GZ: Huisje oid voor zomervakantie NL/BE, honden toegestaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loiz

GZ: Huisje oid voor zomervakantie NL/BE, honden toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 19:43

Hi,

Aangezien we, mijn ouders, ik en onze hond (Duitse Dog), nog geen vakantiebestemming hebben gekozen voor de zomer plaats ik
even een oproepje. Ik ben dus opzoek naar een vakantiehuisje voor 3 tot 5 mensen en 1 of 2 honden. (aangezien mijn zus, haar vriend
en hun hond misschien ook, gedeeltelijk, meegaan). In Nederland of België (Vlaanderen).

De enige eisen zijn:
- honden toegestaan
- meerdere losloopgebieden voor de honden in de buurt
- niet extreem duur

En een plek met paarden zou helemaal top zijn natuurlijk, al is de rest van de familie niet echt paard-gerelateerd, maar als er
in dezelfde omgeving een losloopgebied is willen zij wel gaan lopen met de honden.

Iemand een idee? Of zelf een particulier vakantiehuisje op de Veluwe, in de Ardennen of ergens anders in mooie omgeving?
Trouwens geen intresse in een Landal Greenparks park of soorgelijke parken, liefst echt 1 of weinig huisjes.

Ir111

Re: GZ: Huisje oid voor zomervakantie NL/BE, honden toegestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:44

Kijk eens bij Noppert in het profiel,ik ben daar geweest en dat was echt super leuk!! :))

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 19:48

Dankje voor je snelle reactie! Ik heb gekeken en heb het toegevoegd bij m'n favorieten ;)
Zijn er in de omgeving ook (veel) mogelijkheden tot loslopen voor de honden? Aangezien zij ook vakantie hebben
en we het wel zo fijn vinden dat ze dan gewoon hun eigen gang kunnen gaan, ze luisteren trouwens wel beide prima.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:53

Geen idee, ik heb geen hond dus niet op gelet. Bij het huisje zelf kan hij iig los, dat is helemaal omheind. Hoe het met de wandel gelegenheid zit weet ik dus niet.

Ik vond de lokatie leuk en de gastheer en vrouw ook bijzonder leuk, heel open en gezellig. Niet op een opdringerige manier maar gewoon leuk. :)

Succes met je keuze maken!

Oh, die ben je vast al tegengekomen, maar Boszicht in Laag Soeren is ook echt geweldig. Daar kun je mooier buitenrijden vind ik. Hoe het met honden zit weet ik niet maar de paarden en mensen hebben het er geweldig! :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:04

Laanbanaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:10

www.dorpswoning.nl een mini huisje voor 6 personen en honden toegestaan. Bos in de buurt met losloopgebieden. Je kan zelfs je paard meenemen (wei ligt voor de deur).

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:14

Heb je interesse in Terschelling? Mijn schoonouders verhuren 4 appartementen waar ook honden meer dan welkom zijn (ze hebben er zelf ook 1). www.op-terschelling.nl en dan even zoeken naar parnassia appartementen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:18

Laanbanaan schreef:
http://www.dorpswoning.nl een mini huisje voor 6 personen en honden toegestaan. Bos in de buurt met losloopgebieden. Je kan zelfs je paard meenemen (wei ligt voor de deur).

ook een leuke, al wordt ik gek van de website, bij foto's van huisje moet ik steeds scrollen om de volgende foto te kunnen zien, plattegronden woning ontbreken, waar het precies ligt kan ik alleen vinden via anwb/google maps.
Jammer want site ziet er verder gelikt uit maar vind ik dus niet echt praktisch

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:26

Ir111 schreef:
Geen idee, ik heb geen hond dus niet op gelet. Bij het huisje zelf kan hij iig los, dat is helemaal omheind. Hoe het met de wandel gelegenheid zit weet ik dus niet.

Ik vond de lokatie leuk en de gastheer en vrouw ook bijzonder leuk, heel open en gezellig. Niet op een opdringerige manier maar gewoon leuk. :)

Succes met je keuze maken!

Oh, die ben je vast al tegengekomen, maar Boszicht in Laag Soeren is ook echt geweldig. Daar kun je mooier buitenrijden vind ik. Hoe het met honden zit weet ik niet maar de paarden en mensen hebben het er geweldig! :D

Hier is noppert herself :D , Ir111 ik begin er haast van te blozen :o dank je wel!
Om even op de vragen van TS terug te komen, je kunt hier prima met de honden wandelen, ik adviseer je dan ook even te kijken op www.onzeoudduitseherders.nl, kopje foto's en dan naar vakantie 2009. Deze mensen zijn afgelopen jaar bij ons op vakantie geweest en hebben daar een verslag van gemaakt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:51

Ik weet niet zeker of hij het doet, maar je kunt eens kijken bij: http://www.de-witte-hoeve.nl/ Honden zijn toegestaan. Hij heeft plaats voor max 6 paarden (stalling) en weidegang. Het is een accomodatie voor 14 personen, maar hij verhuurt ook voor kleine groepen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:24

www.oudemeulenbrugge.nl 2 huisjes, pensionstal, honden toegestaan en direct gelegen in het Grote Veld waar honden op het grootste gedeelte los mogen lopen.

Wij hebben zelf ook een duitse dog en wandelen daar ook vaak. Zelfs te paard heb ik het gebied nog niet volledig doorkruist, zo groot is het.

Er zit dicht in de buurt een Tinkerstal (hof van ede heet het geloof ik) waar je mee op buitenrit kan in dat gebied.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 21:37

Bedankt voor de reactie's!
Ik ga alles even bekijken.

Om even duidelijk te maken, ik ben niet in het bezit van een paard, dus zal moeten huren of georganiseerde buitenrit ;)
Noppert, in je profiel staat dat er eventueel paarden te huur zijn, hoeveel ervaring moet je hebben?
Aangezien ik niet heel dressuurmatig rijd, maar wel meerdere keren buitengereden heb, strand, bos, dorp, zelfs in Maleisië :D (zie profiel)
En kun je vanaf de boerderij zo het bos in rijden/lopen? Of moet je wel nog een weg oid passeren?

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:55

Loiz schreef:
Ik ga alles even bekijken.

Om even duidelijk te maken, ik ben niet in het bezit van een paard, dus zal moeten huren of georganiseerde buitenrit ;)
Noppert, in je profiel staat dat er eventueel paarden te huur zijn, hoeveel ervaring moet je hebben?
Aangezien ik niet heel dressuurmatig rijd, maar wel meerdere keren buitengereden heb, strand, bos, dorp, zelfs in Maleisië :D (zie profiel)
En kun je vanaf de boerderij zo het bos in rijden/lopen? Of moet je wel nog een weg oid passeren?

Je steekt hier de weg over en dan zit je op het zandpad dat naar het bos gaat.
Ik ga waar onze paarden gaan, dat betekent dat als je een buitenrit wilt maken, ik met je mee ga :D
Onze paarden zijn superbraaf, maar om teleurstelling bij zowel ruiter als paard te voorkomen is ervaring wel een vereiste! Je hoeft echt geen Z-proef te kunnen rijden maar je moet toch echt wel een beetje rij-ervaring hebben, dus stap-draf-galop goed kunnen beheersen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-10 22:13

Oke, Vind het niet meer dan normaal dat je dan meegaat hoor!
En ik beheers de basis zeker, maar ben geen zeer fanatiek dressuurruiter oid (5 jaar ervaring).

Vind het verslag op die eerder gegeven link erg leuk klinken, zal met m'n ouders overleggen ;)

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:40

WillemYntJee schreef:
Heb je interesse in Terschelling? Mijn schoonouders verhuren 4 appartementen waar ook honden meer dan welkom zijn (ze hebben er zelf ook 1). http://www.op-terschelling.nl en dan even zoeken naar parnassia appartementen.

Ik heb de Parnassia appartementen gevonden. Neem aan dat je het dus hebt over het 4 persoons chalet op Terschelling.
Er staat op de site:

U mag geen huisdieren meenemen naar Parnassia.

Dus denk dat deze al voor de TS afvalt.

Link: http://www.parnassia.midsland.op-terschelling.nl/

Edit: Link erbij gezet.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:07

Nee hoor, ze hebben 4 appartementen van 2 tot 5 persoons en het zit niet op midsland maar in Hoorn :)
Denk dat ik zelf heel goed weet wat mn schoonouders verhuren :P
Zal zelf wel even de link zoeken, momentje: http://www.parnassia-appartementen.nl/index2.htm Hun eigen site :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:37

Oe leuke vraag! Ik ben vorig jaar met vriend en hond in de Ardennen geweest. Was echt ge-wel-dig voor de hond! Geen park, gewoon een lekker huisje met tuin en BBQ.
Ik heb dit geboekt via Bellvila, en gewoon gezocht op zoekwoord 'hond'. Het huisje heette Les Linaigrettes. Je kon er werkelijk fantastisch wandelen, was in een heel groot natuurgebied Hoge Venen (in het Nederlands dan).
Verder zou je ook een Bongo Honden Welkom kunnen kopen. Die bon kost volgens mij 100 euro, en die kun je overal inleveren bij hotels en huisjes die meedoen met Bongo.
Succes! Als je vragen hebt, roept u maar :)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-10 18:35

Terschelling is vrij hetzelfde als hier, woon namelijk vlak bij Zandvoort. We hebben dus liever iets meer 'bosrijk'.
Maar ik ga zeker even naar de website kijken! Móet inderdaad sowiso 1 hond mee mogen ;)

Majo ik ga je tip even gebruiken en bij Bellvila rondzoeken, en het huisje zelf ook even opzoeken, Bedankt!

Ohja, en een ding erbij: het moet niet heuvelachtig zijn of alleen te bereiken zijn via hellingen of trappen.
Dit omdat we een jonge Duitse Dog hebben van nu 4 maanden, en met de zomer nog aan het groeien is, dus willen we
trappen, bergen ed nog even ontwijken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 18:59

Loiz schreef:

Terschelling is vrij hetzelfde als hier, woon namelijk vlak bij Zandvoort. We hebben dus liever iets meer 'bosrijk'.
Maar ik ga zeker even naar de website kijken! Móet inderdaad sowiso 1 hond mee mogen ;)

Majo ik ga je tip even gebruiken en bij Bellvila rondzoeken, en het huisje zelf ook even opzoeken, Bedankt!

Ohja, en een ding erbij: het moet niet heuvelachtig zijn of alleen te bereiken zijn via hellingen of trappen.
Dit omdat we een jonge Duitse Dog hebben van nu 4 maanden, en met de zomer nog aan het groeien is, dus willen we
trappen, bergen ed nog even ontwijken.

In dat laatste geval moet je bij Noppert zijn. Daar is het zo plat als het spreekwoordelijke soepbord.
Bij de Witte Hoeve zit je ook met hoogteverschillen, zowel op het terrein als in de direkte omgeving. Hoenderloo is bepaald niet het vlakste deel van de Veluwe.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 19:02

Oke bedankt!

Nog meer ideeën?

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-10 21:51

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:53

ik hou dit ook even in de gaten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:22

BRT --> EA-GZ

quater

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 21:09

6 persoons Huisje te huur en ook nog kleinere huisjes (jammer is wel dat tuin niet afgesloten is maar je zit direct in het bos) honden toegestaan en paarden aanwezig om te huren in drenthe midlaren! Geweldig gezellige camping Jan en Roelie eigenaren zijn geweldig gezellige en lieve mensen.
http://www.minicampingdebult.nl/

Hebben er zelf een caravan en rij er met veel plezier! Verhuren ze fjorden en haflingers, super knolletjes met karakter en zeer zeker lief!

Oja je kunt je eigen paard ook nog meenemen kan daar ook overnachten! :D