Nou kon ik niet ergens een topic vinden hier die antwoord geeft op mijn vraag, en ik weet ook niet of dit hier goed staat.
Maar dan hoor ik het vanzelf wel neem ik aan
Ik zit nu al een kleine twee jaar met het idee om beginnersles te geven op een manege hier in de buurt.
Omdat dit mij superleuk lijkt om te doen! Het lijkt me geweldig om mensen(en met name kinderen) de basisbeginselen van het paardrijden te leren.
Naast het leuke, weet ik ook dat het een verantwoordelijkheid met zich meebrengt. Vandaar dat je er diploma's voor nodig hebt.
Want dan heb je bewijs dat je het kan etc etc. En het heeft met de verzekering van de manege te maken.
Op het moment ben ik bezig met het halen van mijn autorijbewijs, dit wil ik eerst halen anders neem ik teveel hooi op mijn vork.
Want ik heb ook nog school en de paarden om te verzorgen. Ik denk dat ik volgend jaar november me ga inschrijven voor de basis orun.
En heel misschien dit jaar al als ik mijn rijbewijs haal, maar dat denk ik niet.
Ik heb een beetje rondgekeken op bokt hoe er word gesproken over de kwaliteit van de orun- cursussen, de meningen zijn erg verdeeld vind ik wat het lastig maakt om keuze te maken (ga ik het nou wel of niet doen?)
Als je informatie opzoekt over de cursus staat er bij aangeven dat het handig zal zijn als je alvast wat ervaring hebt in het lesgeven. Is dat dan niet een beetje krom? want er word door bijna iedereen gezegd dat je officieel niet les mag geven zonder diploma…
Ondanks dat had ik zelf wel iets in gedachten om toch die ervaring op te kunnen doen, voordat je aan zo’n cursus begint, alleen weet ik niet of dat een mogelijkheid zou kunnen zijn, vandaar dit topic.
Het leek mij een goed idee om een soort van stage te lopen op een manege of stal etc, en dan voornamelijk in de vorm van lesgeven onder begeleiding en toeziend oog van een gediplomeerd instructeur. Op vrijwillige basis dus niet betaald, waardoor ik geen problemen krijg met de verzekering(alleen ik weet niet zeker of dat zo is?) Zo zou ik alvast bijv. een jaar ervaring op kunnen doen voordat ik aan een cursus begin, en zo kan ik ook kijken of het echt wat voor me is.
Nou weet ik niet of je vanuit het niets stage mag lopen (ik doe immers nog geen opleiding ervoor)
Zou het een geldend argument zijn als ik erbij vermeld dat ik over een jaar de basis-orun wil doen?
Of moet ik echt eerst dat papiertje hebben, voordat ik mag beginnen?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen… bedankt voor het lezen van dit nogal lange verhaal
en alvast bedankt voor de reactie’s!Groetjes Horse321

Ik moet het nog op de fiets doen dusja
. Ik heb 2 manege's in gedachten waar ik wil gaan kijken en mijn voorstel aan wil voorleggen