Dus direct omgekeerd naar huis en zadel er kaal op gelegd en aangesingeld. Zo op het oog ligt alles vrij ik kon er onderdoor kijken. Dus ik klim erop. Zadel schuift niet, en ik voel weer en kijk. Ligt het zadel met mij erboven op 5 a 6 cm naar binnen dus op de schoft. Het ligt dus echt niet goed meer. Gelukkig heeft ze geen drukplekken op haar schoft maar die moeten er ook niet komen. Zonder gewicht lijkt hij goed te liggen maar met gewicht is het echt niet goed.
Zadel eraf en die komt er voorlopig niet op.
Ik ga eerst maar longeren en zo nu en dan een rit zonder zadel. Ik heb nog een dressuurzadel die ze het eerste jaar heeft opgehad maar ik moet eerst kijken of die nog goed ligt. Anders dan ga ik maar zonder zadel. (goed voor mijn zit)
Ik heb het zadel ongeveer 3 jaar geleden nieuw gekocht en het is toendertijd aangepast voor Beauty qua vulling. Hij is na tijd niet weer opgevuld. Ze is wel veranderd qua bespiering. Ze is nu echt uitgegroeid en haar front is ook forser geworden.
Ik heb een afspraak gemaakt met zadelmaker Feike Bruinsma uit Wapse. Ik heb het net afgezocht en lees veel goede dingen over hem. Hij is in de leer geweest bij van Triest en word goed aangschreven.
Hij komt volgende week donderdag langs 's avonds om 7 uur. Op mijn verjaardag!
Hopelijk met goed nieuws dat er een oplossing is!Heeft één van jullie ook ervaring met Feike Bruinsma? Of een zadel gehad die het zelfde deed en dat dit te verhelpen was?