zadelmaker & zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

zadelmaker & zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 22:34

Ik ben er van de week achter gekomen dat mijn zadel niet meer goed ligt op mijn pony. Hierdoor heeft ze helaas wat rugpijn gekregen.

Bij de ruitershop in het dorp hebben ze wel een zadelservice, maar die zijn helaas op vakantie tot 30 augustus.
Nu wilde ik weten waar ik een zadelmaker vandaan kan halen.

Ik ben benieuwd met welke jullie ervaring hebben, en wat de kosten precies waren voor passen + zadel etc!
Kan je evt ook een 2ehands zadel kopen bij een zadelmaker?

Ik heb al best veel verhalen gehoord over zadelmakers die toch verkeerde zadels verkochten, die niet bleken te passen. Dus ik wil graag wel een zadelmaker met goede ervaringen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 23:38

Kijk eens op http://www.msfc.nl Daar vind je zadelpassers in heel Nederland die ervoor hebben geleerd. Mijn zadelpasser heb ik bij toeval gevonden, ze stond bij mijn instructrice op het erf naar een zadel te kijken, ik hoorde een boel zinvolle dingen en ben toen maar eens gaan vragen of zij zadelpasser is :+ Wat dus zo bleek te zijn :) Voor een complete check van mijn zadel, mijn paard en mij, het opnieuw vullen van de kussens en stegen, het daarna passen en de nacontrole was ik alles bij elkaar 225 euro kwijt inclusief alles (reiskosten, wol voor de vulling, arbeidsuren) De zadelpasser is 3 keer langs geweest, ik ben mijn zadel een week kwijt geweest voor het opvullen. Ik ben heel erg tevreden over mijn zadelpasser, het is een eerlijk, vakkundig en enthousiast mens, en bijkomend voordeel is dat ze mijn paard ook nog eens errug cool vindt :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 07:29

bedankt voor je reactie :D
Ik snap de site alleen niet zo goed. Het gaat over opleidingen van zadels passen en maken? Waar moet ik kijken voor de zadelmakers? :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 07:31

Ik heb het al gevonden! Dankjewel :D

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 07:33

Een aanrader is Corry Stoker. Hier op Bokt wordt ze vaak genoemd, en ze heeft een website ik weet alleen de URL niet. Vorig jaar had ze ook een stand op Horse Event in Deurne.

veel succes.

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 11:42

Ik kan een WOW zadel aanbevelen want mijn fjord had ook last van haar rug, ik had een Isalbell Werth zadel 18 inch maar mijn fjord bleek een korte rug te hebben en heeft 16 inch nodig, nu hebben we een zadel 16 inch voor haar rug en 17 inch voor mij billen.....Bourrelier hier op bokt kun je om informatie vragen......

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:43

Voor WOW kun je ook terecht bij Alona, je kunt het dan zelfs 14 dagen op proef hebben.
zie www.alona.nl

anitaolja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:15

Ik heb mijn WOW zadel van Bourrelier op bokt, ze is een hele fijne vrouw en heeft hier speciaal een opleiding voor gedaan....en is zeer kundig 8-)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 18:32

Bedankt voor de reacties! :D Hier kan ik wel wat mee :j

Tanja

Re: zadelmaker & zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:24

HAR-->EA-GZ Diensten