Bungalow/trekkershut oid bij park hoge veluwe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Bungalow/trekkershut oid bij park hoge veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 16:43

Na gezocht te hebben, kom ik verschillende adressen tegen, maar nog steeds niet wat ik zoek. Dua vandaar toch maar een eigen topic.

Ik ben op zoek naar een overnachtingsplaats vlakbij park de hoge veluwe (of in elk geval daar waar je van de paden af mag!). Er zitten wel een aantal voorwaarden aan: Ik wil uiteraard een paard mee. Voor hem bij voorkeur overnachting in de wei. Het mag op dezelfde plek zijn als waar ik overnacht, het mag ook vlakbij zijn, maar dan ook wel echt vlakbij. Dus echt dat je er zo eventjes langs loopt.
Dan voor mezelf. Geen tent, ik kan niet meer op een luchtbed slapen. Daarnaast wil ik 's avonds graag gewoon zelf mijn eten koken, dus B&B valt ook af. Dus iets in de zin van een trekkershut, bungalow of appartement. Ik ben maar alleen, dus hoef geen groepsaccomodatie oid. Wel wil ik graag een kamer voor mezelf, met andere op 1 kamer slapen word hem ook niet.

Nou ja, al met al een behoorlijke lijst met wensen, en dan wil ik het ook nog een beetje betaalbaar houden (gaat lastig worden, ik weet het, maar proberen kan altijd). Stal Mansour heb ik gevonden, maar ik vind hem, zeker qua kosten voor het paard, vrij prijzig. Daarnaast moet je daar per sé op vrijdag komen, en ik betwijfel of ik op vrijdag vervoer kan regelen. Het is zeker een optie, maar ik wil nog even verder kijken.

Ik heb al heel wat adressen gehad en bekeken, google heeft zich al suf gezocht, mijn campinggids en Vekabo gids vallen ook al bijna uit elkaar, en nog kan ik het niet vinden..... :\ Wie o wie kan mij helpen?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 17:40

Lastige combinatie, inderdaad. Wil je een weekend of doordeweek? Bij de Witte Hoeve in Hoenderloo( http://www.de-witte-hoeve.nl/ ) zit in de groepsaccomodatie een uitstekende keuken en worden B&B-klanten doordeweek daar nogal eens ondergebracht. Erg fijne lokatie, alleen moet je even door Hoenderloo naar het park.
In Otterlo zit er pal naast de ingang van het park een B&B waar je ook paarden mee kunt nemen, die kunnen in de wei. Daar heb je alleen geen kookgelegenheid, maar wel verder een perfecte lokatie. Mogelijk valt er met de eigenaren wat te regelen. Hun site is http://www.dehoutkamp.nl/nl/informatie/ ... kfast.html

Antheman

Re: Bungalow/trekkershut oid bij park hoge veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 10:05

In Otterlo ging ik naar de Kleine Pol. Van daaruit maakten we zwerftochten over de Hoge Veluwe. s Avonds kookten we zelf en ze hebben heerlijke bedden!

senta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 14:52

Manege fjordhestgard in Hoenderlo heeft een blokhut die je kunt huren. Je paard gaat in een weiland op 3 minuten lopen verderop. De kookgelegenheid is heel eenvoudig, een koelkast met een vierpits gasstel, maar je kunt er wat klaar maken. Er is een douche ergens in de schuur. Het is heel eenvoudig maar netjes en de mensen zijn heel vriendelijk. Je zit op ong, 15 minuten van de ingang van de Hoge Veluwe.
http://www.fjordhestgard.nl/
Het is ook nog eens heel goedkoop.

Daihyo

Re: Bungalow/trekkershut oid bij park hoge veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:21

BRT --> EA-GZ

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 08:57

Of je nu nog steeds van de paden af mag in De Hoge Veluwe, zul je eerst moeten navragen. Dat was een proef die ze draaiden, dus of dat nog steeds zo is ?????
Verder mag je in de bossen van Gelders Landschap ook op paden rijden die geen ruiterpad zijn. Zodra je weer op gebied van een andere beheerder komt, zul je je weer aan de ruiterpaden dienen te houden!
Of het verstandig is om je echt buiten de paden te begeven, is aan je gezonde verstand. Denk er aan dat konijnenholen, gaten door dassen gegraven etc tussen de bladeren, grassen ed verstopt kunnen zitten. Ook het klapzand van de zandverstuivingen is iets om rekening mee te houden.

In Hoenderloo zit de Krimhoeve, daar hebben ze overnachtingsplaatsen en weidegang/stalling voor je paard. Ook zit er een camping met bungalows vlakbij. De Krimhoeve zit ook vlak bij de ingang van de Hoge Veluwe. Als je in dat park gaat zwerven met je paard doe je er verstandig aan drinkwater voor je paard mee te nemen en een emmertje om uit te laten drinken.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:06

Bravura schreef:
Of je nu nog steeds van de paden af mag in De Hoge Veluwe, zul je eerst moeten navragen. Dat was een proef die ze draaiden, dus of dat nog steeds zo is ?????

Dat mag nog steeds. Maar ik moet erbij zeggen dat de paden ook heel mooi zijn en goed op de kaart staan :D

Bravura schreef:
Verder mag je in de bossen van Gelders Landschap ook op paden rijden die geen ruiterpad zijn. Zodra je weer op gebied van een andere beheerder komt, zul je je weer aan de ruiterpaden dienen te houden!

Dat is voor het eerst dat ik het hoor, het Geldersch Landschap was altijd erg terughoudend ten opzichte van ruiters (lees: je mocht bijna nergens op hun terreinen rijden) en dan zou je nu op de wandelpaden mogen? Ik zou dat per terrein toch echt even goed navragen/nakijken, want zo'n omslag in beleid vind ik erg groot en ik heb er ook nog nooit van gehoord (ben begunstiger en ik heb ook nog nooit iets hierover in het blad zien staan).

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:21

Waratje schreef:
Dat is voor het eerst dat ik het hoor, het Geldersch Landschap was altijd erg terughoudend ten opzichte van ruiters (lees: je mocht bijna nergens op hun terreinen rijden) en dan zou je nu op de wandelpaden mogen? Ik zou dat per terrein toch echt even goed navragen/nakijken, want zo'n omslag in beleid vind ik erg groot en ik heb er ook nog nooit van gehoord (ben begunstiger en ik heb ook nog nooit iets hierover in het blad zien staan).

Hier kun je gewoon alle paden gebruiken voor zover ik weet. Moet ik wel zeggen dat ik daar tot voor 8 jaar terug gebruik van heb gemaakt, dus hoe het nu zit.... Dat gebied grenst aan de Posbank.

aletniessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:28