barefoot Nevada of Missoula uitproberen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

westernjo

barefoot Nevada of Missoula uitproberen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 16:20

Hoi,
Mijn paardje is nu 2 jaar en 8 maanden en dus nog niet zadelmak. Maar ik zit eraan te denken om hem straks met een barefoot in te gaan rijden (western). Ik kan nu alleen dus niet proberen of ik het zadel lekker vind zitten. Misschien dat er iemand in oost-brabant een nevada of een missoula heeft waar ik een keer op mag zitten?

Kwal

Re: barefoot Nevada of Missoula uitproberen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:21

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:01

xDonja schreef:
Op http://www.boomloosrijden.nl kun je een gratis testzadel aanvragen :) Die kan je dan een week uitproberen! :)

Ze heeft nog geen paard waar ze op kan rijden. ;)

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 17:13

ja precies haha, want dat had ik al zien staan.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:16

Ow sorry :=

Heb je geen Barefoot dealer in de buurt? Daar hebben ze meestal een paar zadels liggen, en zo'n houten paard waar je op kan passen en zitten :D

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 18:07

oh oke, dat zou misschien nog kunnen maar mij lijkt een houten paard toch wel anders dan een levende haha.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 08:38

Ik hb beide zadels gereden,
De missoula in mijn bezit gehad en mijn vriendin heeft een nevada, ik kan je vertellen dat de Nevada beter zit.
De Missoula zit 'lastig' andere beugelophanging.
Al is die een stukje mooer kwa versiering maar ik denk niet dat hij beter is dan bijv. de nevada.
De arizona vond ik 3 x niks, veel teveel stoelzit. ;)

westernjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 08:58

ik hou wel van een stoelzit, aangezien de meeste westernzadels dat hebben. Maar vind de nevada mooier om te zien.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 09:44

Heb je wel genoeg "ruimte" voor een westernzadel?(hoe lang is je paard beter gezegt)
En ondanks dat je stoelzit misschien wel lekker vind zitten is het niet de ideale houding, dus IMO niet aan te raden.

Mocht je echt op een paard gaan testen, probeer dan een paard te vinden wat vergelijkbaar is met jouw paard qua breedte.

Misschien kan je op de Pay it forward-site (zie onderschrift :P ) wel iemand vinden waarbij je kan testen

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 11:13

ik heb geen ervaring met de misoula nut, maar wel met de Arizona. Vind het zadel heerlijk zitten, alleen kom ik er wel van in een stoelzit. Misschien is het een idee om ook even op het topic van de boomloosjes te vragen of je bij iemand een keertje kan testen?

even off topic, Loes corner, heeft de Nevada echt een andere beugelophanging waardoor je in dat zadel niet in een stoelzit komt?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 16:49

Ja de Nevada heeft de beugelophanging meer naar achteren, dus meer in de dressuurhouding word je dan gezet.
Bij de Missoula vind ik het extremer, die zit nog verder naar achteren, daar moet je mee 'leren' rijden ;)
De Arizona daarintegen heeft zeker in een maat 2 de beugelophanging relatief ver na voren, ze hebben de zit dus verruimd voor de maat 2 maar de beugelophanging imo niet aangepast op die extra ruimte waardoor je die stoelzit krijgt.

Pareltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:28

Dank je voor de uitleg Loes. Maar ik rijd nu op de maat 1 en heb daar ook al een stoelzit in!

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:14

Ja dat dacht ik al, en dan moet je je voorstellen hoe erg het in een maat 2 is ;) want de ophanging blijft hetzelde nmi maar de zit is ruimer.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 20:53

Er wordt een dienst van Bokkers gevraagd dus ik verplaats dit topic naar het juiste forum.
HAR-->EA-GZ Diensten

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:40

ik woon niet in de buurt, maar heb wel een Nut en een Arizona die je op mijn paardje kan komen testen ;)