Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Tempus schreef:hangt ervan af. Soms kan je geluk hebben
Ik heb mijn zadel nu al twee jaar en het is nog goed.
Owkee de kwaliteit is niet dezelfde als van een zadel van 1000euro maar dat kun je zelf al denken.
Maar er zijn ook mensen die goede ervaringen hebben bij het merk Merano, net als je dat wel bij elk merk zal hebben.
x,,kelly,,x schreef:Tempus schreef:hangt ervan af. Soms kan je geluk hebben
Ik heb mijn zadel nu al twee jaar en het is nog goed.
Owkee de kwaliteit is niet dezelfde als van een zadel van 1000euro maar dat kun je zelf al denken.
Maar er zijn ook mensen die goede ervaringen hebben bij het merk Merano, net als je dat wel bij elk merk zal hebben.
maar het lijkt mij dat merano gewoon een goed merk is. en dan maakt het toch niet zoveel uit waar je hem vandaan haalt?
Rapperijder schreef:Ik ben er eens naartoe gereden om te gaan kijken naar de zadels. Ik geloofde niet dat ze voor zo'n prijs een zadel konden aanbieden dat vergelijkbaar was met andere zadels op de markt, en dat is ook niet zo.
Mijn opmerkingen:
- Als je zo'n zadel oppakt voel je direct dat het veel lichter is dan een 'normaal' zadel. Dat komt doordat het van slechtere materialen gemaakt is. Gebruik maar eens de zoekfunctie, er is een topic waar iemand een merano uit elkaar gehaald heeft om te kijken waar het van gemaakt was. Afvalhout en geperst karton, zo bleek.
- Het buitenleer is van inferieure kwaliteit. Bij de minste stoot of aanraking komen er krassen in. Het zadel zal er na een korte tijd al versleten uitzien.
Voor de prijs van een nieuwe Merano heb je een 2de hands zadel van een goed merk. Dat is veel beter voor de rug van je paard en je zal er zelf ook meer plezier van hebben.
Tempus schreef:Ze zeggen toch zelf op hun site dat je hun zadels niet moet vergelijken met de topmerken. Welk zadel dat je nieuw aan 250 euro koopt is van topkwaliteit? Ik denk geen een. Pfoe weet je iedereen raadt het je af om er een te kopen, en toch zijn er ook mensen die jarenlang content zijn van hun 'zadelmarkzadel'. Het zal dus echt eigen ervaring zijn. Ik vind het enige nadeel dat je ze niet mag passen. Voorderest moet je het zelf uitmaken.
Je kan alleen niet hun winkel binnen stappen en de zadels gaan vergelijken met Kieffers ofz.
Ik ben content van mijn zadel, owkee het ziet er nu na twee jaar ouder uit als een duurder zadel van twee jaar. Maarja voor dat geld moet je ook niet gaan verwachten dat je 10 jaar gaat kunnen rijden met dat zadel.
Rapperijder schreef:Ik vergelijk het niet met topmerken, maar met het gewone, gemiddelde zadel.
Voor 250 euro heb je een 2de hands van andere merken, die veel beter is voor de rug van je paard. Kijk maar eens in het topic waar ze zo'n Merano uit mekaar gehaald hebben, hoe het met de boom gesteld was. Ik geloof nooit dat een paard dat niet voelt aan zn rug.
Als je een klein budget hebt kun je best wel een kwalitatief zadel kopen als het niet per se een nieuwe moet zijn.
Een nieuwe rug voor je paard kan nooit meer.
x,,kelly,,x schreef:ik was net aan het google'en. en toen kwam ik bij wilderingzadels.nl ik wil graag de merano toronto en die was daar ook. nou was hij net zo duur als bij zadelmarkt. welke is nou beter.
en er staat bij dat het voor friezen en haflingers enzo zijn maar kan het ook gewoon op een kwpn?

Cinnepin schreef:er worden ook wel eens foutjes gemaakt bij zadels, dat ze niet helemaal recht zijn, verkeerd gestikt enzo...en ik heb dus gehoord dat die zadels naar zadelmarkt gaan....turlijk is het het zelfde merk..maar wel een kneusje dus
en nogmaals ik heb dit gehoord en weet dus niet of dit werkelijkheid is
Ronne schreef:Het westernzadel ben ik alles behalve tervreden over. We hadden dat in eerste instantie gekocht om eens uit te proberen of dat iets voor ons was. Dit bleek inderdaad zo te zijn en daardoor is het zadel meer gebruikt dan we in eerste instantie van plan waren. Op een gegeven moment is de singelstoot tijdens een buitenrit gebroken (was eerst nog helemaal geen slijtage aan te zien), waardoor het paard op hol is geslagen en de ruiter eraf gestuiterd is. Gelukkig allemaal goed afgelopen, maar dat had natuurlijk makkelijk anders gekund. Dit is toen gerepareerd door zadelmarkt, maar een paar maanden later brak ineens de fender (beugelriem) af. Hierop hebben we het zadel in de prullenbak gemikt en een continental zadel van 1100 euro gekocht.