Adressen voor inrichting paardenvrachtwagen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

uletje

Adressen voor inrichting paardenvrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 11:41

Ik heb een renault master gekocht welke we zelf gaan ombouwen.
Nu heb ik natuurlijk de inrichting van de vrachtwagen nodig.

Ik heb heel internet/marktplaats en dergelijke doorzocht maar nu ben ik benieuwd of jullie misschien weten waar ik een inrichting kan kopen voor een goede prijs.

Ik heb ramen nodig (met trailies), dakraam, een tussenschot, wegklapbare borstbalk, eindbalk, verlichting, rubber voor vloer/klep/zijwanden.. Zeg maar gewoon alles!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

creabea

Re: Adressen voor inrichting paardenvrachtwagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 15:44

wij hebben alles van TWV uit Dongen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 18:51

creabea schreef:
wij hebben alles van TWV uit Dongen

Jeuk van je centen? Jemig wat durft die kerel geld te vragen!

Beetje handige harry doet het gewoon zelf. Daarmee heb je tevens zicht op de hoeveelheid hout en ijzer die je erin stopt en die DUS van je laadvermogen moet worden afgetrokken!!
Zorg er daarnaast eerst voor dat de basis, de wagen dus, in uitstekende staat verkeert! Beetje zonde om voor enkele 1000-en euri's uit te geven aan interieur terwijl de auto nauwelijks APK-waardig is. En ja, Renault Master staat niet bekend om z'n duurzaamheid.......

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 23:38

De auto is apk, gekeurd, goede staat, door automonteur gekocht. Kritisch genoeg???? en jaja dat laadvermogen.. Dat weet ik wel. ga met de lichtste materialen werken, dit om het laadvermogen zo groot mogelijk te houden. Heb trouwens een echte franse opbouw dus die mag meer laden dan een nederlandse (waar dat aan licht geen idee... Lichte materialen??)
En handige harry ben ik wel maar schotten ed moeten van goede kwaliteit zijn, ramen moet je toch echt kopen. En een klep laat ik erin zetten. Een wegklappende borststang eveneens.. Dus waar kan ik die halen??

Ikke als je zegt jeuk aan je centen... heb je een ander idee???

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 08:32

uletje schreef:
De auto is apk, gekeurd, goede staat, door automonteur gekocht. Kritisch genoeg???? en jaja dat laadvermogen.. Dat weet ik wel. ga met de lichtste materialen werken, dit om het laadvermogen zo groot mogelijk te houden. Heb trouwens een echte franse opbouw dus die mag meer laden dan een nederlandse (waar dat aan licht geen idee... Lichte materialen??)
En handige harry ben ik wel maar schotten ed moeten van goede kwaliteit zijn, ramen moet je toch echt kopen. En een klep laat ik erin zetten. Een wegklappende borststang eveneens.. Dus waar kan ik die halen??

Ikke als je zegt jeuk aan je centen... heb je een ander idee???

Creatief wezen. Blijkbaar ben je creatief genoeg om een wagen uit Frankrijk te halen, waarom dan ook niet creatief met je opbouw? In Turnhout (B) zit een goed gesorteerde camperboer, daar kun je naar hartelust spullen inslaan. Die spijltjes aan de binnenkant kun je prima zelf maken, hoef je geen 300 euri's voor zo'n raampje te dokken bij een paardenbakbouwer.......
Trouwens, waarom zou je moeilijk doen over raampjes? Twee dakluiken voldoet ook prima. Wil je dan per se glas opzij, zet daar dan gewoon vaste ruiten in, waar je dan spijltjes voor maakt.
De rest is met enige creativiteit prima zelf te maken. Ga gewoon eens wat beurzen en wedstrijden af en kijk in vrachtwagens die daar staan.

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 11:46

Vond de prijs die wij bij TVW moesten betalen netjes. Had nog twee andere adressen, maar daar was ik duurder uit :D . En de kwaliteit is goed. Dat is ook wat waard lijkt mij

Grasshopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 12:07

Neem eens contact op met RC Carrosseriebouw. Zij bouwen zelf paardenvrachtauto's waaronder ook de Renault Master. Tevens verkopen ze losse onderdelen zoals ramen e.d. De contactgegevens kun je vinden op http://www.horsetrucks.nl. Ook staan een aantal losse onderdelen vermeld op de site onder de button "Onderdelen".

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 14:35

TAO --> EA-GZ

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 08:58

Heb inderdaad al contact gehad met RC carrosserie, blijkt nog aardig wat geld te kosten. Ben gister bij wacon carrosserie geweest, deze wilde al voor een wat betere prijs wat aanbieden.
Ga toch ook eens contact opnemen met tvw. Bedankt hoor!!

Ik vind het verder erg belangrijk dat mijn schotten enzo erg degelijk en sterk zijn. Dat is mij zeker wat waard. Ook het gemak van een schuifsysteem, dat wordt toch wel lastig als je dat zelf moet maken (lagers enzo, dat moet je wel allemaal berekenen) Daarbij komt nog eens dat wanneer je zo'n systeen zelf gaat maken (dus 1keer productie) dit vaak nog duurder is dan dat je het koopt.

De raampjes heb ik over gedacht, die spijltjes kun je zelf maken. Maar het scheelt op een raam 30 euro, dat is me dan net de moeite niet waard om het zelf te doen. Moet tenslotte ook de materialen kopen (en zelf gaan martelen) En alleen dakramen vind ik niet genoeg, wil graag een lichte wagen. Daarbij is de ventilatie met twee zijramen en een dakraam veel beter dan met twee dakramen. (je hebt een betere luchtstroom zo zonder dat je paarden last ervan hebben.

En de raampjes kosten geen 300 euri's.... Beurzen en wedstrijden ben ik heeeeel veeeeel afgeweest. Evenals de verschillende bekende carrosseriebouwers. En heb de wagen niet uit frankrijk gehaald, goed zoeken dan vind je ze hier ook in nederland (veel vermogen, hoge opbouw, luchtgeveerd, scheelt een boel werk)

Grasshopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 00:24

Je hebt je al goed georienteerd zie ik. Als ik je één laatste advies mag geven: Houd de kwaliteit, gebruikte materialen en het afwerkingsniveau goed in de gaten. Dit is vanaf plaatjes vaak moeilijk te beoordelen en ook hier gaat vaak op... goedkoop blijkt duurkoop.

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 22:52

Bedankt voor het advies!

Ben nu in gesprek met Wacon, wil wel een goede prijs bieden. Zover ik kan zien heeft hij degelijke schotten en gebruikt hij goede/sterke materialen. Heb namelijk een merrie die nogal een sloper op de wagen is dus het moet wel ergens tegen kunnen!

En... Goedkoop is zeker Duurkoop.. Kan beter 1 keer geld uitgeven en er jaren plezier van hebben, dan nu besparen en daar spijt van krijgen..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 08:12

uletje schreef:
Bedankt voor het advies!

Ben nu in gesprek met Wacon, wil wel een goede prijs bieden. Zover ik kan zien heeft hij degelijke schotten en gebruikt hij goede/sterke materialen. Heb namelijk een merrie die nogal een sloper op de wagen is dus het moet wel ergens tegen kunnen!

En... Goedkoop is zeker Duurkoop.. Kan beter 1 keer geld uitgeven en er jaren plezier van hebben, dan nu besparen en daar spijt van krijgen..

En dan begin je met een Renault Master?? Sorry, maar die staat helaas niet echt bekend om z'n duurzaamheid....
De kunst is om voor een nette prijs fatsoenlijk materiaal te krijgen. In paardenland betekend dat niet zelden dat er eerst 20% van de prijs af moet en daarna kunnen we praten.
Ik heb ondertussen wat rond gekeken, ik bouw mijn Mercedes wel eigenhandig, dat kan ik beter dan die wagenbouwers die ik zoal ben tegengekomen. Kwestie van een beetje creatief zijn met onderdelen. Tussenschotten van Fautrass, sluitingen van Ifor en een vloer van Sagustu, ben je een heel eind.