Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
daffie1986 schreef:ja en die striemen waren niet per ongeluk door een goede correctie of leer jij zo ook je paarden de onderhand en onder te brengen???
drupke schreef:nou moet je natuurlijk ook niet vergeten dat ze sommige paarden niet voor niets door een professional willen laten trainen omdat ze bijvoorbeeld toch een beetje stout zijn.Dat komt ook voor.
Wafel schreef:Dat is ook een trainings metoden die heet breken....
Ben ik geen voorstander van. Word je paard zo gemolesteerd dat ie daarna geen stap meer verkeerd durft te zetten.
Eindresultaat zal er wel zijn.
Wil je niet dat het zo gebeurd effe veel info inwinnen van te voren.
Dat soort trainens moeten zelf eens behandeld worden met heeeeeeeeeeeeeeele lange sporen
daantjuhhh schreef:Wafel schreef:Dat is ook een trainings metoden die heet breken....
Ben ik geen voorstander van. Word je paard zo gemolesteerd dat ie daarna geen stap meer verkeerd durft te zetten.
Dat soort trainens moeten zelf eens behandeld worden met heeeeeeeeeeeeeeele lange sporen
Op die manier heb je alleen tijdelijk succes.
Op langer termijn red je het niet met alleen breken.
daffie1986 schreef:Dankje wafel, Ik heb echt helemaal niks tegen trainingsstallen maar tegen mensen die die methode gebruiken, sorry daar heb ik geen respect voor. En inderdaad het ergste is dat het nog werkt ook betreffende paard werd binnen 3/4 jaar sucsesvol uitgebracht in een Z proef met totaal 2 winstpunten.
daffie1986 schreef:Dankje wafel, Ik heb echt helemaal niks tegen trainingsstallen maar tegen mensen die die methode gebruiken, sorry daar heb ik geen respect voor. En inderdaad het ergste is dat het nog werkt ook betreffende paard werd binnen 3/4 jaar sucsesvol uitgebracht in een Z proef met totaal 2 winstpunten.
daantjuhhh schreef:Wafel schreef:Dat is ook een trainings metoden die heet breken....
Op die manier heb je alleen tijdelijk succes.
Op langer termijn red je het niet met alleen breken.