gezocht...stallen voor mijn twee paardjes...het liefst omgeving tilburg maar mag evt ook omgeving Waalre zijn.... ben echt dringend op zoek.... wie weet iets...? x
Waar ben je precies naar op zoek, stal wei, binnenbak?
Charlotte_w
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-09 21:46
nou...het belangrijkste vind ik dat ze elke dag in de wei komen...binnenbak hoeft niet persee voor mij... buitenbak alleen is prima en frisse stallen...
ik weet wel een paar adressen maar heb geen idee of daar nog plek is. Er zijn een aantal manege's, zoals hooijen, zandeind enz. Bij hooijen weet ik dat de stallen klein zijn, en de weide zeer beperkt. Wel een binnen en buiten bak. In die straat zit ook nog een boer. Mooie grote stallen, en dagelijks weide gang, maar geen bak
hooijen zit volgensmij vol zoek even op marktplaats bij "stalling en weidegang" staan enkele locaties op in de buurt van tilburg met plek
Charlotte_w
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-09 21:54
Nou bij Hooijen ben ik geweest en die hadden geen plek tot Maart geloof ik...dan zouden er nieuwe stallen komen...Die boer wilde ik laatst langs maar toen was er niemand thuis.zal ik morgen nog wel eens proberen....en Zandeind zag er netjes uit maar toch wat boven mijn budget...geloof dat hun nog wel stallen vrij hadden...
GuusHinnik
Geplaatst: 11-11-09 21:58
bij Hooijen zeggen ze al heel lang dat er verbouwt gaat worden, dus hou daar niet teveel aan vast!
en inderdaad mp, staat best veel op.
Laatst bijgewerkt door GuusHinnik op 11-11-09 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Charlotte_w
Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-09 21:58
ja klopt...die in rijen die op marktplaats staat ben ik geweest erg leuke kleinschalige stal...precies goed maar ben beetje afhankelijk van fiets en openbaar vervoer en leek toch net wat te ver... in Riel was niks en hilvarenbeek maar 1 stal...heb dus best al wat rond gezocht..nog zonder succes...
oh echt..hi... nee maar ga daar ook niet op wachten..kan ook niet waar ik nu sta moet ik echt snel weg..hebben daar nog maar weinig land omdat er gebouwd gaat worden etc en die man wil er echt mee stoppen...
Nee sta nu nog in waalre omdat mijn ouders daar wonen en ik dus voorheen ook maar woon nu bij mijn vriend in Tilburg dus zou fijner zijn als ze hier in de buurt staan...waar sta jij?
ben weg....als je nog iets weet hoor ik het graag ....
Nuvel
Geplaatst: 12-11-09 10:14
wat is je budget ? je kan ze bij mij stallen in ravels . binnenbak en buitenpiste met verlichting overdag buiten s'nachts op stal . ook warm en koud water , olarium en longeerpiste zijn aanwezig . normaal kost het 250 euro per paard . misschien kunnen we iets afspreken dat je bv zelf je stallen mest of op een dag helpt met alle stallen ? met de lijn bus 450 zijn we gemakkelijk bereikbaar , 25 minuutjes . als je het iets vind laat je het maar weten ben altijd in voor een goed voorstel . groetjes jamie
Laatst bijgewerkt door Nuvel op 12-11-09 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Wij krijgen namenlijk per 1 december een stal vrij op onze pensionstal Te Dorst NB. Tevens hebben we nog een stal leeg voor eventeel mensen die met 2 paarden willen komen anders blijft deze gewoon leeg voor opslag etc..
eventjes wat dingentjes op een rijtje.....
* 1 box van 4x4 en 1 box van 3x4 incl tralies aan zijkant en voorkant voorzien van lepel drinkbakken en nette voerbakken.
*iedere dag weidegang met gras voor zowel zomer als winter. De paarden gaan niet maar 3 uurtjes buiten maar lekker heel de dag Vanaf 08:00 tot 17:00/18:00. Binnen/buiten zetten wordt gedaan.
* 2x per dag worden de drollen uit de stal gehaald 1x in de ochtend en 1x in de late avond zodat ze netjes de nacht in kunnen ook worden erge natte plaatsen eruit gehaald en iedere dag royaal opgestrooid. 1x per week gaat alles leeg.
* De paarden krijgen 3x krachtvoer en 2x ruwvoer. Dit wordt verdeeld in 06:00 Krachtvoer Bij binnekomst tussen 17:00 en 18:00 Ruime portie Hooi en wortels/lucerne. 18:30/19:00 krijgen alle paarden een portie slobber als eigenaar dit niet wenst is het ook mogenlijk ander voer te geven. en dan om 23:00 Ruime portie hooi voor de nacht en laaste portie krachtvoer.
* 2 poetsplaatsen en 1 wasplaats met warm/koud water. alles Binnen.
* Keuze uit verschillend krachtvoer dit zit alle bij de prijs in begrepen en hoeft dus niet zelf gekocht/betaald te worden. de keuze bestaat uit. *Meusli Light van de Dommelsche Watermolen *Sportmuesli van Pavo *Kruidenmuesli van Pavo *Basis muesli van Pavo *Basis Brok van Havens *Sport brok van Havens *Summerfit koeken van Pavo *Lijnzaad *zemelen *lucerne van Hartog aily van Pavo
*Mogenlijkheid tot stallen van trailer/menwagen
*Het is dus op basis van Volpension dus inclusief Binnen/buiten zetten,Voeren,Mesten en 24 uur toezicht.
*2 paddocks en rijbak van 20x40 die altijd te rijden is.
*Eigenaren met een goed hart voor de paarden paard komt op nummer 1!!!!!!!
* De kosten zijn Paard 260,- p.m Pony 235,- p.m
Het enige wat wij willen is iemand die het terrein netjes houd dus alles netjes wil opruimen.
*mest uit de bak halen na het rijden/longeren *haren vegen na het poetsen *eventjes de wasplaats droogtrekken na wassen/afspoelen
en iemand die het niet erg vind mest uit de weide te halen van je eigen paard.
En alles is welkom zolang je iedereen in zijn waarde laat. We hebben nu hele leuke pensiongasten die zowel dressuur rijden als recreatief en iedereen respecteerd elkaar en we hebben geen scheve gezichten op stal ! we hebben 13 paarden op stal en 6 eigenaren.
Je mag zelf je hoefsmid,dierenarts,instructrice meenemen. en als je les hebt kun je dit opschrijven dan heb je ook echt de bak voor jezelf.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben of misschien iemand weten.
als je nog iets wil weten hoor ik het graag.
Misschien is dit wat voor je dit is op onze stal en echt SUPER voor de paarden !!!
Bavel is met te auto ook te doen! Veel weidegag ruime frisse stallen, hele fijne mensen, 1 normale buitenbak en een grote springbak. Solarium, poetsplaasen mooie goed afgesloten zadelkasten. Voor telefoonnummer kun je me pben