar 1 van de 2. Hij heeft veel moeite met oprichten en ahcterhand onder zetten. Een vriendin van mij wil haar paard ook na laten kijken. Die loopt niet goed van achteren

Heeft iemand ervaring met 1 van deze 2 mannen???
Graag jullie ervaringen (goed een slechte) en een evt kostenplaatje.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Iemand ervaring met Albert van Es en/of Gerrit Wijers??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:52

Ik verplaats dit topic van MD naar EA-GZ diensten.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 15:52

um mijn zusje is wel met de pony naar Albert van Es geweest. We hoorden er wonderlijke verhalen over en het was niet belachelijk duur (60 euro toen geloof ik). Ze hebben daar een paard ter plekke behandeld zien worden en dat leek erg indrukwekkend. Bij de pony van mijn zusje heeft het alleen niks geholpen. Maar voor de ervaring vonden mijn vader en zusje het al erg leuk.

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 18:36

Albert van Es heeft mijn paard eens behandeld omdat hij een onduidelijke blessure had. Echter net de dag voordat de behandeling was, was mijn paard ineens weer rad na een maand stilstaan. Mijn paard stond onder behandeling van een kliniek, maar daar werd niks gevonden, toen we voor een vervolgafspraak kwamen, bleek hij ineens nergens meer gevoelig op te zijn. We zijn toen toch nog naar de afspraak van Albert van Es geweest, maar dus niet met een duidelijke klacht.
Toen ik met mijn paard binnenliep, riep hij meteen dat mijn paard een zenuwbeknelling had en dat hij zo weer kreupel zou zijn. Aangezien het paard voor die tijd al een tijd stil stond, heb ik geen verschil gemerkt. Oké, hij is niet meer (langdurig) kreupel geweest, maar wel vaak onregelmatig wat naar mijn mening te wijten was aan zijn (extreem) schrale bespiering.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 20:31

Albert van Es. Heeft 12 paarden, inclusief de mijne, op locatie behandeld, vorige pensionstal. Geweldige man, heerlijk oprecht en recht voor zijn raap. Neemt zeker geen blad voor de mond, maar dat is in het geval van gezondheid van je paard alleen maar goed. Kosten, ik geloof een euro of 70? Met mijn paard kon de paardenkliniek niks. Hij was heel vaag kreupel. Kliniek zei: rijd hem maar kreupel, pak hem op, ga actief rijden, galopperen, en als ie stokkreupel loopt kom je maar terug... Niet mijn ding. Mijn osteopaat is er toen bijgeweest, heeft hem succesvol behandeld, zat vast in de lendenen. Echter, na enkele weken weer vaag kreupel. Toen kwam Albert bij ons op stal gelukkig en die zei hetzelfde als mijn osteopaat, alleen dan er nog bij waardoor het kwam... Het kwam door mij. Ik zette me teveel vast op rechts, omdat ik dacht dat ie daar lastig mee was, en daardoor zette paardlief zich dus ook vast... Zonder hem was ik er dus niet uitgekomen. Voor nog meer verhalen over andere paarden van mensen, moet je maar pb'en als je interesse hebt, anders word dit bericht zo lang. :D Ik raad hem in ieder geval zeker aan! :j

Overigens: bij een niet goed passend zadel, waar Albert ook vaak naar kijkt of ideeën over doorkrijgt, helpt een behandeling natuurlijk niks, als je daarmee door blijft rijden. Maar dat lijkt me voor zich spreken. ;)

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 22:19

Er is nog een topic hier op Bokt over Albert van Es.

Ik ben al met zo'n 10 paarden bij hem geweest, vaak met verschillende klachten.

Hij is recht voor zijn raap. ziet vaak dingen die een kliniek niet opmerkt.

Bij de meeste paarden heb ik erg veel baat met zijn behandeling c.q. uitleg waarom een paard problemen heeft.

Ik ga liever voor euro 70,-- per keer naar Albert dan dat ik bij problemen in beweging/spieren e.d. direct naar de kliniek ga. Dat kan altijd dan noig wel.

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 19:22

ik ga liever ook niet naar de kliniek. De veeartsen die ik tot nu toe meegmaakt heb weten niet zo veel van spieren..
Komt Albert van Es wel op lokatie??? Ook enig idee hoeveel paarden je dan minimaal moet hebben???
@Sullebulle: Je mag natuurlijk je hele verhaal hier neerzetten hoor!! Dan kunnen andere mensen at ook lezen ;)

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 08:37

Waar zit Albert van Es eigenlijk? Mijn merrie heeft ook vage klachten. Misschien iets voor mij om heen te gaan.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:29

Beilen (Drenthe)

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:08

Dank je wel. Ik ga de afstand in km. even googelen.

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:47

Volgens mij heeft hij ook minimaal 1x per maand praktijk in Nijeveen.
Vanuit NH scheelt dat volgens mij wel een stukje :j

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:54

Is dat in Friesland? Ik heb de laatste week van febr. vakantie. Het zou te mooi zijn als hij dan toevallig daar is.

Sadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:11

Klopt, Nijeveen is in Friesland.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 18:23

Albert van Es is iedere vrijdag in Nijeveen. bij Meppel.
Dan behandelt hij eerst enkele mensen en begint in de loop van de morgen met paarden/pony's. Stal Schotteboer (?)

In Beilen heeft hij op woensdagavond spreekuur.

alleen op afspraak.
Je kunt 's morgens bellen tussen 9 en 11.uur naar nummer 0516- 521525 ( Helende Handen). Je kunt daar een afspraak maken.

Wacht niet te lang want Albert zit vooral ´s avonds in Beilen en na de vakanties snel vol. soms heb je geluk en kun je binnen een week terecht., soms duurt het drie weken (of langer als hij met vakantie is.)

Geen idee hoe vbaak en voor hoeveel paareden hij ook op lokatie langs komt. hij heeft het in ieder geval druk

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 19:10

Hier ook een positieve ervaring met Albert van Es. Zeker een aanrader al moet je er wellicht een stukje voor rijden.

Bansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:44

Albert van Es komt vrijdag 5 februari bij Manege Groteboer in Nijeveen. Dit is Drenthe, vlak bij Meppel.
Hij komt 1 keer in de 2 weken op die manege. Hij komt op locatie vanaf 10 paarden.. :\

Heeft iemand ook ervaring met Hans Schriel uit Ruinerwold?

Gr. Bansy (de vriendin van Wanted, met het paard met de slechte achterhand ;))

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:58

Ja ik heb ervaring met Schriel, en die was prima.
Paard met klachten, dierenarts vond niets, uiteindelijk naar Utrecht geweest, daar liep hij goed (uiteindelijk bleek dat door de trailer reis te komen), dus die konden ook niets doen, thuis weer zelfde klachten, naar Schriel en die vond het gelijk (spier doorbloedingsprobleem, vandaar ook dat met een lange trailerreis, door het veren / trillen was die spier goed doorbloed en zag men het in Utrecht niet), druppels mee en oefeningen en nooit meer problemen gehad.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:12

Ik ben ook met een aantal paarden in het verleden naar Schriel geweest. soms kon hij me goed helpen, .

Maar Alber, t daar heb ik nog meer baat mee, vooral omdat hij door zijn
"gave" als paragnost ook veel dingen ontdekt waar je soms niet bij stilstaat.

Schriel gaf me ook bij alles maar druppels en drankjes mee, die vaak heel erg aan de prijs waren. En lang niet altijd kon ik effect merken.
Albert is gewoon een "manuele"behandeling, evt. wat rijtechnische of voedingsadvies, desnoods je zadel bekeken.
Advies recht voor zijn raap. En een tarief gewoon euro 70,--

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:25

Nog meer mensen die ondertussen bij Albert zijn geweest?
Misschien is het ook wat voor mijn pony,ze zit niet helemaal lekker in dr lichaam,en is wat stijf.
Al een aantal keer bij de ostheopaat geweest,maar het blijft een probleem.
Dus wie weet is Albert een optie.

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 11:00

Wij zijn afgelopen vrijdag bij Albert geweest. Wat een aparte man!!! Mijn paard is te dik :o (wist ik al _-:( ). En hij zat links en rechts iets vast in de spieren. Gelukkig niets schokkends.. Hij zei wel dat hij niet goed in zijn vel zat en op de helft voer moest. Helaas ik ben een 'Feeder' ;)
DIe van Bansy had 2 wervels scheef.

Afgelopen weekend was mijn paard helemaal ADHD. Hij zit nu super in zijn vel. Hij is tijdens het rijden superfanatiek, stond gisteren van ongeduld te steigeren bij mijn vriend aan de hand en staat constant te schrapen..

Dan merk je het verschil pas!! Dus doen!!!!!

Glenda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:15

Dat klinkt inderdaad wel positief Wanted! *D
Ik geloof dat hij bij 10 paarden aan huis komt toch?
En anders ga ik zelf,hoor toch wel veel goede verhalen dus wil het graag proberen!

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 12:52

Ik vond het een heel goede ervaring. Hij spaart je niet hoor!! Hij is heel direct en is het je eigen schuld dan is dat zo..
Het is gewoon heel bijzonder dat hij met dekens op al vanalles ziet/ 'voelt'.
hij komt inderdaad vanaf 10, maar daar is zat ruimte hoor!! Mooie ruime poetsplaats, waar je ze neer kan zetten enz..

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:46

Gerrit Wijers hier heb ik ervaring mee top vent heeft mijn paard goed geholpen hij komt op afspraak ook bij je thuis deed ie mij mij wel toen.
ook albert is een goeie ik zelf geen ervaring maar waar ik gestaan heb op stal heeft goede ervaringen met hem.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 23:49

Albert van Es is echt super!! Een dressuur paard wat ik toen reed wat steeds door onbekende reden kreupel,... iedere keer opnieuw. Hij keek ernaar, verlegde het een en het ander en voila, meneer liep als een trein en is nooit meer kreupel geweest.

Onze hond is vorige week met onbekende blessure geweest. DA dacht aan een hernia, maar op de foto's niets te zien! Albert pakt hem vast een pootje los, weer vast, andere pootje los weer vast,.... hij is weer blij en springt zelfs weer rond, terwijl men bang wat dat hij verlamt zou zijn van achteren hahahaha.
Zit nog te denken om ook Boobs eens mee te nemen naar hem,.... Hij kijkt dwars door alles en iedereen heen. Verteld je precies hoe je bent etc!
Echt een aanbeveling!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:08

Met Albert van Es heb ik geen ervaring, wel met Gerrit Weijers,en daar zijn we prima over te spreken!!

Sterker nog, het is vanmorgen (weer) in mijn rug geschoten, en mijn eigen manueel therapeut is er niet, dus heb ik ten einde raad Gerrit gebeld en om 5 uur kan ik bij hem terecht. Wel een stukje rijden vanaf texel naar ulrum, maar ik heb het er graag voor over.

Paarden behandelt hij bij hem thuis, maar ik weet niet meer hoe het plaatsje heet.