goedkopere stalling omgeving roermond ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keeltje135

goedkopere stalling omgeving roermond ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 18:09

Ik krijg over ongeveer 2 maanden mijn eigen pony/paard en vraag me af of iemand een manege ofzo weet waar ik mijn pony/paard kan neerzetten voor een goedkopere prijs..
Ik hoop op veel reacties :D natuurlijk

Tigra_

Re: goedkopere stalling omgeving roermond ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 18:22

Misschien handig om een richtprijs bij te zetten wat het maximaal mag kosten en wat je er wel graag bij wilt hebben en inclusief eten en strooisel end of zonder.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 18:29

rond de 80 euro, met een stal, hooi geen extra voer, waar wel een rijbak of wei aanwezig is waar ik in kan rijden met spring materiaal

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:24

in omgeving roermond?? heel veel succes!! Meeste is echt wel een stuk duurder
enige wat ik weet is melick, tonnedenhof, geloof rond de 100- en staan ze dag en nacht buiten tussen de manege pony`s, als dat uberhaupt nog is

dit topic staat trouwens verkeerd

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 22:34

ik weet dat het duurder allemaal is , maar misschien kent iemand wel een boer ofzo die een stal over heeft en waar ik bevoorbeeld in de wei een stuk af kan zetten en dan rijden..

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:38

Niet vervelend bedoelt, maar had je niet beter eerst een stalling kunnen zoeken, ik neem aan dat je al een paard hebt gekocht.

Ik zou zeggen ga eens bij de boeren langs, maar ik geloof dat E80,- wel erg weinig is, en het strooisel dan, ben je van plan dat zelf te kopen?
Tel dat er eens bij, denk dat je dan ook wel bij een gewone pension stalling terecht kan.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 23:01

ik heb nog geen paard gekocht.. want we willen eerst een stalling zoeken, ja ik weet het hooi en stro enzo.. mijn moeder gaat kijken of ze een boer kan vinden waar we het paard of de pony kunnen stallen.. We hebben met alles rekening gehjouden ook ziekten kosten bijvoorbeeld als het paard geopereerd moet worden ofzo.. moet even kijken , want ik heb voor dan al een verzorgster die 40 euro per maand mee betaalt dus mijn bedrag voor pensionstal kan ook honderd worden.. maar mijn vader heeft het niet met paarden en die heeft geen zin om er zoveel voor neer te leggen, mijn moeder overigens wel en die heeft mijn vader wel wat overgehaald(mijn moeder heeft ook paardgereden). nu stemt mijn vader eraan mee..

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 02:08

[VSW] -> [EA GZ]

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:02

op die 40- pm kun je niet tellen hoor
wat als ze stopt?
of als jullie ruzie krijgen?

aan voer alleen al ben je al bijna 80- pm kwijt, laat staan een stal met bodembedekking en een fijne wei die fatsoendelijk is afgezet
En let er wel op, dat je paardje niet alleen komt te staan
je kan wel bij een boer op een weiland zetten, maar alleen tussen koeien staan is ook niet pretiig

alleen weiland om te rijden, hoe iwl je dat in de winter gaan doen, als het natter is? Word erg glad en je rijd het hele weiland naar de ****

vanaf 150- word het een realistischer bedrag

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 11:08

ik weet hoeveel alles kost, maar ik weet dat er stallen zijn die voor rond de 80-100 euro een pony/paard laten stallen, een vriendin van mij heeft ook haar paard voor 80 euro ergens laten stallen alleen daar is alles vol en het ligt wat te ver weg, namelijk in maastricht en mijn ouders gaan niet vaak met mij daar heen rijden en ze willen niet dat ik op de fiets zolang moet fietsen.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 11:16

Ik ga mee met Lynn_Nikita, hoe doe je dat met voeren bv, je MOET zeker 2x per dag bij je pony/paard langs, er komt zoveel bij kijken, heb je al eens een pony/paard gehad?

Anders zoek toch eerst eens een verzorg paard, dan kan je inschatten hoeveel werk het is, zeker is het ook leuk, maar een hoop werk wil je het goed doen.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 11:34

ik heb al 5 jaar verzorgpony's/paard ik weet hoe het is en nee heb nog geen eigen pony gehad, ik heb aan alles gedacht , dus daar hoevn geen reacties op gemaakt worden, mijn vraag was of er een manege of boer is die voor zo'n bedrag een stal verhuurt , en ik hoef geen reacties te hebben waar ik aan moet denken want dat weet ik.. misschien klink ik boos , maar dat ben ik niet ;)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:11

Hier in de buurt weet ik nergens zo goedkoop een stalling te vinden. Ik zou ook niet die 40 euro mee tellen als vast bedrag. Leuk dat je dat kan besparen maar wat als verzorgster niet meer komt of verzorgster bevalt jullie niet.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-10 12:26

joyce83: waar ligt die stal en hoeveel kost dat per maand? als de andere verzorgster niks wordt dan heb ik een vervangende verzorgster , waar ik via bokt al mee heb gepraat.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:15

TS ik weet helemaal geen goedkope stal.. Weet wel stallen (venhof, tonnedehof melick, Gimando maria-hoop, Peeters Maria-hoop, in herkenbosch ligt er eentje voordat je naar venhof kan) maar ik weet niet wat die vragen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 15:21

Daar wil je niet staan, ik weet waar je bedoeld joyce, tegenover de gulf, waar veel fjordjes en zo staan, kom even niet op de naam
die vragen ook meer dan 80-

150- of 175 meen ik, maar erg veel mensen vertrekken daar door problemen met de stalhouder

Ik heb op veel plekken gestaan omg roermond, goekdoopste was 100- in asenray, maar moet je zelf 2 keer daags heen om alles te doen, ook in de winter en in het donker, lijkt me vanuit herten als 13 jarige geen doen ( ook hebben hun nu geen plek, is maar erg kleinschalig)
goekdoper als daar heb ik het nog nooit gezien

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 12:29

bij mij op stal in Linne kost het 135€ per maand voor een paard
en 115€ voor een pony, zit alles bij, je moet alleen zelf zorgen dat de stal wordt uitgemest!

Venhof en tonnedehof zullen tegen de 200€ kosten
die tegenover de gulf richting Herkenbosch kost ook zoiets.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 14:45

ey monique,
mijn ouders hebben liever een paard, zodat ik niet volgend jaar een andere hoef. en 135 is echt te duur voor mijn ouders..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:06

Niekj_Jente schreef:
bij mij op stal in Linne kost het 135€ per maand voor een paard
en 115€ voor een pony, zit alles bij, je moet alleen zelf zorgen dat de stal wordt uitgemest!

Venhof en tonnedehof zullen tegen de 200€ kosten
die tegenover de gulf richting Herkenbosch kost ook zoiets.

tonnedenhof heeft ook pony`s die 24-t buiten staan, ook voor pension, dat is zeker weten goekdoper, meen rond de 90 of 100-
maar lees net dat je een paard wil, geen idee of dat daar ook kan

de gewone stalling is in elk geval idd rond de 175/200 meen ik
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 17-01-10 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:07

bella1wjnmk schreef:
ey monique,
mijn ouders hebben liever een paard, zodat ik niet volgend jaar een andere hoef. en 135 is echt te duur voor mijn ouders..

135- voor een stalling is goedkoop hoor!!

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 15:32

Lynn_Nikita schreef:
bella1wjnmk schreef:
ey monique,

135- voor een stalling is goedkoop hoor!!

helaas heb ik een vader die niet snapt waarom je geld uit zou geven voor een pony/paard... vandaar..
heel misschien wordt het een haflinger , maar daar zijn we nog niet over uit..

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 17:11

een halfinger is bij ons dus 115€ per maand,
je kan er zowieso altijd op blijven rijden, of je moet echt heel erg lang worden.
maar 135€ is echt niet veel! :)

Diamantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:28

he wat een reacties weer, ts vraagt waar ze goedkoop kan stallen, ze vraagt niet of ze eerst een verzorgpaard moet nemen of een extra bijrijdster of zo.
Soms vraag ik me wel eens af waarom mensen nooit luisteren maar gelijk schreeuwen :D
Luisteren is blijkbaar toch een vak apart.

Voor 85 euro p mnd zou ik zo niet weten, ik weet wel iets van 100 euro p maand (in Swalmen) maar ga je een paard of pony aanschaffen, want in je openingspost staat paard/pony... Want dat maakt wel verschil in kosten.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 21:44

poownielover schreef:
he wat een reacties weer, ts vraagt waar ze goedkoop kan stallen, ze vraagt niet of ze eerst een verzorgpaard moet nemen of een extra bijrijdster of zo.
Soms vraag ik me wel eens af waarom mensen nooit luisteren maar gelijk schreeuwen :D
Luisteren is blijkbaar toch een vak apart.

Voor 85 euro p mnd zou ik zo niet weten, ik weet wel iets van 100 euro p maand (in Swalmen) maar ga je een paard of pony aanschaffen, want in je openingspost staat paard/pony... Want dat maakt wel verschil in kosten.

dankje jij begrijpt het :P
ik wil een paard, mijn ouders willen geen pony(ivm dat je hem/haar anders het jaar er op kan verkopen omdat ik dan te groot word)
heeft die stal een site??

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:48

Hey!
ik lees even mee!
ben ook op zoek naar een goedkope stalling ( liefst met een goede bak erbij!)

135€ is idd niet veel voor een stalling mag ik vragen waar dat precies is?

Groetjes