Gezocht stalling dichtbij de hilversumsemeent, bussum

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sylvia792

Gezocht stalling dichtbij de hilversumsemeent, bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 21:58

Hallo,
Mijn vriend en ik hebben een huis in de hilversumsemeent gekocht, nu woon ik op het moment nog in rotterdam omgeving, dus ben ik hier nog niet bekend...
Ik ben opzoek naar een stalling in de buurt van Bussum, hilversumsemeent, kortenhoef, evt nederhorst voor mijn E pony en kwpn paard
Het zal pas rond maart april worden dat ik daadwerkelijk ga verhuizen, maar ik zou graag willen weten wat goede stallen zijn in de buurt(ook die geen website hebben) zodat ik mij goed kan orienteren.
Ik rijdt voornamelijk dressuur maar een buitenritje en een sprongetje af en toe vindt ik ook leuk..
Mijn hele eisen lijst :)

Gezellig
tot max rond €280 incl.volledige verzorging
Goede buitenrijbaan(min 20 x40) en longeercircel(min 15m doorsnee)
Weide (minimaal overdag in de zomer)
Paddock en /of stapmolen(dat ze er in de winter ook even uit kunnen)
Netjes in het stro
Eigen intructie, hoefsmid, veearts moet geen probleem zijn
Het liefst vol pension, dus incl mesten en voeren en buitenzetten(iig in de zomer)

en wie kan mij meer vertellen over stal de bergen en stal de postkampen? In Kortenhoef kan ik op internet ook niet echt iets vinden, maar ik had begrepen dat daar ook een aantal stallen zitten??

Wie weet wat en kan mij aan meer info helpen, zodat ik straks een fijne stal weet waar ik mijn paardjes kan stallen?
Alvast super bedankt.. :)
Groetjes Sylvia

wennie

Re: Gezocht stalling dichtbij de hilversumsemeent, bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:53

Op het hoekje van Hilversumse Meent zit stal Bon Bon.
Bergen bied in de winter een dagdeel (4 uur) buiten in de paddock. Stal heeft minder goede uitrijmogelijkheden dan de andere stallen, maar wel een manege voor wedstrijden enz.
Aan de andere kant van Nederhorst zit ook nog stal Vechtoever.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 14:10

Volgens mij hoort dit hier niet, dus ik TEM even :) Succes met je zoektocht.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:02

wennie schreef:
Bergen bied in de winter een dagdeel (4 uur) buiten in de paddock. Stal heeft minder goede uitrijmogelijkheden dan de andere stallen, maar wel een manege voor wedstrijden enz.

Maar Stal de Bergen heeft wel een binnenbak, longeercirkel, stapmolen, enorm veel paddocks en net een vergrote buitenbak tot 20x60. Bovendien krijgt mijn paard hier goed te eten, op hooi wordt niet bezuinigd.

Overigens heet die andere stal in nederhorst den berg stal Vechtzicht, maar daar moet je zelf uitmesten en dat wil TS niet, dus die valt af.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 12:57

wennie schreef:

Ik heb bij Bon Bon gestaan en daar moet je zomers zelf je paard buiten en binnen zetten zelf mesten en voeren doen hun dan (exl de biks moet je zelf kopen dus in de prijs zit alleen kuilgras).
In de winter kan je paard een paar uur in de paddock zetten (ook zelf in en uit halen) ze hebben maar 3 paddocks en meestal zijn ze altijd al bezet .
De kosten zijn dan 238 euro word alleen gevoerd en de rest mag je zelf doen. Je hebt er wel een lekker bos om de hoek en daar moet je wel een vergunning voor hebben.
Ik sta sinds 1 juli dit jaar bij stal de bergen in Nederhorst den Berg en bevalt mij super goed , in de zomer gaan ze de hele dag naar buiten van 09.00 tot 19.00 of later en je ze kunnen ook als je dat wilt de 24/7 daar staan .
Er wordt voor je gemest/gestrooid gevoerd incl de biks , buiten/binnen gezet . gewoon heerlijk . Je kan lekker de polder rond langs het water en er is een manege naast de stal waar je kan wedstrijden kan rijden .

Binnenbak (20 x 40)
Eb - en vloed buitenbak met verlichting (20 x 60)
Eb - en vloedlongeerbak met verlichting
Voldoende gedraineerde paddocks zodat ze elke dag naar buiten kunnen
Spuitplaats
Solarium
Trainingsmolen
Keuzemogelijkheid uit vol pension (265 euro) en half pension (235 euro)
Ruime parkeermogelijkheden
Trailerstalling mogelijk
Weidegang

Voor meer kun je kijken op www.staldebergen.nl

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:34

Stalmaatje :wave:

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 13:43

Hey :wave: Wat leuk jij ook hier op bokt :')

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:09

Ja ik wist niet dat jij hier ook was := :\

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 14:12

[VSW] -> [EA GZ Diensten]

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:03

Romeo2007 schreef:
wennie schreef:

Maar Stal de Bergen heeft wel een binnenbak, longeercirkel, stapmolen, enorm veel paddocks en net een vergrote buitenbak tot 20x60. Bovendien krijgt mijn paard hier goed te eten, op hooi wordt niet bezuinigd.

Rustig aan zeg ;) Je hoort mij nergens zeggen dat stal de Bergen een slechte stal is. Ik meld enkel dat de paarden daar een dagdeel naar buiten kunnen, dat de manege vlak bij zit, maar t bos wat verder weg is dan vanaf 's Graveland...

En mijn oprechte excusses dat ik mij vergis in de naam, ik ken die stal enkel via een leerling, verder niet.

kepo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:07

Paarden komen tenminste bij ons op stal naar buiten :D en we hebben geen blubber paddocks en dat heb je wel bij alle stallen in de hilversumse meent wel en daar komen ze haast niet buiten in de winter (of je wilt hem in een blubberbak hebben hihihi) maar de meeste paarden staan daar dan echt de hele dag binnen :o

Stal de postkampen is ook leuk daar is all incl 250 euro en komen ze zomers ook de hele dag buiten (24/7 mag ook ) en winters ook een paar uur buiten.

Stal op de emmaweg in kortenhoef heb je ook een pensionstal daar komen ze echt de hele dag buiten in de winter en zomers 24/7 .

sylvia792

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-09 18:25

Hallo allemaal, heel erg bedankt voor jullie snelle en uitgebreide reacties, ik denk dat Stal de Bergen wel alles biedt wat ik zoek....
Ben van plan daar binnenkort eens langs te gaan voor een rondleiding, dus wellicht tot ziens op stal!

Groeten Sylvia

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 10:15

En ben je wezen kijken bij staldebergen?
Ik zag vorige week 2 mensen een rondleiding krijgen. Ik was net met dubbele lijnen bezig in de longeercirkel :-)
Misschien was jij het wel? :-)

Groetjes!