Tsja, ik heb het voorjaar alweer in het hoofd. na het winterseizoen wil ik mijn dekens laten wassen, vraag me alleen af waar een deken wasserij zit. Mijn paard staat vlakbij harderwijk en ik woon in Dronten. Iemand een suggestie voor een dekenwasserij in de buurt?
ikke129
Geplaatst: 19-01-10 21:13
De wasserij/stomerij naast de jumbo in dronten wast ook dekens;)
Is me nooit opgevallen dat er naast jumbo een wasserij zit. Zal er een op letten.
Bij Den Besten kan het inderdaad ook hoorde ik. bedankt voor de tips!
polly2
Geplaatst: 21-01-10 13:30
In Putten zit Boxco. Prima service. Ook voor reparatie. Je krijgt de dekens strak opgevouwen in plastic terug, kun je ze heel makkelijk in kledinghoezen netjes opbergen. Als je de dekens naar Den Besten in Hierden brengt gaan ze ook naar Boxco, alleen is het dan net iets duurder, omdat er dan geld voor Den Besten tussen zit. Daarom kun je ze beter zelf rechtstreeks naar Boxco brengen.
We lieten de dekens altijd wassen door de wasserette naast de Jumbo. Gaat prima en je krijgt ze heel netjes terug. Bovendien is het geen extra moeite zo middenin het centrum. Daar kom je toch geregeld wel langs.
Je kan ze zowel bij Boxco in Putten laten wassen als bij Den Besten brengen in Hierden. Voor jou zit Den Besten het dichtst bij je stal.
Den Besten laat ze niet bij Boxco wassen, maar een andere wasserette (weet de naam zo even niet). Ze hebben hiervan ook een folder in de winkel liggen.
Kwa prijs ong € 1,50 duurder dan bij Boxco (maar dat rijd je dan wel aan benzine op verschil is wel dat Boxco wast met een middel zonder geurmiddel en via Den Besten wel (gewoon wasmiddel, maar ruikt wel sterk).
Via Den Besten worden ze ook standaard onthaart (zit bij de prijs in) al zie je daar niet zoveel van als je ong een 2e paard in je deken hebt zitten
Misschien zal ik dan toch voor Boxco kiezen. Dit vanwege het wasmiddel. Wanneer ik goekoop een zadeldekje koop bij bijvoorbeeld lidl oid dan gefet mijn paard hier reactie op. Hij krijgt hier bultjes van op zijn rug (Allergie?) Dat wasmiddel lijkt em dan ook niet echt prettig. Straks zit ie er helemaal onder.
Begrijpelijk, maar bij Boxco gebruiken ze ook wasmiddel, alleen neutraal kwa geur denk ik dan, maar je zou het anders ook bij Den Besten na kunnen vragen