Stalling gezocht Rotterdam/Bleiswijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
benweg
Berichten: 163
Geregistreerd: 24-12-09

Stalling gezocht Rotterdam/Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 15:31

Ik ben op zoek naar een geschikte stalling voor een jonge hengst in de omgeving Rotterdam / Bleiswijk. Hij komt volgend najaar uit de opfok. Gezien zijn jonge leeftijd zoek ik een rustige stal waar hij in de zomer en winter overdag een paar uur naar buiten kan.
Wie heeft suggesties?

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 09:18

In Nieuwerkerk zit een stal voorheen zaten zij bij de Zevenhuizerplas. Ik weet dat zij diverse hengsten op stal hebben staan.
Weet zo snel de naam niet maar indien je wilt kan ik dat wel nazoeken.

pantarhei

Berichten: 9079
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Stalling gezocht Rotterdam/Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 10:46

er zijn wel stallen waar ze hengsten accepteren, maar niet zoveel, maar als je ze ook los wilt hebben wordt het nog veel lastiger. Je kan eens proberen bij Bertus Buizer op de Hoofdweg of bij hippisch centrum Bleiswijk

Olympia

Berichten: 55604
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Stalling gezocht Rotterdam/Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 11:39

Moderatoropmerking:
Off-topic verwijderd. SVP alleen bij serieuze interesse reageren op EA :) Andere reacties zijn niet toegestaan.

benweg
Berichten: 163
Geregistreerd: 24-12-09

Re: Stalling gezocht Rotterdam/Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 11:40

In Nieuwerkerk ken ik Bertus Buizer en Mearas. Ook HC Bleiswijk is mij bekend. Die stallen nemen inderdaad hengsten aan, maar het lastige vind ik dat deze stallen zo grootschalig zijn en daardoor minder geschikt om een groen paard te beleren. Heeft iemand suggesties voor iets kleinschaligers? Qua voorzieningen is niet veel nodig: bak+paddock(s) en bij voorkeur weidegang in de zomer. Zelf mesten geen bezwaar.

benweg
Berichten: 163
Geregistreerd: 24-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 11:59

Ik ben nog steeds op zoek naar een geschikte stal voor mijn jonge, brave Andalusier in de omgeving Rotterdam/Bleiswijk. Hij komt komend najaar uit de opfok. Hij is nu nog hengst, maar castreren is een optie die ik momenteel serieus overweeg aangezien dat het vinden van een geschikte plek in theorie wat makkelijker maakt. Mijn voorkeur gaat - gezien zijn leeftijd - uit naar een kleinschalige (of in ieder geval rustige) stal. Weidegang in de zomer en in de winter dagelijks enkele uren los (paddock o.i.d.) vind ik erg belangrijk.
Alle tips zijn welkom!

pantarhei

Berichten: 9079
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Stalling gezocht Rotterdam/Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:40


benweg
Berichten: 163
Geregistreerd: 24-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 18:56

Bedankt voor de tip!
Dat lijkt inderdaad een geschikt adres. Ik zal er snel eens gaan kijken. Op de website staat dat ze weinig verloop hebben, maar dat is natuurlijk altijd een kwestie van geluk hebben...

Iemand nog andere suggesties?

pantarhei

Berichten: 9079
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Stalling gezocht Rotterdam/Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:04

ze hebben zelf ook veel jonge paarden, hengsten en ruinen en als ze braaf zijn, staat dat gewoon bij elkaar. kwestie van even bellen met haar