Ervaring stalling Heemskerk eo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_r20

Ervaring stalling Heemskerk eo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 19:24

Ten eerste hoop ik dat ik dit bericht op de goede plaats zet...

Momenteel ben ik steeds meer de richting op aan het gaan om toch een eigen ponybeest te kopen. Natuurlijk gaat dat niet zonder voorbereiding.

Ik woon in Beverwijk, randje Heemskerk. Hier in de buurt zijn veel kleine stalletjes, maar meestal hebben die geen website
Aan jullie nu de vraag....

* ken je een leuke stal
* wat zijn de faceliteiten
* wat zijn de kosten

Ik heb geen luxe eisen aangezien ik een enorme recreatieruiter ben. Een buitenbak voor af en toe is prima :)

Zodra ik wat zie wat mijn aandacht trekt ga ik eens die kant op. Overal aankomen waaien lijkt me ook zo omslachtig

ik ben benieuwd, en alvast bedankt!

4EverHobbes

Re: Ervaring stalling Heemskerk eo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:29

Ik zou toch zoveel mogelijk stalletjes gaan bekijken. Dan kan je meteen sfeer proeven en ervaren hoe het er aan toe gaat. En een hoop vragen stellen. Als je bang bent dat je niet zomaar langs mag komen, dan bel je toch even vantevoren?
Je kunt het beter in het echt zien dan vanaf een website!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:31

ik zou ook gewoon lnags gaan. ken meerdere stallen daar en weet wel van een aantal dat ze heel gezellig zijn en een aantal wat minder. maar zou gewoon langs gaan zodat e zelf kan bekijken welke jou het leukste lijkt.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 19:40

maar gewoon langsgaan... is dat zomaar mogelijk?
Van sommige stallen kan ik dus echt geen tel nummers vinden om van te voren te bellen...

magicsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:43

Bij ons kun je gwoon binnen komen waaien hoor. MHK je hebt net al een mail van me gehad met stallingprijs. We zitten aan de duinrand met een flink aantal ruiters die van een gezellige buitenrit houden maar ook wedstrijdruiters en uiteraard manegeklanten.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 19:55

Nee heb je... dus als je het eng vindt neem je desnoods iemand mee, en als er niemand aanwezig is ga je natuurlijk niet zomaar rondlopen. Vraag gewoon de eerste de beste die je ziet of je even mag rondkijken omdat je op zoek bent naar een stalling.

Magicsanne, Manege H.? Heb ooit nog les van jou gehad, toen had je King nog! (ik heb nu die merrie van Debby, Nikki).

magicsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:39

oh wat leuk, ja king was een kanjer maar toen mijn kids lekker gingen rijden niet het meest geschikte paard om een relaxed duinritje mee te maken, heb nu een fijne alround merrie met veel gelders bloed waar ik zeer gelukkig mee ben. Leuk om te horen dat jij Nikki hebt zeg. Esther kom gerust een bakkie doen hoor, als je een keer wil rondneuzen en je vind het niet prettig dat "zomaar" te doen stuur je maar een berichtje dan bespreek je toch tevoren wanneer je komt zorg ik dat ik op stal ben.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 07:05

Eng vind ik het niet om langs te gaan, wil me alleen niet opdringen ;)
Ik kom zeker eens langs bij manege Heemskerk...
alvast bedankt voor alle reacties!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 07:51

Er zijn een aantal grote stallen in de omgeving, daarvan hieronder een kort lijstje (niet compleet, dit is wat er nu in me opkomt), daarmee kun je echt wel aan telefoonnummers komen. Voor zover ik weet zijn de meeste echter wel redelijk vol.
- Van Buggenum, Beverwijk
- Van der Kolk, Beverwijk
- Veca Stables, Beverwijk
- Schimmelkroft, Heemskerk
- Manege Heemskerk
- Heemshof, Heemskerk
- De Ruiter, Heemskerk
- Cor Kuijs, Castricum
- Stal Baltus, Castricum
- Reuring op stal, Castricum
- Stal Winter, Uitgeest
- Hippisch Centrum Velsen
- Manege de Groene Heuvel, Velsen
- Manege De Delft, Assendelft

Daarnaast heb je nog legio particulieren die een stalletje bij huis hebben. Daar is het toch echt een kwestie van aanbellen en vragen of ze nog een plekje hebben. In Heemskerk zou ik echter zo niet iemand weten die nog plaats heeft.

magicsanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 07:56

Wij hebben nog 1 box leeg wie het eerst komt...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 09:28

Tip, ga hier en daar eens rondkijken, zo proef je de sfeer, stel een eisen en wensen lijstje op vraag dat na, over de telefoon kan het verhaal nog zo mooi zijn maar dat kan in de praktijk vies tegenvallen (of juist heel erg mee vallen).

Overigens, zo zijn de meeste mensen bij ons op stal komen "aanwaaien" gewoon even langs gaan, praatje maken en kijken.

De meeste liggen vlak bijelkaar, in een middag kan je dan zeker een stuk of 5 stallen bekijken en vragen of er nog een plekje is.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 11:05

Gelukkig heb ik niet meteen een stal nodig. Dit zal pas na de winter gaan spelen. Daarom heb ik nu juist de tijd om even alles te gaan bekijken

Kaka bedankt voor de uitgebreide info
de rest natuurlijk ook :)

santi04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 09:26

Is manege delft de enige manege in assendelft?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:39

Esther_r20 schreef:
Gelukkig heb ik niet meteen een stal nodig. Dit zal pas na de winter gaan spelen. Daarom heb ik nu juist de tijd om even alles te gaan bekijken

Kaka bedankt voor de uitgebreide info
de rest natuurlijk ook :)

En je kunt direct je op de wachtlijst laten zetten :)*

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 11:47

1 tip ga niét naar Manege Heemskerk, ik ben er een paar keer geweest en wat is het daar vreselijk! Donkere, veel te kleine stallen (Fjord stond tussen 2 kasten in als muren, 10 cm zijn hoofd omhoog en hij kwam tegen het dak), Shetjes stonden echt in een krot met zijn allen, heel onverwantwoord allemaal (buitenrit zonder begeleiding e.d, onervaren mensen die toch met vloed een galopje gingen doen op het strand, resultaat was een paard met een beenbreuk klaar voor de slacht) en ik weet niet wat ze in de boxen gooiden maar de mensen die aan het verschonen waren deden dat met mondkappen op terwijl de paarden er onbeschermt naast stonden... Ook de omgang met de paarden vond ik 3x niks, heb een boel paarden gezien die er als 'moeilijk' bestempeld werden en dan maar 'n heel scherp bit ingehangen kregen.

Of het moet nu heel veel verbeterd zijn, maar ik had nog nooit zo'n slechte manege/pension gezien. :n

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 17:13

Voordeel is dat je nu geen box nodig hebt, de meeste staan nl voor de winter helemaal vol, in de zomer lijkt het altijd of er een grote verhuisbeweging op gang komt. Dan komen ook de meeste boxen vrij in de omgeving.

Laat je daarom niet afschrikken als de stallen vol zijn, daar kan snel verandering in komen, hou gewoon contact met stallen van jouw voorkeur en dan komt er vast wel een plekje beschikbaar. Laat je niet afschrikken door wachtlijsten, in praktijk zijn die vaak niet zo lang omdat mensen op meerdere lijsten staan en als ze gebeld worden de box niet meer nodig hebben, afmelden doet namelijk vrijwel niemand. En daarnaast, als je regelmatig wat van je laat horen of je gezicht laat zien dan heb je ook wat voor op de mensen die eenmaal geweest zijn en daarna niets meer van zich laten horen.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 18:59

Jullie zijn werkelijk waar fantastisch voor alle tips en suggesties.
Ik krijg er al helemaal zin in ;) hihi

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:10

Ervaringen met stallingen gezocht dus VSW-->EA-GZ Diensten