Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
mirjamvdkamp schreef:
) Daarnaast is Helen een ontzettend aardig, eerlijk mens, staat open voor vragen en opmerkingen en is punctueel. Ik heb een IJslander, niet haar specialiteit, en achteraf hoorde ik dat ze met een zadelpasser die wel veel IJslanders doet over mijn zadel had overlegd. Daarnaast is het ook gewoon prettig om iemand te hebben die alle tijd neemt om zich in je zadel te verdiepen en je paard helemaal leuk vindt
fjordnina schreef:Tja, aan en afraders met betrekking tot "welke zadelmaker is goed?" zijn inmiddels wel bekend en heel persoonlijk. Maar welke zadelmaker voldoet aan mijn eisen? Welke zadelmaker werkt op de manier die ik prettig vind (en in sommige opzichten noodzakelijk vind voor een goede beoordeling van de ligging)?
Als ik een zadel aanschaf wil ik graag dat een zadelmaker:
- Aan huis komt of jij met paard naar de zadelmaker
- De rug en de spieren van het paard controleert/beoordeeld
- Rekening houd met de 18e rib
- Het oude zadel op ligging controleert en evt. aanpast aanpassen kan nooit (goed gebeuren) op locatie
- Het paard zonder zadel in beweging wil zien
- Zowel nieuwe als 2ehands zadels bij zich heeft
- Niet al te merkgebonden is (zoals bijv. MSFC)
- Bij een mogelijk passend zadel ruiter en paard de gelegenheid geeft om te rijden na het op maat maken van eigen of "nieuwe" zadel
- Na afloop van de testrit de ligging van de haren controleert in principe is tijdens de rit al wel te zien of het zadel past
- Bij geen passende zadels alsnog samen met jou op zoek wil gaan naar een alternatief
Kortom, wie zoek ik?