Hallo,
Omdat mijn vriend maar aan het spreken is van te gaan mennen met onze pony (die nu nog maar 2 is, maar volgend jaar opgeleerd kan worden voor de koets). Nu zegt mijn vriend zoveel en om zeker te zijn dat hij weer niet uit zijn nek leutert , zou ik hem eerst een initiatieles of mencursus 'cadeau' willen doen. Op die manier kan hij op voorhand eens echt kennismaken met mennen. Want met de koets rijden is toch wel wat meer dan op een bok zitten en de pony trekt de kar wel, zoals mijn vriend nu volgens mij een beetje denkt . Kent iemand toevallig een manege/instructeur bij wie we eens een proefles kunnen volgen (met lespaarden) of komt er binnenkort weer eens een interessante mencursus aan, liefst in de omgeving van West-Limburg of Midden-Limburg (Hasselt,...). Ik weet dat er heel wat menliefhebbers en - instructeurs zitten aan de kanten van Noord-Limburg (bv. Peer) of Zuid-Limburg (Zutendaal). Maar voor West- of Midden-Limburg heb ik nog niemand gevonden... . Of zijn er verenigingen enz. waar ik lijsten van instructeurs/maneges kan opvragen (zoals je westerntrainers kan opvragen via de Belgian Quarter Horse Association)?
Indien je een tip of een goed adresje hebt, laat maar iets weten! Of indien je zelf goed kan mennen, je kennis kan overdragen en een 'lespaard' ter beschikking hebt, mag je altijd iets laten weten (uiteraard tegen vergoeding)!
Groetjes,
Syl.