Op zoek naar Paard & Stalling Apeldoorn

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dilen

Op zoek naar Paard & Stalling Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 19:05

Hallo allemaal,

ik ben al een aantal maanden bezig met het zoeken naar een goede stal in Apeldoorn of omstreken. Ik wil graag een paard kopen, maar eerst maar is een goede stal vinden.. :\
Nu heb ik al heel veel gehad aan Bokt.nl. Maar de informatie die ik hier veelal vind over stallen is al wat verouderd. Daarom ben ik vandaag zelf bij stalling langsgegaan. (nogal een karwei: om 12:00 uur begonnen, 17:00 geeindigd en pas 3 stallingen gehad! :Z )

Het valt niet mee!

Ik was blij verrast door Pothoven, erg mooie, nieuwe faciliteiten en heel goed onderhouden. Minpunt: geen bos in de buurt.
€275 per maand, 3 keer per dag krachtvoer en 2 keer per dag ruwvoer, pensionklanten hebben beschikking over een mooie binnenbak, excl weidegang. Schijnt dat weidegang € 140 per maand extra kost? (wow!) ;(

Daarnaast was Levade in Wenum Wiesel een grote winnaar: heel klantvriendelijk, mooie uitrijmogelijkheden, € 300 per maand (incl 2 x kracht, 2 x ruw voer en weidegang, vrij gebruik binnen en buitenbak en longeercirkel).

Ook nog bij 't Hooiland geweest, die valt voor mij af.. :x

Dan hebben we nog Klein 's Gravenmate in Wilp. € 255 per maand volgens insiders (klopt dat?) incl gebruik binnenbak, buitenbak, longeercirkel, 2 x per dag ruwvoer en 2 x per dag krachtvoer (volgens mij) en goede uitrijmogelijkheden naar Bussloo. Maar ik heb gehoord dat deze stalling al vol zit |( jammer!!

Dan las ik nog iets over Boesveld in Empe? Weet iemand hier meer van? Actuele prijzen en faciliteiten en of er nog ruimte is voor stalling van een paard?

Ben ik nog een goede stalling vergeten? (Met uitzondering van BuitenVaassen, slechte verhalen over gehoord).
Liefst met binnenbak, buitenbak en weidegang. En als het kan ook nog met een leuk bos in de buurt? (Veeleisend he? :o )

Alvast bedankt!
- Dilen

Coconut

Re: Op zoek naar Paard & Stalling Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:09

Wat denk je van Teuge? Zit ook een mooie pensionstal met buitenbak en weidegang. En ook meer richting de kant van Teuge in het bos zit een pensionstal die ook weidegang aanbied.

Kan op zich wel weidegang voor je regelen hier, maar geen stalling helaas!

Dilen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 19:18

_Skess_ schreef:
Wat denk je van Teuge? Zit ook een mooie pensionstal met buitenbak en weidegang. En ook meer richting de kant van Teuge in het bos zit een pensionstal die ook weidegang aanbied.

Kan op zich wel weidegang voor je regelen hier, maar geen stalling helaas!

Teuge is ook goed te doen! Bedoel je Het hoef hof? Daar heb ik wel is van gehoord. Is er ook een mogelijkheid tot gebruik van binnenbak (in de buurt?). Weet je wat meer over prijzen?
+:)+

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:23

Als je je eis voor een binnenbak laat vallen, gaat er een wereld voor je open ;)
Bussloo is leuk om een keer te rijden, maar als je een keer linksom en een keer rechtsom bent geweest, is de lol er snel af. Verder kan je daar namelijk niet echt op pad. In de winter zijn de paden rond Busloo ook heel slecht, want rivierklei!
In Wiesel kan je zo ongeveer bij elk huis wel een paard stallen :+ , even op MP kijken bij stalling en weidegang. In Wiesel , hele gebied rond Levade, zitten veel particulieren die een stalletje verhuren en echt niet voor zulke bedragen als je nu opnoemt. Bovendien kan je als je lid wordt van WWNA ook nog rijden in de Oranjehal, een hele grote binnenbak!
Hetzelfde geldt eigenlijk Beekbergen tot aan Brummen, er zijn vele particulieren die tegen hele redelijke prijzen stalling aanbieden. Richting Epe trouwens ook, ligt er maar net aan hoe ver je evt wilt rijden.

Succes!

Dilen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 23:35

Het probleem is, dat ik geen trailer heb.. ;( dus kan ik niet zo makkelijk bij de oranjehal komen.
Aan particulier had ik nog helemaal niet gedacht, ik vond het al lastig kiezen met alle aanbieders die ik nu ken :P Ik zal is op marktplaats kijken!

Bedankt voor je reactie!
Alle tips zijn welkom :D

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 09:25

VSW-->EA-GZ Diensten.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:53

http://paarden-pensionstallen.startpagina.nl/

misschien heb hier nog wat aan.
IK heb vroeger (tot 7 jaar geleden) altijd een binnenbak gehad. NU ik hem niet meer heb, mis ik hem echt niet. Het scheelt zo veel in prijs en keuze mogelijkheid als je die van je lijstje streept.

succes met zoeken

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 10:53

Naast de Oranjehal zit stal Rutgers (Oude zwolseweg), wel goede buitenbak, beperkte weidegang, naast de binnenbak
Of Dresspring in Wenum (Kanaweg), binnen en buitenbak, stapmolen, weidegang zomer en winter, bos is dan iets verder weg
Stal de Leeuwerik van de fam. Boesveld uit Empe: http://link.marktplaats.nl/302802278
Riant in Beekbergen heeft ook alle faciliteiten en zit aan het bos, maar daar betaal je dan ook voor > €350 p/m
Stal Bruin in Wilp heeft ook een binnen- en buitenbak, alleen geen bos in de buurt

Particulieren zou ook een goede optie zijn hier in de omgeving!
Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:04

Nadeel van Dresspring is dat de pensionpaarden NIET naar binnen en buiten worden gezet, dat moet je als pensionklant zelf doen.
Er is een rooster om het samen te doen en dan ben je zo'n 2x per week aan de beurt.
Ik heb er zelf gestaan en vond het vooral in de winter erg vervelend want je bent er echt lang mee bezig omdat er tig dekens gewisseld moeten worden...
Verder is het echt een fijne stal met een hele mooie accommodatie maar ik vond het binnen en buiten zetten te vervelend worden.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:32

Het ligt er een beetje aan waar je gestald staat, maar over het algemeen is het rond de 15 a 20 min stappen richting de Oranjehal. Ik weet niet of je bij Levade oid de binnenbak ook nog apart kan huren.

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:07

Dilen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 17:27

Heel erg bedankt allemaal!!
Ik ga aankomende week weer op pad om te kijken bij de stallingen die jullie hebben doorgegeven *D

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 17:33

Als je meer info wilt over Het Hoef Hof in Teuge, mag je mij pb'en. Mijn verzorgpony staat er ook.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 20:31

Heb geen idee hoe die stal heet :o is eigenlijk pal achter mijn huis, vlakbij een Tuincentrum in Teuge. Hebben alleen geen binnenbak geloof ik. Heb ook geen idee wat het kost :o

Heb je echt stalling nodig? Anders weet ik wel weidegang voor je :)

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 22:13

Stal HorseTrust in Kootwijk, voldoet zo'n beetje aan alles wat je wilt en nog goed te betalen ook (hebben meerdere pensionners uit Apeldoorn en die zeggen dat het qua afstand goed te doen is.)
www.stalhorsetrust.nl

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 23:20

Jammer dat je het Hooiland niets vond ik heb het er super naar mijn zin.

Ik heb een 3tal pensionklanten vanuit apeldoorn
www.stal-littink.nl ik zit alleen tot de zomer nog vol

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 10:18

Pensionstalling de Canneburgh

3 buitenbakken
1 grote binnenbak.
Stapmolen.
Longeercirkel.
Weidegang. s'winters in de paddocks zomers hele dagen buiten maar wel s'nachts op stal :D
2x gevoerd. ( als ik het goed heb)

Heb daar 5 jaar gereden en mijn verzorgfries heeft daar gestaan.
Ben er zeer tevreden over en is daar altijd gezellig.

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 15:10

Boesveld ben ik ook wezen kijken.
Hele lieve mensen maar is niet vergelijkbaak met de andere stallen die je opgenoemt hebt.

Er staat hier ook op bokt een advertentie geplaats van particulier
[EA-CO] stallen te huur in Klarenbeek (omgeving Apeldoorn)

Ben er wezen kijken en beviel mij heel erg goed.
Paarden komen elke dag buiten hebben een hele mooie bak en als het slecht weer is slechts 1 straat oversteken en je kan bij manege koopman binnenrijden,
Ook het bos is aan de overkant van de straat.

Unique2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 09:37

Stal kl. ’s-Gravenmate is inderdaag vol. De prijs van €255 klopt! Ik sta er nu al weer bijna 6 jaar met veel plezier op stal!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:24

Ik ben nu al zeker een half jaar aan het kijken naar een geschikte stal voor mijn fjord. Ze staat nu nog een half uur verderop, dicht bij mijn ouders. Maar graag wil ik haar wat dichterbij halen.

Ik moet zeggen dat het erg lastig is om een stal te vinden die gewoon leuk en goed is. Ik wil zelf wel echt een binnenbak, omdat mijn pony bijna 29 is en in beweging moet blijven. Dat gaat niet als ze niet de wei op kunnen, en als de buitenbak niet beschikbaar is. Het valt echt niet mee om iets te vinden wat gewoon goed voelt.

Over het algemeen super lieve mensen hier in de buurt, maar zo anders allemaal dan wat ik gewend ben!

Had een mailtje gestuurd naar die stal in Empe, die ook op marktplaats staat. Niet van de fam. Boesveld, maar die andere die hier ook in het topic genoemd is. Die mailt alleen niet terug helaas. Weet iemand iets meer over die stal?

helene5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:06

Hoi,

Ik ben zelf ook op zoek naar een goede stalling, en heb nog wel wat informatie over een aantal stallingen waar ik ben geweest:

Stal Rutgers in Wenum Wiesel gaat inmiddels door het leven als "Wenums Veldzicht". Vol pension houdt hier in: 3 x daags kracht- en ruwvoer, dagelijks stal afmesten en opstrooien, zomermaanden weidegang voor € 220,- per maand. Voor € 30 euro meer gaat het paard dagelijks een half uur in de stapmolen.. Geen binnenbak, wel buitenbak. Overigens zit deze stalling al vol.

Boesveld in Empe, € 230 per maand, incl 2 x kuil, 2 x ruw, elke dag weidegang, binnenbak en in de zomer een grasbaan (als buitenbak).

Leeuwerik, Empe (op marktplaats gezien): 20 x 40 m binnenbak, veel weilanden. Nieuwe buitenbak wordt aangelegd, 3 x daags ruwvoer, 2 x krachtvoer, zomer en winter weidegang mogelijk en eventueel ook dag en nacht weidegang.

Pensionstal Bellert, Apeldoorn-Noord (Beemte-Broekland). Dichtbij Pothoven (hier zou je gebruik kunnen maken van de binnenbak). Verlichte buitenbak 20x 60 m, dagelijks weidegang, € 175,- per maand.

Succes!