Ervaringen met HC Westland of manege Wildhoef?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempot9

Ervaringen met HC Westland of manege Wildhoef?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 17:29

Hallo.
Een vriendinnetje van mij heeft laatst een pony gratis aan geboden gekregen.
En nu is ze opzoek naar een stal.
Toen vroeg ze aan mij of ik wat rond kon neuzen.
Dus ik heb 2 maneges gevonden die wel mooie prijzen hadden (vond ik).
de ene:
- Manege Hippisch Centrum Westland: Per Maand: 350 pm (in principe doe je bijna allles zelf)
-Manege De Wildhoef: 363,74,- per maand en dan doe je alles zelf.
welk van de 2 zijn goed?
Of mischien een ander idee? andere manege zeg het maar.
Dank voor het lezen. 8-)
Laatst bijgewerkt door Revanches op 07-10-09 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast.

Elles

Re: Stallingsprijzen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:30

Verplaatst van VP naar VSW.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:56

Aan de naam van de manege heb je weing. Welke voorzieningen heb je daar? hoeveel komen de paarden buiten?

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:09

Wat moet je voor dat geld nog zelf doen dan?
Nou weet ik niets van pensionprijzen in het westen, maar ik vind het nogal al wat als je zelf alles nog moet doen!
Maar wat belangrijker is, hoeveel/vaak komen de paarden daar naar buiten??

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:12

Ik zou even rondfietsen en aanbellen bij mensen met paarden achter huis. Volgens mij zijn er toch wat normalere bedragen mogelijk? Vaak heeft je paard het beter op een gewone stalling dan op een manege. Ik zou eerst dus NIET voor een manege kiezen.

Een advertentie op marktplaats wil ook wel helpen.

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 18:14

Ja,ga eens kijken wat de faciliteiten zijn! ik vind de bedragen toch erg hoog,als je alles zelf nog moet doen? wat hoort er bij?bij zelf doen?

Op een stalling achter een huis sta je vaak beter!

Bloempot9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 18:59

Bedankt, en ga ik ook doen :P

bianca1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:11

ik sta op een pensionstal vol pension wordt uitgemest ,paard komt elke dag wel even buiten in de paddock.
alleen in de zomer moet je je eigen paard binnen halen uit de wei wordt ook ontwormdt voor 240,- euro per maand voor een paard

bianca1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:12

de stal is in noord-brabant

esthermarkus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:23

Ja ik betaal 115 euro excl voer vlas hooi etc. Daarintegen heb ik voldoende weidegang , box van 3x3 , en overdekte Z-bak. kantine , wc dus geen klagen.
Oh jah en t is er nog bere gezellig ook

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:26

Als je alles zelf moet doen, zou ik misschien net de helft willen betalen, hoe mooi het daar ook is (binnenbakken, solarium, of wat ze ook mogen hebben). En ook in het westen van het land. Ik sta op een manege met alle voorzieningen midden in de randstad (zelfs midden in de stad!) en hoef alleen m'n paard beweging te geven, en betaal nog minder!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:30

Ik betaal maar €125 incl hooi / stro, en mn pony staat elke dag van sochtends vroeg tot savonds laat met andere paarden in de wei. Eigenlijk hoef ik niks zelf te doen, we hebben afgesproken dat degene die op stal is even de stallen doet (3 stallen maar), dat doe ik 2x per wk ong. Verder wordt alles voor me gedaan, binnenzetten, buitenzetten en 3x daags voeren. Nu heb ik het misschien goedkoop, maar ik vind die prijzen die jij noemt wel heeeeeel erg hoog! Sowieso denk ik, zoals eerder gezegd, dat het goedkoper is om je paard gewoon bij particulieren neer te zetten, ipv op een manege.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:14

de prijsen in de randstad zijn niet te vergelijken met prijsen in bijv rijssen.
hier zijn er pensionstallen die wel duurder zijn dan 350euro, maar meestal hoef je niet alles zelf te doen als je 350euro betaald, dat is zelfs hier dan voor volpension.
ik sta op een van de goedkopere stallen en moet dus wel alles zelf doen en ik betaal gemiddeld 200euro per maand, bij particulieren is het ook ong 200euro per maand.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 20:22

als ik op de site van die manege kijk dan lijkt het me ook dat je niet alles zelf hoeft te doen.
Alleen moet je uiteraard je paard zelf beweging geven, maar dat lijkt me logisch.
Bij de tweede manege staat het er zelfs bij dat er gevoerd word en uitgemest word, dus ik snap niet wat je bedoeld met dat je alles zelf moet doen.

lariek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:39

Hier rondom arnhem kost het gemiddeld 300 euro p.m.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 00:51

Ook ik vind de prijzen vrij hoog. Ik kan natuurlijk niet in jou vriendin haar portomonee kijken en weet ook haar wensen niet. Ik sta all in voor 285, regio west friesland. Kijk goed om je heen!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 01:27

Zo, dat vind ik dan wel erg duur :=
Mja heb wel begrepen dat het net ligt aan welke omgeving je woont .
Ik zou ook verder kijken..

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 04:06

Ik denk dat je beter even informatie kan vragen welke stallen er allemaal zijn bij jullie in de buurt en hoeveel de stalling bedraagt, dit kan in het forum eenmaal andermaal.....verkocht en dan in diensten gezocht. Moet het perse een manege zijn, een manege is vaak toch duurder als een stal met alleen een buitenbak.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 05:16

Ik schrik van die stalprijzen
Hier (omgeving rotterdam) heb je voor 250,00 een stal op een accommodatie met binnenbak zonder lessen. Voor 100,00 meer heb je ergens anders dan wel lessen.
Maar als je genoegen neemt met alleen binnenbak dan kun absoluut goedkoper.

boef85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 05:52

Ik sta in Zuid Holland .
Zo'n 180 ,- per maand .

Zelf mesten en buiten zetten , eigen biks .

Ik zou even heel goed gaan kijken en gaan vergelijken , want dat is wel heel erg duur .
suc6

kayjody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:50

bij ons staan de paarden dagelijks buiten, wij zetten ze binnen en buiten en voeren hooi en brok. het gebruik van stro zit ook bij de prijs in maar de huurder mest de stal zelf. bij ons dat is in omg nijmegen gelderland en je betaald 175 euro we hebben een buitenbak met verlichting en zitten in bosrijk gebied

patbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:53

biancavos schreef:
als ik op de site van die manege kijk dan lijkt het me ook dat je niet alles zelf hoeft te doen.
Alleen moet je uiteraard je paard zelf beweging geven, maar dat lijkt me logisch.
Bij de tweede manege staat het er zelfs bij dat er gevoerd word en uitgemest word, dus ik snap niet wat je bedoeld met dat je alles zelf moet doen.

Ja, ik heb ook zitten kijken op de sites.. Je hoeft niet alles zelf te doen!!

Gewoon informeren hier en daar..

Ik sta ook in Zuid Holland, bij een boer met nog meerdere paarden. Daar betaal ik 150,-, zelf mesten. 's Avonds zelf voeren en in het weekend. Door de weeks doet de eigenaar het. We hebben buiten en binnenbak
Hier in de buurt bij andere maneges en pensionstallen ligt het bedrag rond 200,- tot 250,- voor een pony!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:53

Ik weet niet wat de TS er aan heeft dat iedereen hier neer zet wat ze zelf voor een stal betalen..
Maar ze vraagt naar ervaringen van deze 2 maneges of andere mogelijkheden in haar omgeving.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:09

ik vind het een hoop geld voor als je alles zelf moet doen. ik zou toch nog een verder gaan kijken, misschien een pensionstal ipv een manege. op maneges ben je vaak toch erg gebonden aan de tijden dat er lessen zijn, dat je dan vaak niet in de bak kan.
en een pensionstal is vaak toch iets goedkoper of hetzelfde bedrag en dan wordt alles gedaan.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 14:29

zoals ik al eerder heb gezegd word wel gewoon alles gedaan als je op de site kijkt.
Daarbij zit er bij de eerste manege ook nog is de lessen bij de stalhuur inbegrepen, dus ik snap de prijs wel.