Wie kent 'pony' uit Oostwold Scheemda van Marktplaats?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stronglady

Wie kent 'pony' uit Oostwold Scheemda van Marktplaats?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 09:45

Hallo Allemaal!

Hoop dat dit de juiste plek is voor deze vraag? :o

Op Marktplaats zie ik steeds advertenties van 'pony' uit Oostwold Scheemda die speciaal adverteert met 'recreatie-pony's'. Ik ben me aan het orienteren op de aanschaf van mijn eerste pony en ben van plan om puur recreatief te gaan rijden. Wellicht zou ik tzt hier eens kunnen gaan kijken, maar zijn er bokkers die deze adverteerder kennen? En/of ervaringen kunnen delen, danwel advies om juist wel of niet met hun in zee te gaan?

Ben benieuwd naar de reacties!

annastasia

Re: Wie kent 'pony' uit Oostwold Scheemda van Marktplaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:12

ik heb er geen ervaring mee.
Maar op de 1 of andere manier vertrouw ik het niet.
Een poosje geleden stonden er meerdere advertenties op. Geloof dat deze ook pony's te koop vroeg of in ieder geval voor de bemiddeling.

Kijken kan altijd.
Er zijn genoeg paarden/pony's te koop in die buurt dus ga dan ook zeker bij meerdere kijken!

Stronglady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 10:38

Ja, klopt, ze bemiddelen ook en ook ik weet niett goed wat ik er van moet denken, vandaar dat ik dit topic even gestart ben! :+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 11:26

Stronglady schreef:
Ja, klopt, ze bemiddelen ook en ook ik weet niett goed wat ik er van moet denken, vandaar dat ik dit topic even gestart ben! :+

Ik hoor een twijfel, en bij twijfel niet doen!

Stronglady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:01

De twijfel zit hem alleen in het feit dat ze bemiddelen en meerdere pony's in de verkoop hebben en het dus anders overkomt dan een particulier die een nieuw huis zoekt voor zijn 'schatje'.... verder ben ik blanco in mijn mening en hoop dus ervaringen van bokkers te horen die hier geweest zijn!

(over tinkerstal mccloud is bijvoorbeeld heel wat negatiefs gezegd en daar zal ik dus niet snel meer heen gaan ;))

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 13:09

Dit past beter bij EA-GZ-Diensten.
Verplaatst van TAO-->EA.

Stronglady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 14:13

O.K., prima! Ik twijfelde ook al.... sorry hoor!

Stronglady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 09:33

Geen bokkers met ervaringen? He, wat jammer....

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:46

Je kunt toch gewoon gaan kijken? Je zit nergens aan vast. En als je besluit dat je zo'n ppony wilt kopen, spreek dan af onder voorwaarde van keuren, want dat zou ik zeker laten doen als je van een handelaar een pony koopt.
Kom ook eens zomaar even binnen vallen als je een pony op het oog hebt, dan hebben ze in geen geval de kans om van te voren even een "kleine sedatie" te geven zodat de pony wel erg braaf is.

Mijn voorkeur zou eerder uitgaan naar een particuliere verkoper maar ja....pony's uit de handel verdienen ook een kans.

Stronglady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 11:41

:x kleine sedatie? :x
gebeurt dat echt?

Verder heb je gelijk natuurlijk: ik moet tzt gewoon een keer gaan kijken! thnx!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 12:34

Jazeker gebeurt dat!
Niet iedere verkoper is zo, maar het komt regelmatig voor.
Je kunt dit voorkomen door onverwachts langs te gaan.

Maar ook door bv bij een keuring bloed te laten tappen ben je er zeker van of het dier wel of niet gesedeerd is

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 15:06

Ha! Heb al genoeg trukjes uit de handel gehoord van paardeneigenaren die door dit soort trukjes verrast werden, dat wil je niet weten wat een schandaal! Vandaar altijd keuren bij een paard uit de handel en onverwacht binnen stappen (om ook even te rijden), als ze dat weigeren, niet doen!

ponyvriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 20:52

Ik heb wel ervaring met ze NIET DOEN!!!!!!
Ik heb een super brave kinderpony voor mijn dochtertje van 4 jaar gekocht. Niet goedkoop ook 1150 euro maar voor een brave veilige pony heb je dat over. Niet dus ze begon direct te steigeren toen ik ze daarover belde de volgende dag en dagen gaven ze als antwoord dat ze dit nog nooit had gedaan en wilde ze haar niet terug nemen.
Het was zelfs zo erg dat ze zich achterover liet vallen, verder een lieve pony maar waarschijnlijk met een verhaal. Mijn dochter had haar nek wel kunnen breken, de pony is nu als gezelschaps pony door mij geplaatst bij lieve mensen, Ik ben wel echt bedonderd.
De foto's op marktplaats zijn foto's van hun eigen kinderen zo gesitueerd dat het heel wat lijkt, ze doen in hun advertentie's vaak alsof ze partuculier zijn maar het zijn gewoon handelaren.
Ze kopen ook in andere advertentie's pony's op met gebrekjes etc.
Je kunt beter een particulier adres hebben en dan kijken of je een proeftijd kunt bedingen of in elk geval een paar keer kijken en rijden.
Vriendelijke groetjes en sucses met zoeken.

Stronglady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 11:46

Ponyvriendje bedankt! Dit was de reactie waar ik op zat te wachten, iemand met ervaring uit de eerste hand! -> niet leuk voor jullie natuurlijk.... het lijkt inderdaad heel mooi met die leuke kinderfoto's, maar dat kriebeltje van binnen was dus toch niet voor niets! Hopelijk lezen andere potentiele klanten van hun dit ook... bedankt!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:49

Dus je gaat nu niet kijken?
Als je onverwachts langs gaat dan kunnen ze het dier niet sederen (tenzij ze dat standaard iedere dag doen), en heb je het beste beeld van het dier.

Voor de bemiddeling houd je je eigen paard/pony op stal maar doen zij de PR voor je, geloof dat dit eerder niet zo was.

bartlover1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 12:28

hallo,
hier de andere kant..
ik heb mijn pony namelijk in bemiddeling staan bij deze mensen en vind het toch enigzins schrikbarend dat er zulke berichten worden geschreven over sedatie en dergelijke. Mijn pony had ik eerst zelf op internet staan, ze is heel lief en niet gemeen, maar met rijden is ze gewoon heel moeilijk en ik heb haar ruim 4 jaar gehad en nog nooit mee naar buiten geweest, omdat ik het gewoon niet vertrouwde. Ik dacht eerst dat het aan mij lag dat ze zo moeilijk was, maar er hebben meerdere mensen op gereden waarbij ze allemaal dezelfde streken had.
Ik ben met deze mensen in contakt gekomen doordat ze gereageerd hebben op mijn advertentie en ik ben wezen kijken en het leek allemaal heel betrouwbaar. Ze zouden mijn pony gaan trainen en vervolgens op contractbasis (wat ze zogenaamd met alle ponys die ze verkopen zouden doen) verkopen zodat ze nooit doorverkocht zou kunnen worden aan handelaren. Dit betekend dus ook dat ze de pony direct weer terug nemen indien de nieuwe eigenaar niet bevalt. Uit het verhaal hier boven blijkt het tegengestelde waar te zijn..
Ze staat hier nu sinds een maand. Direct de eerste dag dat mijn pony bij hun stond zijn ze er op gaan rijden en na een paar dagen zijn ze ook naar buiten gegaan. Ze is nu een paar keer naar buiten geweest en wordt nu verkocht onder het mom: superbraaf paardje wat 100 procent verkeers mak is..
Ik weet niet zo goed wat ik nu moet denken..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:33

paard in bemiddeling bij mensen die niet bekend zijn/staan, vindt ik zowiezo al wat tricky.
Waarom niet een paar extra lessen nemen, en bv via een handelaar vragen of die nog mensen heeft die een paard zoeken.
Dan kun je dus ook de nieuwe eigenaren zien en weet je (als het goed is) waar je paard terecht komt.
Mocht je paard echt zo moeilijk zijn dan kun je deze ook nog altijd naar een ''trainingsstal'' brengen om door te rijden.

Zo'n contract is heel mooi, maar hoe veel mensen houden zich hier aan? Als de nieuwe eigenaren na 3 jaar er zat van zijn, zullen de bemiddelaars het dier echt neit weer terug nemen. En als ze het paard dan willen verkopen aan een handelaar zullen ze dat echt wel doen.

Hoe kun je na een paar keer buitenrijden zeggen dat het dier 100% verkeersmak is?
Hoe druk is het in die omgeving, nou ik kan je vertellen dat daar haast geen hond rijd.

Als ik dan toch m'n paard in de bemiddeling ging zetten, deed ik dat liever via een handelaar. Dat vindt ik dan nog iets betrouwbaarder.

ponyvriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 16:43

Ik krijg er de kriebels van als ik dit verhaal weer hoor, ik vraag me af als we de klachten verzamelen we er iets tegen kunnen doen,...
Ik wil de klachten wel verzamelen, PB me maar!