gevraagd paardenkliniek omg. heiloo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendel

gevraagd paardenkliniek omg. heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 15:22

Ivm met een eventuele aankoop van een paard zijn wij op zoek naar een kliniek die onze aankomende volbloed wil keuren.
Dit omdat het paard nu een peesblesurre heeft die al aan het verbeteren is. Het paard staat in de buurt van Heiloo. Aangezien wij zelf in friesland wonen hebben wij geen idee welke kliniek goed aangeschreven staat.

Wie helpt.....

dimma

Re: gevraagd paardenkliniek omg. heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:27

Dierenpraktijk Noord Kennemerland in Bergen nh.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 17:09

dimma schreef:
Dierenpraktijk Noord Kennemerland in Bergen nh.

die raad ik je ook aan :j

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 19:48

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Ook een pb ontvangen, met dezelfde Dap.

We zijn nu nog even in twijfel over wat we willen doen.
Zal even een korte uitleg geven:
Paard van bijna 4. Is niet bereden, eigenlijk nog gewoon groen.
Is vorig jaar bij eigenaar in belgie over een hek gesprongen en had last van zijn schouder.
Daar op de foto gezet en alles is oke.
Echter hij heeft wel pijn en stond tot juni dit jaar op 3 benen.
Gaat nu wel goed, loopt oke. alle drie de gangen.
Heeft volgens eigenaar nog wel tijd nodig om te verbeteren. Volgens deze eigenaar is het ook een peesprobleem. echter niet laten scannen.
Dit alles via telefonisch contact te horen gekregen. Paard nog niet in real live gezien.
Eigenaar nu heeft de desbetrevende foto's gekregen van vorige eigenaren uit belgie.

Wat is wijsheid

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:46

ik zou zeggen; lekker laten staan.

Pezen blijft toch een risico maar komt er bij een keuring niet uit, verder het verhaal van het hek en schouder?

Ik vind er voor een jong paard teveel risico aanzitten, er staan zoveel paarden te koop zonder geschiedenis en zou daar liever mijn keus op willen laten vallen.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 22:50

in Castricum zit ook een paardenkliniek, Geesterduin. die uit bergen kunnen alleen wel rontgen fotos maken op locatie maar zijn niet altijd van mooie kwaliteit....

als het paard van 4 en onbeleerd nu al pijn heeft zou ik er van af zien alleen maar vragen om meer ellende zo zou ik niet willen beginnen

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:35

Dierenkliniek Geesterduin is goed, dat is onze eigen DA voor de kleine ongemakken. Maar ze kunnen inderdaad geen foto's maken (wel een echo trouwens) en dat lijkt me bij dit paard geen overbodige luxe.
Dierenkliniek Kennemerland kan dat wel en is inderdaad ook een hele goede kliniek.
Maar ik zou hem laten staan en op zoek gaan naar een ander paard.
Heel hard en lomp gezegd; "Koop een heel paard, stuk gaan ze vanzelf". Succes. ;)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:10

TAO > EA GZ

Elvira24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:41

kan je in een pb sturen van het paard is?misschien ken ik diegene we een waar hij staat..
Dierenkliniek in geesterduin is er gelukkig een nieuwe paardenman!
eerst was het echt bagger!

Mijn paard stond in een kliniek in egmond binnen..die is echt super goed!ik weet alleen niet of die nog bestaat.

Maar een jong paard met zulke ernstige klachten al zou ik niet willen kopen..of je moet een goed contract opstellen zodat je het paard aankijkt en of hij verbeterd en helemaal gezond word verklaard.
Een pees blijft altijd een zwak punt.
Misschien kan je niet springen of crossen..wil je dat?
Wil je niet gewoon een lekker jong gezond paard?

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 16:16

Het gaat om een paard voor mijn zus. Heeft zich gisteren ook op bokt aangemeld dus ze zal wel mee lezen.
Tja ze denkt er nu sterk over na om het niet te doen.
Het is inderdaad wat jullie zeggen een pees blijft een gevoelige plek.
Alleen heb ik niet het idee dat het bij de pezen ligt. Waarom geen idee maar het verhaal wat ik hoor staat me niet aan.
Paard springt over een hek en bezeerd daarbij zijn schouder. Loopt letterlijk op 3 benen. Belgische eigenaren zetten hem op de foto, en daar komt uit dat er met de botten niets mis mee is, ook is door die foto's uitgesloten dat er met de zenuwen iets aan de hand is.
Zenuwen zijn voor zo ver ik denk niet te zien op de foto!.
Daaruit hebben ze geleid dat het aan de pezen ligt.
Niet door de kliniek zelf.
Eigenaar nu, heeft het beestje gekocht in juni, en knapt het beestje weer op. Paard was gestressd, ondervoed en de bespiering van de schouder was voor een groot gedeelte weg.

Ik zelf denk dan wel aan een zenuwbeschadiging, omdat de spieren eerst weg waren gevallen, maar nu weer op komen zetten. Andere spieren nemen het nu over misschien?

Paard looopt inmiddels nu wel weer rad in alle gangen. Maar het verhaal zit me niet lekker.
Donderdag komen er al mensen kijken. Word dit niks wil mijn zus eventueel zelf even kijken.
Ik ga dan uiteraard wel mee om het met eigen ogen te zien.
We zijn zo wie zo opzoek naar een kliniek die dan een echografie doet en ons kan vertellen wat er met die pees aan de hand is.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:24

Geesterduin heeft wel een echo, maar daar moet je niet al te veel van verwachten, ze hebben er weinig ervaring mee (uit eigen ervaring, geven ze ook zelf toe, ze kunnen er goed de dracht mee scannen, maar pezen is een heel ander ding (mijn paard had een peesblesure die er bij hun niet uitkwam en bij de kliniek wel en vlgs de kliniek had dit alles te maken met het apparaat en de kennis/kunde van degene die de echo maakt). Voor de rest prima artsen, maar hun specialiteit ligt meer in de eerste lijn.
Ik weet niet precies waar het paard staat, maar de paardendokters (H Coster) kan wel goede echo's maken, maar daar moet je dan wel weer heen en dat is een stukje rijden.

Ben bang dat er in de buurt weinig DA's zijn die alles kunnen, echte klinieken zijn er ook niet, of je moet al een eindje gaan rijden.