Paard huren oid voor kennismaking met rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Paard huren oid voor kennismaking met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 22:32

Dit gaat misschien een beetje gek klinken en ik heb ook geen idee of het mogelijk is :P

Mijn vriend wilt heel graag eens paardrijden samen met mij. Maar hij heeft nog nooit zo'n beest aangeraakt, laat staan erop gezeten. Dus is een les nodig he. Eerst leren erop te zitten, dan lekker samen over het strand rijden.
Nou wil ik heel graag het hem zelf leren. Natuurlijk ben ik geen gediplomeerd instructrice, maar iemand leren stappen, draven en sturen is geen probleem.

Ik vroeg me af of je ergens paarden kan huren voor zulke dingen, zegmaar. Dat je een paard huurt en dan een uurtje in de bak rijdt.
Is mijn idee mogelijk? :o

P.s. Argumenten waarom dit een slecht idee is, hoef je niet te posten. Als ik wou dat hij het echt meteen supergoed leerde, had ik hem wel wat lessen cadeau gedaan. Het gaat erom dat we lekker samen iets doen en aan de bakrand toekijken valt daar niet onder.

P.s.2. Ik hoop dat het hier goed staat? :o

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:06

Als jij nou zelf een manege zou uitbaten, zou jij dan een paard verhuren waar een amateur (op jouw terrein) een beginner mee les geeft? Terwijl jij als manegehouder zelf een (gediplomeerde) instructeur hebt rondlopen, die je een salaris moet betalen, ongeacht of hij duimen staat te draaien of lesgeeft?
Terwijl die amateurlesgever (niet onaardig bedoeld) jouw goede naam als manege ook nog eens kan beschadigen als er iets gebeurt?

Wat denk je zelf?

Als je eigen paard hebt, kan je je vriend daarop lesgeven. Als je een vriendin hebt die haar paard daarvoor wil afstaan kan het.
Maar bedrijfsmatig, nee. Vanuit zakelijk oogpunt is het niet haalbaar, en niet te verzekeren ook. Als je zelf geen paard hebt, is lessen volgen op een (goede) manege de enige optie. En wat is daar mis mee?

Daihyo

Re: Paard huren oid voor kennismaking met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 08:11

TAO --> EA-GZ

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:52

Ik denk dat Ibbel wel een goed punt heeft.
In Een zit wel een 'manege' waar je een paard kunt huren om mee op buitenrit te gaan (zonder begeleiding). Ze hebben daar ook een bak, wie weet valt daar iets te regelen? Het heet het fjordenpaard dacht ik? Of het hoefijzer?

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 10:56

het is denk ik wel mogelijk, maar wel heel moeilijk. Er zijn manege's waar dat zou kunnen. Makkelijker is het waarschijnlijk om in je eigen vrienden/kennisenkring eens rond te vragen....

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 11:03

er zijn best veel maneges die paarden verhuren voor buitenritten, dus waarom niet voor een staples in de bak. je kan het best naar een manege gaan om te vragen of je een uurtje het braafste paard kan huren in de bak.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 23:25

nee hoor, naar wat ik weet zijn er zat maneges die hun paarden uithuren. ;) hier in heesch bijv. de wijsthoeve, hoewel ik die je niet zou aanraden voor lessen