fluoriserend op pad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kis6ireentje

fluoriserend op pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 19:02

Ik heb sinds deze zomer les bij mijn instructrice in de bak, nu wil ik daar van de winter graag blijven rijden maar dan wil ik natuurlijk wel goed verlicht op pad!

Heeft er iemand nog goede tips waar je-leuke- fluoriserende spullen kunt kopen, liefst tegen een leuke prijs natuurlijk :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:23

Ik heb al een aantal jaar een reflecterende uitrijdeken, reflectoren voor om de benen en een reflecterend vest met lichtjes erin.
Dan ben je aardig goed zichtbaar in het donker.

Ik heb afgelopen weekend toevallig (omdat ik er tegen aan liep in de ruitersportzaak) een reflecterende uitrijdeken van Horze gekocht die ook voor de borst langs gaat en hele brede reflecterende strepen heeft.
Volgens mij móet die wel goed zichtbaar zijn! 8-)

PBA_

Re: fluoriserend op pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:59

bij de action heb je kleine fietslampjes. Die kan je aan van alles en njog wat bevestigen waardoor je wel kans hebt een kerstboom te worden. Maar ze zien je wel. Kosten geen drol

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:02

Dit hoort bij EA-GZ-Diensten.
Zodoende een verplaatsing van SV-->EA.

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 09:33

Dat lijkt me inderdaad erg goed zo'n reflecterende uitrijdeken. Zie ze alleen niet bij elke ruitersportzaak. Waar heb jij de jouwe gekocht Nouvel.

Die lampjes is zoieso een goed idee splash1999, kerstboom of geen kerstboom als ik maar goed te zien ben :)

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:43

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:54

kis6ireentje schreef:
Die lampjes is zoieso een goed idee splash1999, kerstboom of geen kerstboom als ik maar goed te zien ben :)

Die lampjes heb ik ook gebruikt (klein LED-je met een elastiekje eraan), een witte aan mijn linkerbeugel, een rode aan mijn rechterbeugel. Reflecterend+fluo elastiek in de staart van mijn paard met daaraan een rood fietslampje (ook voor weinig bij de Action). Op de neus een wit lampje aan de neusriem.

Hesje met ledverlichting heb ik van KITT, destijds gekocht bij Saddle Up, maar ik weet niet of die ze nog heeft. Anders is er zoiets vast ook voor hardlopers.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 13:16

Ik heb een fluoricerend stuk stof gekocht die ik op mijn uitrijdeken bevestigd, hierop heb ik retroreflecterde strepen gemaakt en een staartflap, op die flap doe ik een rood fietslampje. Hierdoor kan ik mijn gewone uitrijddeken gebruiken en het was een stuk goedkoper.
Op mijn cap heb ik een hoofdlamp (destijds ook bij de action).

Bij de action zijn nu ook fluoriserende stickers te koop, die kan je ook op de uitrijdeken plakken bijvoorbeeld.

Verder heb ik fluorisernde beenbeschermers gemaakt, maar die kan je ook kopen, ik geloof dat Harry's Horse zelfspeesbeschermers heeft met ledlampjes erin.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:05

ingvdh schreef:
ik geloof dat Harry's Horse zelfspeesbeschermers heeft met ledlampjes erin.

maar dan moet je wel in beweging zijn, als je stil staat om te wachten tot de weg vrij is sta je stil en is je lichtje uit.

Reflectie hest heb ik van de halfords met lampjes.

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:06

Ik heb ooit ergens een reflecterend borsttuig gekocht, werkt ook prima! :D

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 17:09

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-09 17:12

Die deken zou denk ideaal zijn, van de winter moet dat toch als ik na de les naar huis rij en hij is bezweet...

En zo'n borsttuig wil ik inderdaad ook, maakt je goed zichtbaar!

Peesbesschermers met lichtjes! whaa die wil ik geweldig! als is het maar voor de heb!

Ga de sites vanaaf thuis even goed bekijken.

Bedankt allemaal voor de goede tips!

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:22

Hilli schreef:
Hesje met ledverlichting heb ik van KITT, destijds gekocht bij Saddle Up, maar ik weet niet of die ze nog heeft. Anders is er zoiets vast ook voor hardlopers.

Bij Reitshop Cuxland is ie nog te bestellen http://www.reitshopcuxland.de/

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:25

ik heb mijn zooi bij de agradi gekocht. en heb ook nog wel van die elastieke bandjes liggen. een keer gekocht bij een keuring. Die gebruik ik niet meer. als je intresse hebt moet je maar ff pb sturen. passen in brievenbus ;)

lisanne87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:17

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:28

Mijn lessers maken hun lampjes ook aan de frontriem van hun paard vast, en in de staart en aan hun laarzen!

Ik vind altijd dat je geen enkel risico moet nemen, beter overdreven dan te weinig!

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 11:53

Bedankt voor alle tips! Weet iemand nog een zweetdeken die fluoriserend is? Ik kan alleen uitrijdekens vinden maar die zitten eigenlijk nooit over de schouderpartij/nek heen en aangezien mijn paard daar erg zweet is het belangrijk dat dit gedeelte bedekt word met het naar huis rijden?

En Daffodil helemaal mee eens, liever te veel dan te weinig. Heb van de week soort van lappen gekocht voor om de benen, zoek nog in ieder geval een borsttuig. Maar ga zoieso verder struinen om er een kerstboom van te maken! moet er niet aan denken dat iemand je over het hoofd ziet en je schept ...

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:57

Mijn "kinderen" gingen echt altijd compleet als kerstboom over de weg, vestje met flikkerende lampjes, peeskappen met reflecterende strepen, lampjes op cap, lampjes om been, geweldig!

Ik heb zelf een borsttuig van paars met roze reflecterend materiaal maar die komt uit Engeland, je zou eens op Ebay kunnen spitten of je wat leuks kunt vinden??

Mariekkk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:03

Blokker heeft vaak armlampjes. Xenos verkoopt van die mijnwerkerslampen met led voor een paar euro, deze draag ik op m'n cap; echt heel goed zichtbaar!
Verder tuigen we onze paarden en onszelf helemaal op met reflecterende banden en lampjes. Beter een kerstboompje; dan niet gezien worden! :D

Nouvel schreef:
Ik heb afgelopen weekend toevallig (omdat ik er tegen aan liep in de ruitersportzaak) een reflecterende uitrijdeken van Horze gekocht die ook voor de borst langs gaat en hele brede reflecterende strepen heeft.
Volgens mij móet die wel goed zichtbaar zijn! 8-)

Nouvel, ik zag deze ook in hun catalogus; hoe valt ie qua maten?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 20:15

we hebben ondertussen een voortuig binnen a 9 euro
http://www.nickyskeet.nl/prod/2800_fluo ... ttuig.html
en de halsriem is er ook nog :Y)

een zweet deken die ook voorzijde bevat zijn wij nog nergens tegen gekomen
je zou normale zweetdeken kunnen nemen en dan een gaas reflectie deken er overheen

aan de andere kant hebben wij die nooit nodig gehad

je stapt normaal ook uit zonder of evt met een nierdeken ;)

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 22:39

Klopt Nickyu maar ik heb priveles (wat wij beiden erg moeilijk vinden :P ) en moet daarna de dijk over waar het verder compleet kaal is en dus veel wind staat.

Aangezien mijn paard nogal zweet tijdens de les vind ik het zelf niet zo fijn voor zijn spieren om daarna in de volle wind te gaan lopen.

Als ik gewoon op de manege rijd kan het geen kwaad want dan stap ik in de bak uit en daar staat niet zoveel wind.. vandaar :)

Ga wel even kijken naar je halsriem en voortuig!