Zadelmaker komt langs, Feike Bruinsma.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

oh_oh

Zadelmaker komt langs, Feike Bruinsma.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 09:51

Ik heb gister mijn zadel eens met een dun shabrak gereden en was lekker in het bos. Afgedwaald zit ik met mijn vingers aan de schoft te plukken en aan de boom van het zadel. Stop mijn vingers eronder, ik kon zeker 5 á 6 cm ruim met mijn vingers er onder komen. Maar toen zat mijn vinger klem tussen schoft en zadel. Auw! Dat moet niet prettig zijn voor Beauty! :(

Dus direct omgekeerd naar huis en zadel er kaal op gelegd en aangesingeld. Zo op het oog ligt alles vrij ik kon er onderdoor kijken. Dus ik klim erop. Zadel schuift niet, en ik voel weer en kijk. Ligt het zadel met mij erboven op 5 a 6 cm naar binnen dus op de schoft. Het ligt dus echt niet goed meer. Gelukkig heeft ze geen drukplekken op haar schoft maar die moeten er ook niet komen. Zonder gewicht lijkt hij goed te liggen maar met gewicht is het echt niet goed.
Zadel eraf en die komt er voorlopig niet op.
Ik ga eerst maar longeren en zo nu en dan een rit zonder zadel. Ik heb nog een dressuurzadel die ze het eerste jaar heeft opgehad maar ik moet eerst kijken of die nog goed ligt. Anders dan ga ik maar zonder zadel. (goed voor mijn zit)

Ik heb het zadel ongeveer 3 jaar geleden nieuw gekocht en het is toendertijd aangepast voor Beauty qua vulling. Hij is na tijd niet weer opgevuld. Ze is wel veranderd qua bespiering. Ze is nu echt uitgegroeid en haar front is ook forser geworden.

Ik heb een afspraak gemaakt met zadelmaker Feike Bruinsma uit Wapse. Ik heb het net afgezocht en lees veel goede dingen over hem. Hij is in de leer geweest bij van Triest en word goed aangschreven.

Hij komt volgende week donderdag langs 's avonds om 7 uur. Op mijn verjaardag! *\o/* Hopelijk met goed nieuws dat er een oplossing is!

Heeft één van jullie ook ervaring met Feike Bruinsma? Of een zadel gehad die het zelfde deed en dat dit te verhelpen was?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:49

Goede vakman! Beetje aparte man, maar een ster in het zadels aanpassen! Succes!

Puera

Re: Zadelmaker komt langs, Feike Bruinsma.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:20

Hier dezelfde ervaring. :j

Moet 'm binnenkort maar weer even bellen voor een checkup.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:43

hij was even uit de running door een trap van een paard hoorde ik. Maar hij is weer boven water. A.s. dinsdag komt hij bij ons.

blandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:08

hij heeft een goede leermeester gehad!
Hij kan het vast wel weer goed krijgen zodat jij en je pony weer veel rijplezier hebben

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 08:33

saskiab schreef:
Ik heb het zadel ongeveer 3 jaar geleden nieuw gekocht en het is toendertijd aangepast voor Beauty qua vulling. Hij is na tijd niet weer opgevuld.

Een nieuw zadel (of een 2ehandse met nw vulling) moet je eigenlijk ook altijd binnen een jaar laten controleren, waarna het meestal bijgevuld moet worden omdat deze ahw nazakt. Normaliter zit de bij de aankoopprijs in, zo'n gratis opvulbeurt.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 21:26

Feike 'doet' mijn zadels ook sinds een paar jaar, en ben zeker te spreken over zijn vakmanschap. Hij is ook niet te beroerd om je alles uit te leggen als je daar interesse in hebt.
Bij het zadelpassen en aanmeten legt hij alles uit (wat een kennis heeft hij, ook op technisch gebied!, gelukkig mijn vriend ook dus snapten ze elkaar helemaal en dat vond ik wel leuk want ik leerde zo ook weer dat het allemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn en bepaalde zadelkennis algemeen goed is en ook logische wetenschap is)
Ik heb veel mogen bekijken en gehoord in zijn werkplaats en toen de zadels klaar waren en op de rug werden gelegd, legde hij ook weer uit waar je naar moet kijken enzo. Echt heel fijn dat hij zijn kennis niet voor zichzelf houdt. :j

Binnenkort mag één zadel weer voor aanpassing, als dat lukt. Eén van mijn paarden is erg afgevallen en ik zie hem voorlopig niet weer zo dik worden dus vertrouw ik het Feike weer toe. :j

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 21:30

Wauw veel reacties in eens! Bedankt zeg!!

Ik heb liever niet dat mijn zadel opgevuld of aangepast word door de ruiterzaak waar ik hem weg heb. Ik heb liever iemand die goed in de leer geweest is. Ik kan het nergens op baseren maar mijn gevoel zegt dat ik daar het beste aan doe!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:43

ik denk ook dat je wel goed zit hoor :j

Karintj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 22:54

je weet het soms niet mijn moeder is zadelmaker
de ruiterzaken vullen de kussens soms zo rond dat het paard er juist meer last van krijgt
en meestal snijden ze in de kussens een nieuw gat in plaats van het oude gat te gebruiken waardoor er proppen ontstaan
dat ziet mijn moeder namelijk vaak
nou succes er mee! ;)

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 14:32

Dat is ook een beetje het idee dat ik heb bij een ruiterzaak. Daar is het gewoon "iets" wat ze er bij doen. En een zadelmaker doet het echt als vakmanschap.

Bedankt!

DaihyoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:22

HAR --> EA-GZ

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 18:05

Oh ik wist niet dat dat hier thuis hoort. Maar bedankt! ;)

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-09 19:48

De beste man is dus geweest en nu maar afwachten!!

Mijn zadel heeft de goede boommaat en ligt perfect zonder gewicht, maar de vulling voor is zachter geworden. Dus kiep ik voorover vooral in de draf als ik doorzit. En is ze dus minder nagevelijk omdat ik haar dus hinder. Maar Feike gaat het oplossen!!

Ben zo blij!