Ervaring met paardentaxi's omg. Leiden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

asbadedas

Ervaring met paardentaxi's omg. Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-09 14:46

Volgende week zondag (4okt) heb ik een wedstrijd waarvoor ik geen vervoer heb dus ik overweeg gebruik te maken van een paardentaxi. Ik ben benieuwd wie van jullie ervaring heeft met paardentaxi's en tips heeft voor betrouwbare partijen?

Tessebes

Re: Ervaring met paardentaxi's omg. Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:10

femiaans hier op bokt, staat volgens mij wel goed bekend. Volgens mij zit die in het midden van het land.
Ik heb alleen ervaring met meerdere paarden op een vrachtwagen van fragotrans (monster). Ik kan niet anders zeggen, dan dat ze keurig vervoerd zijn.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:50

Je kan zelf ook een b vrachtwagentje huren bij Delft in de buurt.

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 08:31

Okee, enig idee hoe 't bedrijf heet?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 08:41

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:07

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 09:49

Ervaringen met bedrijven gezocht.
TAO-->EA-GZ Diensten

tampa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 23:10

als je gebruik maakt van een paardentaxi vraag dan altijd naar de vervoerderscode van de niwo vergunning. Als je als bedrijf vervoer doet voor derden tegen betaling en je hebt een laadvermogen boven de 500 kg, ben je volgens de WGW (wet goederenvervoer over de weg) vergunning plichtig en dien je in eerste instantie een niwo vergunning te hebben. indien dit niet het geval is wordt er een economisch delict gepleegd plus het feit dat je paard niet verzekerd is. (elke vervoerder dient nl voor de lading verzekerd te zijn.)

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 23:35

tampa1 schreef:
als je gebruik maakt van een paardentaxi vraag dan altijd naar de vervoerderscode van de niwo vergunning. Als je als bedrijf vervoer doet voor derden tegen betaling en je hebt een laadvermogen boven de 500 kg, ben je volgens de WGW (wet goederenvervoer over de weg) vergunning plichtig en dien je in eerste instantie een niwo vergunning te hebben. indien dit niet het geval is wordt er een economisch delict gepleegd plus het feit dat je paard niet verzekerd is. (elke vervoerder dient nl voor de lading verzekerd te zijn.)

tampa1 kijk je eigen site nog even na. Hier staan dus dingen die niet kloppen.

Zodra je namelijk bedrijfsmatig of tegen betaling goederen vervoert (in dit geval dus een paard) is de transporteur verantwoordelijk voor de schade aan de lading. Je moet dus een transportverzekering hebben gericht op paarden. Moeilijk te vinden maar ze zijn er wel. ;)
Ook kan schade aan trailer of vrachtwagen niet verhaalt worden op de klant. Die kosten zijn voor de transporteur.

En je kan in dit land wel degelijk rondrijden als paardentaxi zonder NIWO vergunning. De mazen van de wet zijn daar super voor. NIWO is stervend duur, en de leraar vroeg af waarom mijn man daar in hemelsnaam zat.

Een SIEV vergunning is een goede uitkomst. Je zult alleen het paard even moeten kopen van de eigenaar :P En na de rit weer die euro teruggeven :P Anders zit je scheef met de wet. En geloof mij als je eerlijk ben heeft geen klant hier problemen mee.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 23:40

asbadedas schreef:
Volgende week zondag (4okt) heb ik een wedstrijd waarvoor ik geen vervoer heb dus ik overweeg gebruik te maken van een paardentaxi. Ik ben benieuwd wie van jullie ervaring heeft met paardentaxi's en tips heeft voor betrouwbare partijen?

Ik kan je geen paardentaxi aanraden, je eigen gevoel is ook belangrijk hierin.
Vraag wel duidelijk een all-in prijs event. zonder de wachturen kosten.

Sommige geven je een ex btw prijs, of melden prijzen er niet bij die krijg je bij afrekenen er bovenop.

Vraag goed na
prijs incl btw
prijs incl file rijden
prijs incl transportverzekering (of je moet de gok willen nemen) siev vergunninghouders moeten ook een transportverzekering hebben. Jou verzekering betaald niet uit als er iets gebeurt in de tijd van de transporteur.

Mocht je gebruik maken van vrienden kennissen en er gebeurt wat, dan was het kostenvrij en een echte vriendendienst anders betaald jou wa ook niet uit.

s6 met je wedstrijd

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-09 13:45

Dank voor jullie reacties! Heb inmiddels contact opgenomen met een paardentaxi van iemand hier op bokt (even de naam opzoeken) en ga zo even bellen met de mevrouw van 't vrachtwagentje, krijg geen antwoord op mijn email....

asbadedas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 16:39

Heb mijn paard uiteindelijk laten vervoeren door Drubibu hier op Bokt, was top en goed betaalbaar!