Enkele maanden geleden heb ik afscheid moeten nemen van mijn haflinger merrie.
Nu begint het toch weer vreselijk te kriebelen en ik wil dan ook graag aan het einde van het schooljaar (mei, juni) een nieuw paardje gaan kopen.
Mijn merrie was mijn eerste eigen paardje en in de tussen tijd heb ik veel geleerd, een van die dingen is dat ik niet meer terug ga naar de zelfde stalling. De stallen waren klein, geen daglicht, niet geisoleerd, muf gewoon slecht.
Nu ben ik dus opzoek naar een weiland waar ik een stal op mag zetten, een kleinschalig pension maar het liefst bij iemand prive die nog een plekje over heeft.
Zoals iedereen ben ik opzoek naar het perfecte plekje maar hier even een lijstje met dingen die ik toch zeker wel moet hebben:
- gezelligheid
- weidegang
- bak en of longeerbak (hiervoor wil ik best even een stukje wandelen met het paardje)
- inloopstal, stal of mogelijkheid deze te bouwen
- op fietsafstand vanaf stiphout (max 30 minuten)
- het paard moet buiten en binnen worden gezet (mits er een stal is natuurlijk) en er moet gevoerd worden
- niet veel duurder dan 80 euro
Ik weet dat het maar een klein budget is, maar ik stond volpension op de vorige stal voor dit bedrag en mijn ouders willen niet meer uitgeven dan 80 euro, alles wat het duurde is moet ik zelf bijleggen en het geld komt jammergenoeg nog steeds niet aangvlogen.
Mesten, voeren, binnen buiten zetten vind ik ook geen probleem maar ik ben waarschijnlijk aventoe een paar dagen weg (2 tot 3 dagen in de week) dus dan is het voor mij niet mogelijk dit te doen.
Waarschijnlijk zou het gaan om een tinker, maar mocht ik nog tegen iets anders aanlopen kan ik nog van gedachten veranderen. Het word zoiezo een koudbloed.
Ik weet dat er al onderwerpen zijn over stallingen omgeving helmond maar deze zijn niet echt up to date.
Alvast bedankt voor de reacties