hondenpension in Noord Brabant gezocht !

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

hondenpension in Noord Brabant gezocht !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 22:19

Hoi allemaal,

Vandaag goedkeuring gekregen van mijn werk voor de zomervakantie 2010, dus ga nu alvast wat rondkijken voor een goed hondenpension.

Ik heb een duitse herder, van nu 2,5 jaar oud.
Voor hem ben ik dus opzoek, wij gaan ongeveer een weekje weg dus dat valt wel mee.

Mijn eisen:

- Toch minimaal 2 a 3 keer per dag " uitgelaten " worden
- Ik wil mijn eigen eten mee kunnen geven ( en dat is vers, maar ik wil dan KVV = kant en klaar vers voeding meegeven )
- Ik wil absoluut geen pension waar alle honden klakkeloos bij elkaar los worden gelaten, mijn hond kan met andere honden, maar liever niet met kleintjes bijvoorbeeld.
- ik wil niet hebben dat mijn hond zomaar gewassen wordt ( ja ik heb serieus een pension gevonden die de hond wast wanneer zij dat nodig vinden, daarna krijg je daar de rekening van )
- Geen ieniemienie kennels, mijn voorkeur gaat uit naar een kennel MET uitloop naar buiten.

Ik weet het, heel wat eisen, maar mijn hond laat ik niet zomaar bij de eerste de beste ( heb beetje slechte ervaring met vorig pension ).

Weet je iets in Noord brabant ? Laat het mij dan weten.

Liefs Angie

Nickeltje

Re: hondenpension in Noord Brabant gezocht !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:31

BB > EA-GZ

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:47

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 17:47

Atlantis92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:10

Kijk eens even op deze site: http://www.pensionboslucht.nl/
Heb er zelf gewerkt en is ZEER net pension waarbij de
meerdere malen (4a5x) naar buiten gaan per dag.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:13

Ik wou inderdaad Alert zeggen. Hoor er veel goede verhalen over

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:24

Atlantis92 schreef:
Kijk eens even op deze site: http://www.pensionboslucht.nl/

Wat ik zo goed vind aan deze, is dat je er voor kan kiezen tegen bij betaling om je hond iedere dag een balspelletje of een boswandeling te laten maken. Super zeg! :)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:20

Heb je ook al gekeken naar mensen die honden thuis opvangen? Daar staan er ook genoeg op en persoonlijk krijgen die honden net ff wat meer aandacht. Ik heb zo af en toe honden (en katten) van mensen in huis die zelf op vakantie gaan. Heb zelf niets met een pension, heb er in verschillende gewerkt maar het is niet mijn ding :-)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 16:29

AngelofLove schreef:
Heb je ook al gekeken naar mensen die honden thuis opvangen? Daar staan er ook genoeg op en persoonlijk krijgen die honden net ff wat meer aandacht. Ik heb zo af en toe honden (en katten) van mensen in huis die zelf op vakantie gaan. Heb zelf niets met een pension, heb er in verschillende gewerkt maar het is niet mijn ding :-)

Dit doe ik liever niet... mijn hond is absoluut niet de gemakkelijkste, dus ik wil zeker weten dat hij bij iemand terrecht komt die ook zeker weet waar hij/zij mee bezig is.
Ik zeg niet dat alle pensions zo goed zijn, maar daar heb ik dan net wat meer vertrouwen in dan bij mensen thuis.
Dit is trouwens geen persoonlijke aanval ofzo hoor, maar dit is mijn gevoel en ik durf dat niet aan.

Ik heb nu contact met een hondenpension in Oirschot, ik ga binnenkort een keer langs om te praten/kijken.
Het " leuke " van dit pension is dat de honden in een zogenaamde " huiskamergroep " kunnen worden geplaatst, een gedragsdeskundige van het pension kijkt welke honden er bij elkaar in de groep geplaatst kunnen worden, deze honden blijven dan zoveel mogelijk samen ( behalve tijdens het eten, dan worden ze apart genomen ).
Vooral het idee dat daar een gedragsdeskundige rondloopt geeft mij een prettig gevoel.

Maar ik ga eerst maar eens kijken, en dan zien we wel verder.

Ik wil iedereen bedanken voor hun reactie! :j