Stalling met weidegang gezocht rond Utrecht centrum

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hilde25

Stalling met weidegang gezocht rond Utrecht centrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 20:46

Hoi allemaal,

Ik ben voor mijn paard op zoek naar een stal op fiets afstand van Utrecht centrum. Nou heb ik al heel wat afgezocht en komt via internet voornamelijk op sites van maneges waar paarden 's winters niet in de wei lopen, maar geen (kleinere) pensionstallen waar ik eigenlijk naar op zoek ben. Lastig om dit te vinden omdat ik geen paarden kennissenkring heb in Utrecht (mijn paard stond tot nu toe in het oosten van het land). Nou stel ik erg hoge eisen, want een voorwaarde is dat mijn paard ook in de winter weidegang heeft en het liefst ook een bak en mogelijkheid tot buitenrijden. Ik hoop hierbij dat iemand mij een tip kan geven. Het liefst ook met prijs indicatie.

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Hilde

Tanja

Re: Stalling met weidegang gezocht rond Utrecht centrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:10

VSW-->EA-GZ Diensten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:23

wat vind jij de maximale fietsafstand die je wilt fietsen? Er zijn best veel stallen daar maar inderdaad niet allemaal met winter weidegang, stuk verderop wel maar dat is op de fiets wat onhandig.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:21

Als jij het niet erg vindt om een minuut of 30-40 te fietsen, dan heb je natuurlijk wel een groter bereik. Je zou dan eens kunnen gaan kijken in de richting van Maartensdijk/Groenekan of wie weet kan je dichterbij in de buurt van de Bilt/Zeist/Bunnik/Houten al wat vinden. Aan te raden valt om op de fiets te springen en gewoon te gaan rondrijden en aan te bellen op plekken waar je de paarden nog buiten ziet staan (1 november is vaak de datum waarop de winteromstandigheden ingaan).

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:28

Het zal moeilijk worden om stal met winter weidegang te vinden in Utrecht.
Op de koningsweg 2 km van de binnenstad is de vereniging Amelisweerd waar de paarden zomers op de wei staan en in de winter in een bak buiten staan, even verderop zit stal Rhijnauwen ook daar staan ze veel buiten in een bak, en daar aan de overkant boer van Wiggen, maar land zal echt moeilijk te vinden zijn. Je zal dan meer de kant op van driebergen moeten gaan dat is bosgrond en veel droger dan de klei van Utrecht.
Succes er mee

hilde25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 16:38

hartelijk dank alvast allemaal voor jullie reacties! Ik woon zelf tegen overvecht aan dus die kant op zou ideaal zijn (ook ivm bosgrond begrijp ik nu). Heeft iemand een naam van een stal in groenekan? Veel stallen zitten ook vol merk ik (zo ook amelisweerd).

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:43

Is reizen met het ov iets? Op de achtersloot in IJsselstein zit een erg fijne stal. Ze komen hier in de winter ook dagelijks buiten. Om de hoek zit een bushalte.

hilde25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 16:44

Het ov is voor mijn geen optie omdat ik al erg veel moet reizen heen en weer naar mijn werk, helaas!

Timmie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 16:58

hilde25 schreef:
hartelijk dank alvast allemaal voor jullie reacties! Ik woon zelf tegen overvecht aan dus die kant op zou ideaal zijn (ook ivm bosgrond begrijp ik nu). Heeft iemand een naam van een stal in groenekan? Veel stallen zitten ook vol merk ik (zo ook amelisweerd).

Misschien op de Gageldijk daar zit Overvecht tegen aan, of anders op het weggetje naar Westbroek daar heb je ook stallen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:27

hilde25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 13:39

Beste allemaal,

Hebben jullie toevallig het precieze adres dan wel tel. nr van Agterberg in Groenekan, en dan niet nummer 34 van de bodem, maar de andere in die straat als ik het goed begrepen heb.

Hartelijk dank alvast!