Rijles zoon. (omgeving Veenendaal)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WillieD

Rijles zoon. (omgeving Veenendaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-09 11:39

Ik weet niet of ik dit hier goed heb geplaatst anders hoor ik het graag.

Onze oudste zoon van bijna 8 jaar wil ontzettend graag op paardrijles. Ik heb lange tijd (wel wat jaren geleden) in de paardenwereld vertoeft maar sinds de kinderen niet meer.

Uiteindelijk als het goed bevalt voor onze zoon dan wil ik graag zelf weer gaan rijden en weer een eigen paard en pony voor hem als hij het aankan.(fries is de voorkeur dit keer)

Maar nu de vraag. Ik heb persoonlijk niet zo verschrikkelijk veel met manege de Dragonder en manege Blauwendraad in Veenendaal(aangezien wij daar wonen). En ik wil wel dat hij plezier in het paardrijden heeft en ook het verzorgen ervan(dus een hoop leren). Zelf is hij ook iets bang aangelegd en totaal tegenovergestelde van de jongste dus wil ik niet dat hij bij een instructrice terecht komt die een ontzettende 'drilmeester' is en dat hij daardoor juist een angst zal gaan ontwikkelen.

Hopelijk hebben jullie tips en weten jullie plaatsen waar mijn zoon goed op zijn plek zal zijn.

Alvast heel erg bedankt! :D

plientje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:00

In ben van plan om in Lunteren te gaan rijden bij de United Souls. Op die manege wordt op een speciale manier met paarden omgegaan. Hieronder de link van de manege, daar staat alles op wat u wilt weten.

http://www.unitedsouls.nl/

Hiervoor reed ik in Scherpenzeel bij de Singlefooters. Zij gaan ook op een speciale manier met paarden om, maar ik heb het idee dat ze net iets anders met paarden omgaan dan bij United Souls. Hieronder staat de link van Singlefooters:

http://www.singlefooter.nl/

U moet maar even kijken wat u ervan vind. Misschien vind u het te ver rijden, maar vooral ook omdat uw zoon zo jong is, is het natuurlijk belangrijk dat hij op de juiste manier met paarden om leert gaan en leert rijden.
Ik hoop dat u hier wat aan heeft!

juangelo

Re: Rijles zoon. (omgeving Veenendaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:44

ik rij in lunteren bij patricia beiten er is daar wel een wachtlijst maar de moeite waard en gezellig

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 16:02

Kan je niet opzoek gaan naar een instructrice/instructeur die les kan geven op zijn/haar eigen paard?
Ik zie altijd veel advertenties op MP staan van mensen die dat doen. ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 06:57

RT--> EA GZ

Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 07:11

Ik heb hier nooit op manege's gereden maar misschien manege de burght in Barneveld?

Felicia29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:28

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 21:43

Hoi,
Ik zou manege de dragonder in Veenendaal kiezen. Ik heb daar heel goede ervaringen mee! Je krijgt veel uitleg over het paardrijden en veel aandacht ondanks dat het een groepsles is.

FolioHoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 22:18

Manege de foliohoeve in bennekom daar kun je ook leuk rijden en krijg je van een leuke spontane instructrice priveles

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 10:37

Ik weet niet precies waar je woont, maar ik denk dat de foliohoeve wel het meest dichtbij is..
Leuke en gezellige manege :) !