Rijbak gezocht in Twijzelerheide of Zwagerbosch??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

akky

Rijbak gezocht in Twijzelerheide of Zwagerbosch??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 13:47

de titel zegt het al.
ik rij momenteel in het land maar dat is nu niet zo heel slim. het paard staat ook nog s op ijzers dus spek glad op het moment.
aangezien ik het paard net een half jaar onder het zadel heb wil ik hem wel door trainen en zoek dus en rijbak om gebruik van te mogen maken.
wie kan me hieraan helpen??
het moet wel in twijzelerheide of zwagerbosch zijn omdat ik niet in het bezit van een trailer ben.

liefs akky
Laatst bijgewerkt door Revanches op 12-10-09 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:03

is het mogelijk om een deel van je land in te richten als rijbak?
je hoeft daar geen grote kosten voor te maken, simpele oplossing zoeken die bij jullie past.

akky

Re: wie kan me helpen met een rijbak??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 18:32

ja was het mijn eigen land dan deed ik het. ik heb er wel over nagedacht en stel geen hoge eisen als is het zonder omheining maar het is mijn verzorg paard dus ja.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:40

en valt daar niet over te praten dan? wanneer het in het belang is van het paard zijn veel eigenaren bereid concessies te doen. dus gooi het eens op tafel.

akky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 18:43

nou heb er al een beetje over gehad en ook mijn vriendin die zei het al maar goed wil hun niet onnodig op veel kosten brengen.
ik ga denk ik geen wedstrijden of zo doen dus om te zeggen hij komt hoog in het dressuur uit kan ik niet zeggen ahahha.
maar hij moet dan ook een stuk uitgraven. de mogelijkheid is er wel want het is groot genoeg.
maar goed. we moeten maar s zien. ik dacht wie weet is er iemand in de buurt die een bak heeft die ik mag gebruiken.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:56

je moet het er niet "een beetje" over hebben, je moet gewoon een goed gesprek aangaan.
is het paard verkeersmak? anders heb je er ook niks aan om iemand mét rijbak te vinden.
wanneer je een plan hebt hoe de bak aangelegd kan worden, kun je een boer vragen om daarbij te helpen ((met ploegen, frezen of wat er dan het best werkt in jullie situatie). je kunt dan voor relatief weinig geld een fatsoenlijk plekkie creëeren om veilig met het paardje te trainen. wedstrijdambities spelen hierin geen rol, (dan zou je een echt goede dure bak moeten hebben), maar het is wel belangrijk dat het paard zich niet gaat blesseren op een te gladde ondergrond. dan kun je er zomaar ineens maanden uitliggen en met hoge da-kosten te maken krijgen.

akky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 18:58

ja idd gelijk heb je.
en ja ze is verkeers mak. heeft altijd voor de kar gestaan.
nou ja altijd ze is nog maar 5 jaar haha.
maar je hebt gelijk ik zal het er nog eens met hem over praten.

akky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 18:59

ik heb haar een half jaar onder het zadel nu en ben nu met haar aan de teugel aan het leren dus dat doe ik nu maar in stap. gaat super goed.
ze heeft ook nog eens ijzers onder dus super glad en dan te bedenken dat het land niet vlak is.

akky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 19:01

woon jij niet toevallig bij me in de buurt dat je een bak hebt???

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:06

ik vrees dat ik een heel eind bij jou uit de buurt woon, want ik heb nog nooit van twijzelerheide of zwagerbosch gehoord. ligt dat ergens ver in het noorden?

akky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 19:07

ja friesland hahah

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:09

ik zit in west brabant.... wordt een flink eindje stappen...

veel succes met je gesprek, laat je nog eens weten hoe het verloopt?

akky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 19:12

ja ik laat het zeker weten. en wie weet hoef ik niet eens een gesprek te doen maar heeft hij zelf zijn hersens ff laten kraken.
hahaa.
nou we zien wel maar het gaat zo goed snap je dus dan wil je gewoon verder gaan. al ben ik een gewone recreatie ruiter begin ik dit wel erg leuk te vinden.
heb ook een heel makkelijk paard hoor die pakt alles zo snel op als ie het snapt.

hinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:18

. al ben ik een gewone recreatie ruiter .[/quote]
helemaal niks mis mee, ben ik zelf ook hoor. vaak worden wedstrijdruiters "een beetje blind", hebben alleen nog maar 1 doel voor ogen.

akky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 19:25

ja dat is waar.
nou ik vind het al knap dat ik dit paard beleerd heb want heb van mijn leven nog nooit een les gevolgd hahhaha.
mijn vriendin reed haar paard in het z dressuur. ik zei al tegen haar moet je nagaan dat zou ik les krijgen man dan kunnen jullie wel ophouden hahaha.
zij geeft me soms (zoals nu met het aan de teugel rijden) tips.
verder vind ze dat ik super goed rij.
dus pluimpje voor mezelf.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:58

Dit hoort bij Eenmaal andermaal-GZ-Diensten.
Zodoende een verplaatsing van VSW-->EA.