Er is bij ons wéér een dinkbak stuk, zo'n standaard groene automatische drinkbak is het. Dit keer is de lepel heel gebleven en werkt nog, dus ik zoek alleen het groene bakje zelf.
Vroeger was zo'n bakje los te koop bij oa Agradi volgens mij, nu zijn ze alleen nog incl lepel te koop en ik krijg ze nergens los gevonden?
Alvast bedankt!
VanHuisUit
Geplaatst: 23-08-09 15:07
Ik zou als ik jou / jullie was het probleem direct goed oplossen door te kiezen voor een drinkbak met zo'n druknippel, dus geen lepel. Maar sorry, weet dus niet waar je ze kunt kopen zonder lepel
Heb je misschien een voorbeeldje van zo'n drinkbak?
het probleem is dat ze idd de bakken snel slopen, en dat terwijl ze meer buiten staan dan binnen, maarja ze zijn gewoon wat lomp soms In de betonnen achterwand van onze stal zijn per drinkbak 4 gaten gemaakt, en het vervelende is dat de drinkbakken die er tegenwoordig te koop zijn de schroeven nét iets verder uit elkaar hebben zitten, waardoor we op 1 cm naast de bestaande gaten dus nieuwe gaten moeten boren en ja dan ligt denk ik straks overal een groot gat in de wand. Stal is in 1999 door Roosen gebouwd, maar helaas kunnen zij ons ook niet aan passende drinkbakken helpen. Best lastig dus helaas! Ben daarom idd op zoek naar een blijvende goede oplossing dus alle tips zijn welkom!
De welkoop is hetzelfde als de boerenbond toch he? Die heeft hem helaas niet. Via MP ook niets kunnen vinden met de juiste maat, helaas!
Alle drinkbakken die ik nu vind, met en zonder lepel, hebben de schroeven 2 cm verder uit elkaar zitten en zo dicht naast bestaande gaten nieuwe gaten in het beton boren zorgt denk ik voor een hele kapotte muur...
drinkbak aan een plank en plank vast in oude gaten in de muur. kan je makkelijker nieuwe hangen zonder er een gaten kaas van te maken of later een extra deur
Zelf drinkers van het merk Brouwers nemen, die slopen de paarden echt niet. Die zijn eigenlijk voor koeien , maar ik gebruik ze nu dik 7 jaar en doen het nog perfect. En ze zijn niet van plastic maar gietijzer en die breken ze echt niet af. Gr. henk
mnkortleve
Geplaatst: 26-08-09 19:35
Wat voor soort zoek je heb je een foto en eventueel maten hier liggen er genoeg op zolder.