Stalling gezocht in Noordwijkerhout of omgeving

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elco

Stalling gezocht in Noordwijkerhout of omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 00:25

Hallo,

Ik zoek voor mijn paard een fijne stal met een goede rijbak..
Het liefst met de mogelijkheid om hem los te kunnen gooien met een goede omheining..
Weiland zou helemaal mooi zijn, maar is geen vereiste..

SeBart

Re: Stalling gezocht in Noordwijkerhout of omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 00:29

De kleihoeve, manege bakker. Zijn de grotere maneges die in mij opkomen. Verder staat er op de voorhouter/rijnsburgerweg ook een stal. En bij manege bakker in de buurt ook.
Of manege meeuwenoord, manege langenveld

Verschillende mogelijkheden. Hou zelf niet van de grotere stallen, manege fourwinds is een leuke stal, maar geen goede bak heb ik mij laten vertellen.
Of manege paridon. Manege Jonker in Katwijk. Verschillende opties dus.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:36

Dit hoort bij EA-GZ-Diensten. Zodoende een verplaatsing van VSW-->EA.

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 19:39

Stal 's Gravenweg in Vogelenzang (van de Peet).
Super uitrijmogelijkheden, mooie bak en longeerkraal,
paddocks, inloopstal en boxen, zomers weidegang.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 20:54

SeBart schreef:
De kleihoeve, manege bakker. Zijn de grotere maneges die in mij opkomen. Verder staat er op de voorhouter/rijnsburgerweg ook een stal. En bij manege bakker in de buurt ook.
Of manege meeuwenoord, manege langenveld

Verschillende mogelijkheden. Hou zelf niet van de grotere stallen, manege fourwinds is een leuke stal, maar geen goede bak heb ik mij laten vertellen.
Of manege paridon. Manege Jonker in Katwijk. Verschillende opties dus.

Kleihoeve is een goede optie, perfecte binnenbak, waar niemand wat op aan te merken kan hebben eigenlijk. Losgooien kan, paddock voor een dagdeel (postzegeltje) ook.
Manege bakker heeft ook 2 (3 tegenwoordig?) bakken, leuke manege, maar wel erg groot en druk.
Manege meeuwenoord is volgens mij geen manege meer?
Stal fourwinds is erg gezellig, maar de bak is misschien 10 dagen in het jaar te berijden, de rest van de tijd is hij te nat of te droog.
Paridon heeft véél land en een hele fijne 20x40 bak en volgens mij is de eigenaar bezig met plannen voor een tweede bak.
Manege Jonker heeft een hele kleine, donkere, rottige binnenbak, ik vind het daar met wedstrijd in ieder geval een drama. Buitenbak is redelijk, maar eromheen is het erg druk, je hebt een heel stabiel paardje nodig wil je daar lekker kunnen rijden.
Verder is er nog stal Wassenaar op de leeweg in noordwijkerhout, binnen- en buitenbak, maar ik weet niet meer wat de kwaliteit daarvan nou was. Buitenbak volgens mij beetje hetzelfde als op four-winds: duinzand, dus niet echt fijn.

Genoeg keuze, zou ik zeggen! :j

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 12:05

Bedankt voor de reacties, maar ik hou idd ook niet van manege's of grote stallen..
En Vogelenzang is toch best wel ver, klonk wel interessant..
En stal Paridon is toch in Valkenburg.? Ook een beetje uit de richting..

En Stal Wassenaar op de Leeweg al helemaal niet.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-12-18 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast naar de regels van ED

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 09:17

Is in oegstgeest (parallel aan de A44)

[EA-CO] Luxe pensionstal te Oegstgeest

Op dit moment alleen tijdelijk een box vrij voor +/- een half jaar (tenzij er in die tijd iemand weggaat).

Paarden gaan iedere dag naar buiten, zomers (dit jaar vanaf begin april tot november) op de wei. en dan de wintermaanden in een ruime (stevig omheinde) paddock :)

Er is alleen een buitenbak aanwezig, maar deze heeft het eb- en vloedsysteem, wat ervoor zorgt dat de bak altijd perfect erbij ligt! (ditzelfde systeem ligt ook in de paddocks, dus je paard staat niet in de blubber, en ook in de longeerbak, die dus ook altijd goed is)

Verder zijn de stallen van ruime afmetingen, 4 stallen met buitenluik en 3 binnenstallen. een kleine maar ontzettend fijne en gezellige pensionstal dus :)

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 01:17

Elco schreef:
Bedankt voor de reacties, maar ik hou idd ook niet van manege's of grote stallen..
En Vogelenzang is toch best wel ver, klonk wel interessant..
En stal Paridon is toch in Valkenburg.? Ook een beetje uit de richting..

En Stal Wassenaar op de Leeweg al helemaal niet, daar heb ik wel zulke nare verhalen over gehoord..
En de bakken schijnen idd duinen te zijn, en de binnenbak is net heuvelland van hard naar zacht, en allemaal heuvels en stenen..
En dan nog niet over de mensen te spreken..

;( Ik heb het anders prima naar mijn zin op Stal Wassenaar....eigenlijk.. ;-)
Wat een groot voordeel is, is de weidemogelijkheid. Zeg maar 8 maanden in het jaar. En er is naast een ruime buitenbak, een (nog nieuwe) binnenbak!
Ik zou zeggen: kom eens buurten in het stal Wassenaar topic. :D