kat vermist, wie kan communiceren met dieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

kat vermist, wie kan communiceren met dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-09 15:17

Okee ik stress hem echt nu, sinds eergisteravond is mijn lieve charlie verdwenen. Het is een kat die normaal nooit uren buiten blijft enzo.. nu stond ik op en was hij er niet, en is ie ook niet meer terug gekomen.
Ik weet gewoon dat er iets aan de hand moet zijn, 10 jaar heb ik hem nu en hij is nooit langer dan een uurtje maximaal buiten..
Amivedi heb ik gebeld, de dierenambulance, het asiel, ik heb hem op hyves gezet en op de 'buurthyves'. Briefjes bij mensen in de bus gegooit en ga straks flyers op plakken buiten..

Maar is er hier ook iemand die met dieren kan communiceren of iets dergelijks?
Misschien dat dat helpt..?

Nickeltje

Re: kat vermist, wie kan communiceren met dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:29

BB > EA-GZ

Lilly79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:57

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:00

Schrijf op het briefje dat je overal ophangt dat hij medicijnen nodig heeft. Als iemand hem heeft gevonden en wilt houden zullen ze hem sneller terugbrengen ;)

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 12:10

@lily79, bedankt! ik heb haar gemaild en ze is voor me bezig. :)

Lilly79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 17:21

Graag gedaan... Laat maar weten wat erbij uitkomt. :(:)

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 11:08

Ben benieuwd wat er uit komt :j , hopelijk vind je je kat terug!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 16:53

Nou ze heeft me een paar mails gestuurd met wat die kat zou zien en alles..
ik zal de belangrijkste stukken even plakken hier:

Mijn eerste gevoel zei me dat Charlie niet langer in leven is, sorry. Dit gevoel is echt heel sterk, maar Charlie is er van overtuigd dat hij niet dood is.

Dit kan twee dingen betekenen;

Of Charlie weet het zelf nog niet, als de dood heel onverwacht gekomen is kan het zijn dat hij het zelf nog niet beseft.

Of hij is zich figuurlijk DOOD geschrokken, waardoor hij heel hoog met zijn energie zit en het voor mij aanvoelt alsof hij niet meer in zijn velletje zit.

Omdat hij zelf duidelijk overtuigd is van het tweede scenario ga ik even verder.

Hij zit in een straal van 1,5 tot 2 km. Van huis, hij is volgens eigen zeggen in noordelijke richting van huis vertrokken ( ik heb zelf geen flauw benul van windstreken, dus ik weet helemaal niet of dit goed is).

Als ik vraag wat hij nu ziet laat hij me iets van een hele drukke weg zien, snelweg, of andere drukke provinciale weg. Hij laat me zien dat hij onder een paar struiken achter een gebouwtje zit wat een tankstation of wasstraat kan zijn. Als hij langs het gebouwtje naar voren kijkt ziet hij de weg en aan de kant van de (parkeer)plaats iets van een rood kastje of misschien wel een rode brandblusser of haspel of zoiets. Hij is echt heel erg bang en wil naar huis. Maar hij is niet overtuigd dat hij de weg nog weet.

Nou toen ben ik meteen daar gaan zoeken maar daar was hij dus niet..
Toen kreeg ik er nog een:

Volgens Charlie is hij vlak na mijn poging tot contact verder weggekropen, omdat het te druk was en niet veilig voelde.

Volgens eigen zeggen is hij vanochtend verder gegaan omdat hij zich gesterkt voelde ( ik heb hem gisteren een healing meegegeven om zijn angst wat weg te nemen).

Als je voor het tankstation(?) staat is hij schuin naar links en naar achteren vertrokken, zijn daar meer bossen of struiken?

Vervolgens is hij ergens in een weiland terecht gekomen, een hele flinke grote. Rechts laat hij bomen of struiken/bos zien, links voor, een op een boerderij lijkend huis ( of een echte boerderij natuurlijk) met een rood dak en iets van een schuur (garage). Hij steekt de wei schuin over en voor hem uit, heel in de verte ziet hij huizen, daar gaat hij op af, hij denkt dat hij in de goede richting op weg naar huis is, maar zeker weten doet hij het niet. Het voelt voor mij ook niet helemaal goed, alsof hij meer twijfelt dan hij wil laten merken.

Bovendien ben ik, ondanks dit alles, nog steeds niet overtuigd dat hij nog in leven is, sorry. Al moet ik zeggen dat zijn energie wel sterker voelde dan gisteren.

En net toen ik die mail kreeg belde ik bij de buurman aan om iets aan hem te vragen... hij was er niet en tot mijn verbazing hoorde ik opeens mijn kat daar binnen miauwen! Heeft hij hem dus gewoon (expres of per ongeluk,dat weet ik nog niet want hij is nog steeds niet thuis) opgesloten in zijn huis!
Al die tijd heeft hij dus waarschijnlijk gewoon in het huis hiernaast gezeten...
Dus nee echt geholpen heeft het niet, eigelijk heeft het me alleen meer stress bezorgd omdat ze zei dat hij waarschijnlijk dood was.
Maarja ik heb wel m'n kat terug (of nouja bijna dan, zit te wachten tot de buurman thuis komt,maar ik weet in ieder geval waar mijn kat is)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:58

Gelukkig heb je hem weer!
wat een opluchting :D

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:01

Daar gaat de geloofwaardigheid van readings. Ik geloof hier best in, maar dit is gewoon een banketstaaf. Ze hangt een logisch verhaal op, (want ja, hoeveel katten worden er wel niet aangereden) en laat jouw paniekeren om niets...

Fijn dat je kat er weer is, dat bovenal...

Chan_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:04

dus dat verhaal klopt helemaal niet?

Wel "fijn" dat je kat bij de buurman zit, weet je in ieder geval waar die is! en hopen dat je buurman snel thuis komt!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:05

Zit hij al 5 dagen daar opgesloten? :oo >;)

Dan zal de buurman wel blij met hem zijn als hij thuis komt.....

ShadowPizza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:05

Silvaantje schreef:
Nou ze heeft me een paar mails gestuurd met wat die kat zou zien en alles..
ik zal de belangrijkste stukken even plakken hier:

Mijn eerste gevoel zei me dat Charlie niet langer in leven is, sorry. Dit gevoel is echt heel sterk, maar Charlie is er van overtuigd dat hij niet dood is.

Dit kan twee dingen betekenen;

Of Charlie weet het zelf nog niet, als de dood heel onverwacht gekomen is kan het zijn dat hij het zelf nog niet beseft.

Of hij is zich figuurlijk DOOD geschrokken, waardoor hij heel hoog met zijn energie zit en het voor mij aanvoelt alsof hij niet meer in zijn velletje zit.

Omdat hij zelf duidelijk overtuigd is van het tweede scenario ga ik even verder.

Hij zit in een straal van 1,5 tot 2 km. Van huis, hij is volgens eigen zeggen in noordelijke richting van huis vertrokken ( ik heb zelf geen flauw benul van windstreken, dus ik weet helemaal niet of dit goed is).

Als ik vraag wat hij nu ziet laat hij me iets van een hele drukke weg zien, snelweg, of andere drukke provinciale weg. Hij laat me zien dat hij onder een paar struiken achter een gebouwtje zit wat een tankstation of wasstraat kan zijn. Als hij langs het gebouwtje naar voren kijkt ziet hij de weg en aan de kant van de (parkeer)plaats iets van een rood kastje of misschien wel een rode brandblusser of haspel of zoiets. Hij is echt heel erg bang en wil naar huis. Maar hij is niet overtuigd dat hij de weg nog weet.

Nou toen ben ik meteen daar gaan zoeken maar daar was hij dus niet..
Toen kreeg ik er nog een:

Volgens Charlie is hij vlak na mijn poging tot contact verder weggekropen, omdat het te druk was en niet veilig voelde.

Volgens eigen zeggen is hij vanochtend verder gegaan omdat hij zich gesterkt voelde ( ik heb hem gisteren een healing meegegeven om zijn angst wat weg te nemen).

Als je voor het tankstation(?) staat is hij schuin naar links en naar achteren vertrokken, zijn daar meer bossen of struiken?

Vervolgens is hij ergens in een weiland terecht gekomen, een hele flinke grote. Rechts laat hij bomen of struiken/bos zien, links voor, een op een boerderij lijkend huis ( of een echte boerderij natuurlijk) met een rood dak en iets van een schuur (garage). Hij steekt de wei schuin over en voor hem uit, heel in de verte ziet hij huizen, daar gaat hij op af, hij denkt dat hij in de goede richting op weg naar huis is, maar zeker weten doet hij het niet. Het voelt voor mij ook niet helemaal goed, alsof hij meer twijfelt dan hij wil laten merken.

Bovendien ben ik, ondanks dit alles, nog steeds niet overtuigd dat hij nog in leven is, sorry. Al moet ik zeggen dat zijn energie wel sterker voelde dan gisteren.

En net toen ik die mail kreeg belde ik bij de buurman aan om iets aan hem te vragen... hij was er niet en tot mijn verbazing hoorde ik opeens mijn kat daar binnen miauwen! Heeft hij hem dus gewoon (expres of per ongeluk,dat weet ik nog niet want hij is nog steeds niet thuis) opgesloten in zijn huis!
Al die tijd heeft hij dus waarschijnlijk gewoon in het huis hiernaast gezeten...
Dus nee echt geholpen heeft het niet, eigelijk heeft het me alleen meer stress bezorgd omdat ze zei dat hij waarschijnlijk dood was.
Maarja ik heb wel m'n kat terug (of nouja bijna dan, zit te wachten tot de buurman thuis komt,maar ik weet in ieder geval waar mijn kat is)

_O- Geniaal! t' Vrouwtje doet enorm haar best! En t' katje zit bij de buurman! :P

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:06

Fijn dat je kat er weer is!
Wel leuk om te lezen van die reading, maar wat een fantasie verhaal zeg! kwam de omgeving wel overeen?
Bij mij was dit verhaal nl helemaal niet passend geweest bij de omgeving.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 17:16

Ja de omgeving kwam wel overeen maarja ze heeft zoiezo mijn adres, dus Igoogle is natuurlijk zo opgezocht.. ;)
En we hebben hier geen weilanden met boerderijen, maar het eerste verhaaltje had heel goed gekunt.

Maar helaas, ik geloof er nu ook niet meer in haha, ben wel blij dat m'n kat zo goed als terug is ;)
@ Jodi, als de buurman het niet expres heeft gedaan betekend dat dat mijn kat daar sinds vrijdagnacht zit. Als hij het wel expres heeft gedaan zit mijn kat daar sinds woensdag.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:22

Kan je wat te eten/drinken door de brievenbus krijgen? :P

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 17:24

Ja eten heb ik al door de brievenbus gegooit, drinken gaat niet en dat is eigelijk t belangrijkst dus ik hoop wel dat hij vandaag thuis komt want anders zal ik toch wat anders moeten verzinnen om die kat eruit te krijgen. }:)

Hij heeft zo'n brievenbus met van die 'haren' ertussen dus ik krijg er nauwelijks iets tussendoor gepropt, laat staan iets met water erin :)

ShadowPizza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:35

TS: en anders plunderd je kat daar het huis wel lijkt mij opzoek naar eten en drinken? :D
WC, Kasten, etc.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 17:43

haha ja dat dacht ik ook maar m'n kat zit opgesloten in de gang en de bovenverdieping.. hij kan dus de huiskamer,keuken en wc niet in.
Misschien wel de badkamer maar dat weet ik niet..

ShadowPizza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:48

Maar dan kan die toch ook niet bij de brievenbus?

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:49

haha die reading :')

Fijn dat je hem gevonden hebt, hopelijk komt die buurman snel!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:52

''Of hij is zich figuurlijk DOOD geschrokken, waardoor hij heel hoog met zijn energie zit en het voor mij aanvoelt alsof hij niet meer in zijn velletje zit.''

Vanaf hier had ik erg veel moeite om het nog serieus te nemen.. :(:) :')

Wat fijn dat hij weer terecht is! :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:01

Wat een verhaal zeg!

Zit je kat gewoon bij de buurman! :D Gelukkig maar!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 18:14

ShadowPizza schreef:
Maar dan kan die toch ook niet bij de brievenbus?

Jawel want je hebt de voordeur en daarachter is meteen de gang en de trap naar boven zeg maar..

Haha ja ze had ook nog een reactie gegeven want ik had gemaild dat mijn kat bij de buurman zit en er dus weinig van haar verhaal klopte..

Dit was de reactie..:

Wat fijn dat hij terug is!

Ik weet natuurlijk ook niet of de rest klopt, misschien is hij daar wel geweest en vandaar uit weer terug naar huis gewandeld en bij de buurman terecht gekomen, zoals ik al zei, vermissingen zijn echt heel moeilijk, ik doe ze ook liever niet. Vaak loop je achter de feiten aan, omdat je wel informatie krijgt, maar de dieren meestal niet blijven wachten tot er iemand gearriveerd is om het te checken. Of het is voorbije informatie.

Ik ben om een uur of vijf nog met hem bezig geweest en kreeg toen inderdaad door dat hij bij een huis zat, maar te bang was om zich te laten zien, ik heb hem geadviseerd om zich juist wel te laten zien, anders kon hij ook niet gevonden worden. Hij zat dus inderdaad bij een huis, maar toen ik met hem bezig was, was hij dus al terecht!

Tijd verloopt voor een dier niet zo strak als voor ons, misschien zit hem daar de kneep, weet het ook niet.

Laten we in ieder geval blij zijn dat hij weer terecht is en dat hij zelf bleef volhouden dat hij wel degelijk nog in leven was, zodat je de hoop niet op gegeven hebt.

Lekker dan, laat ze me eerst zoeken bij een benzinepomp terwijl nu de tijden opeens niet meer kloppen. Met andere woorden misschien was hij daar wel een week of drie geleden fftjes :/
Maarja nog even wachten wat de buurman te zeggen heeft :+

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 18:29

geweldig _O-