Ruitervakantie gezocht!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ruitervakantie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:55

Hooi,

Dit jaar willen ik en mijn familie weer op ruitervakantie (geen ponykamp). Vorig jaar zijn wij op Taltos Tanya geweest in Hongarije Dit beviel super dus dit jaar zoeken we weer zoiets.

Graag wil ik weten welke aan te raden zijn en welke niet (denk aan onaardig personeel slecht verzorgde paard enz.)

Zelf rijd ik redelijk goed, Maar mijn famillie (zusje en vader) niet zo heel goed. Dus een trektoch is niets voor ons. Mijn zusje heeft 2 jaar gereden en beheerst alle gangen en kan ook een sprongetje maken. Mijn vader rijd nu 3 jaar en beheerst ook alle gangen.

Wat wij zoeken is:
Een mooie omgeving, we willen namelijk vooral buitenrijden
Goed verzorgde paarden (dat was iets waar ik vorig jaar heeel bang voor was maar het viel reuze mee :) )
Goede accommodatie, Liefst als het een warm land is iets met een zwembad erbij.
Goed betaalbaar.
Het land maakt mij niet heel veel uit zolang het geen Nederland of België is. Het hoeft ook zeker niet persé een warm land te zijn.
En in de zomervakantie

Dus als iemand ervaring heeft met een vakantie die aan onze "eisen" voldoet ben ik erg benieuwd!!

Alvast bedankt.

Groetjes Nina

Laura_

Re: Ruitervakantie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 16:58

Pradis in Frankrijk misschien?
Ben er vorig jaar geweest en vond het er echt heel leuk!

www.pradis.fr

Marthaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:00

Misschien is ardennen iets leuks voor jullie ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 17:01

Ardennen vind ik te dicht bij. Ik ga graag wat verder weg.

Laura_: ziet er goed uit! alleen voor het max. gewicht moet mijn vader toch een beetje af gaan vallen...

beauterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:49

Ik heb zelf een ruiterreis door Schotland gedaan. Is echt heel erg goed bevallen. De reis kun je boeken bij DFDS.nl. De ritten heb ik zelf daar geregeld. Door heel Schotland is dit vrij makkelijk te regelen. Gewoon van te voren even kijken op internet.

joyciee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 20:50

www.ranch.nl echt super vakantie gehad, reden ook mensen mee met weinig ervaring! Echt een aanrader het is in Frankrijk

Jaimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 01:04

helaas ik heb niks meer voor je

RonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 18:39

Hey ,

Ik weet nog wel een leuk adres in Finland , bij nederlandse mensen !
moet je maar eens googlen op "cold spirit "
Ben er zelf 3 keer geweest , en in de zomer is het heerlijk rij weer .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 19:31

Ik zal eens gaan kijken! Finland spreekt mij iig wel enorm aan :)

Bulli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 18:53

Kijk eens op onze website ik weet zeker dat het iets voor jullie is als je houd van rijden door de bossen,zwemmen met de paarden,rijden door riviertjes.

Groeten uit mooi Zweden
Dimitry en Anita
http://www.sundanceranch.eu

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:35

beauterd schreef:
Ik heb zelf een ruiterreis door Schotland gedaan. Is echt heel erg goed bevallen. De reis kun je boeken bij DFDS.nl. De ritten heb ik zelf daar geregeld. Door heel Schotland is dit vrij makkelijk te regelen. Gewoon van te voren even kijken op internet.

Ehm, hallo, IK was hier de Anglofiel, toch? :D

Maar inderdaad, in GB rijden is heel simpel te regelen. Heel vaak een kwestie van de dag ervoor bellen en een afspraak maken. Schotland ben ik wat minder bekend, maar in Engeland en Wales heb ik ondertussen de nodige hoefafdrukken achtergelaten.
Je kunt op alle mooie plekken in GB mooie ritten maken, die Britten doen een stuk minder lastig met rijden dan hier in NL.

Xindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 17:30

Rancho La Paz, Spanje (andalusie), te boeken via time-out reizen http://www.timeout-reizen.nl/content/reis.php?rid=82#ruiterreis

Goedkoop, maar kwaliteit is erg goed! Mooie ritjes, supermooie en fijne paarden, lekker eten (zit erbij), je kan uit verschillende arrangementen kiezen met verschillende ruiteruren, je wordt ingedeeld in groepen op ervaring, behalve als je natuurlijk bij elkaar hoort (bij ons was er 1 gezin en die reden altijd met zijn vieren samen). Voordeel is de hele fijne zadels, bitloze hoofdstellen waarbij je maar met 1 hand hoeft te sturen, en ze gaan op een zeer paardvriendelijke manier met de paarden om. Voor meer info stuur maar PB!

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 22:25

Hallo,

Wij organiseren ruitervakanties in Midden Portugal! neem eens een kijkje op de website. www.quintadatapadinha.com
we hebben ook een leuke kennismakings aanbieding!

groetjes wendy

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:44

Op Kreta: http://www.horseriding.gr/Griekenland/P ... aardrijden

Een stukje van de website:
Odysseia organiseert kwaliteits ruitervakanties, en is het hele jaar geopend. Odysseia Stables liggen op het zonnige eiland Kreta in Griekenland. De paardrijvakanties zijn inclusief verblijf in Equestrian Country Hotel Veláni**** met zwembad en o.b.v. half pension; Paardrijden met goede paarden en professionele gids. Het hippische centrum en het Country Hotel liggen op een 4 hectare groot landgoed dichtbij het Griekse dorpje Avdou.

B_a_b_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:07

mocht je wat verder willen en kunnen is Canada een zeer goede optie! Ik ben in 2008 naar de Crystal Waters Ranch geweest en heb er echt de tijd van mijn leven gehad! De paarden zijn betrouwbaar, de tochten zijn geweldig en de mensen zeer gastvrij. Ik heb veel wilde dieren gezien (herten, elanden en zelfs zwarte beren). Mocht je zoiets leuk vinden is hier de site: http://www.crystalwatersranch.com/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:12

super bedankt voor alle "aanraders" ik zal er eens rustig naar gaan kijken!

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:45

www.ranch.nl is een echte aanrader zoals joychiee86 al zegt het is wel western maar super leuk er wordt ook met vee gewerkt en persoonlijk vondt ik dat helemaal super

alquife

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 13:18

Caelinh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:40

ikke schreef:
beauterd schreef:

Ehm, hallo, IK was hier de Anglofiel, toch? :D

Maar inderdaad, in GB rijden is heel simpel te regelen. Heel vaak een kwestie van de dag ervoor bellen en een afspraak maken. Schotland ben ik wat minder bekend, maar in Engeland en Wales heb ik ondertussen de nodige hoefafdrukken achtergelaten.
Je kunt op alle mooie plekken in GB mooie ritten maken, die Britten doen een stuk minder lastig met rijden dan hier in NL.

NOG een Anglofiel ;) Door heel GB kun je goed rijden, maar Ierland moet je ook zeker niet vergeten!! Probeer eens in Kerry; bij Killarney in de buurt zat een soort van manege (?) die heel veel tochten organiseerde op ieder gewenst niveau en gewenste lengte :) Dus of je nou 1 uur, 1 dag of 1 week weg wilde, het kon allemaal! ;) En Killarney ligt ook nog eens aan een National Park :) Verder kun je in Galway ook errug mooi rijden en je hebt ook ontzettend gave stranden in Ierland! ;) Voor meer info, probeer deze site eens: http://www.horse-riding-ireland.com/ Beetje algemene site, maar geeft goede indruk :P Ieren zijn verder echt super toffe mensen en bedenk goed: ook erg trots op hun paardjes ;) Is daar toch ook wel een beetje een traditie, net als in GB.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:20

BRT --> EA-GZ

ElHolandes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:48

Als je eens iets echt anders wil doen, dan kun je ook naar Argentinië gaan en een weekje op een estancia paardrijden. Hier kan eenieder naar eigen wens rijden. Misschien een beetje ver weg, maar wel erg leuk. Als je dan toch hier bent, kun je ook een paar dagen in Buenos Aires doorbrengen en naar de watervallen van Iguazú. Dan heb je een complete vakantie!

Als je in de zomervakantie gaat, dan moet je wel naar een estancia in het noorden van Argentinië (bijvoorbeeld Corrientes of Tucumán).

Je kunt hier iets meer informatie vinden: www.ridingargentina.com

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:08

ElHolandes schreef:
Als je eens iets echt anders wil doen, dan kun je ook naar Argentinië gaan en een weekje op een estancia paardrijden. Hier kan eenieder naar eigen wens rijden. Misschien een beetje ver weg, maar wel erg leuk. Als je dan toch hier bent, kun je ook een paar dagen in Buenos Aires doorbrengen en naar de watervallen van Iguazú. Dan heb je een complete vakantie!

Als je in de zomervakantie gaat, dan moet je wel naar een estancia in het noorden van Argentinië (bijvoorbeeld Corrientes of Tucumán).

Je kunt hier iets meer informatie vinden: http://www.ridingargentina.com

ik zou graag is meer info van je willen. Ik zoek al een tijdje een complete vakantie in argentinie. maar ga ws wel alleen. mss kan jij me er bij helpen?