Les lange lijnen omg Driebergen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vrouw2014

Les lange lijnen omg Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 16:10

Goedemiddag,

Ik heb een hekel aan longeren en elke dag rijden zie ik ook niet zo zitten. Dus leek het me leuk
om me paard te "longeren" met dubbele lijnen en dat gewoon in de rijbak en daar dus je figuren in rijden.

Weet iemand een goede site en weten jullie misschien iemand in regio Driebergen die daar les in geeft?

Ps: Als het verkeerd staat, verplaats het dan maar ;)
Laatst bijgewerkt door Siempie op 30-11-09 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast.

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:56

In het boek 'Longeren met Lammert Haanstra' wordt als ik me goed herinner ook aandacht besteed aan longeren met dubbele lijnen. Zelf heb ik het geleerd bij Annemarie van der Toorn (zie: http://www.montyroberts.nl). En naast longeren zijn er ook nog een heleboel andere leuke dingen die je op de grond kunt doen; kijk maar eens wat verder rond hier bij grondwerk.

mvn

Re: dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:52

longeren met dubbele longe en werken aan de lange lijnen zijn 2 verschillende dingen dus wat wil je precies gaan doen?

Lexion

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:57

Het longeren met dubbele lijnen is niet echt te leren vanuit een boek. Tuurlijk is het een fantastisch middel om alvast de theoretische achtergrond en de basisbeginselen te leren, maar net als rijden is het werken vanaf de grond met je paard een kwestie van voelen, begrijpen en kunnen inschatten....

Veel succes! Ik weet geen lesgeefster bij jullie in de buurt.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:42

GVL -> EA GZ Diensten