iemand ervaring met zadelmarkt.be?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

iemand ervaring met zadelmarkt.be?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 12:41

ik krijg binnekort een nieuw zadel en zit overal een beetje te kijken dus ook op zadelmarkt.
ik had er wel een mooi zadel gezien van het merk merano.
heeft er iemand ervaringen met deze webwinkel?
goede of slechte zeg het alsjeblieft

Thats_Me

Re: iemand ervaring met zadelmarkt.be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:46

gebruik de zoekfunctie maar eens..

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:24

Vreselijk!
Als je je paard kapot wil hebben moet je daar echt een zadel kopen...
Zoek maar hier op bokt naar topic's je zult schrikken...

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:51

idd, heb er schokkende reacties over gezien, kijk maar eens rond op de zoekfunctie, dan zie je wel hoe die zadels zijn ;)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 11:21

okeee ik heb dus al besloten om me zadel daar absoluut niet te kopen!
bedankt voor de reactie's
ik ga wel naar iemand die ook langskomt met een zooitje zadels :D

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:23

hangt ervan af. Soms kan je geluk hebben
Ik heb mijn zadel nu al twee jaar en het is nog goed.
Owkee de kwaliteit is niet dezelfde als van een zadel van 1000euro maar dat kun je zelf al denken.
Maar er zijn ook mensen die goede ervaringen hebben bij het merk Merano, net als je dat wel bij elk merk zal hebben.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:27

Ervaringen met bedrijf gevraagd.
HAR-->EA-GZ Diensten

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 19:39

Tempus schreef:
Owkee de kwaliteit is niet dezelfde als van een zadel van 1000euro maar dat kun je zelf al denken.
Maar er zijn ook mensen die goede ervaringen hebben bij het merk Merano, net als je dat wel bij elk merk zal hebben.

maar het lijkt mij dat merano gewoon een goed merk is. en dan maakt het toch niet zoveel uit waar je hem vandaan haalt?

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:54

x,,kelly,,x schreef:
Tempus schreef:

maar het lijkt mij dat merano gewoon een goed merk is. en dan maakt het toch niet zoveel uit waar je hem vandaan haalt?

Voor dat geld is het een degelijk merk vind ik. Uiteraard kan je het niet vergelijken met een kieffer zadel of andere zadels van de duurdere prijsklasse.
Ik had snel een zadel nodig en niet direct veel geld. En het zadel wat ik toen ( 2jaar geleden) gehaald heb heb ik nu nog steeds. Tuurlijk er is meer sleet op dan zou ik toen een kieffer gekocht hebben. Maar de zadelmaker vond er niet veel verkeerd aan ( buiten dat de ruimte tussen de kussens wat te eng was). Ik zou gewoon iemand mee nemen die er wat van kent en dan haal je voor dat geld geen verkeerd zadel.
Kijk ook eens op de site bij kwaliteit. Geven ze wat uitleg over hoe en wat.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:03

Ik ben er eens naartoe gereden om te gaan kijken naar de zadels. Ik geloofde niet dat ze voor zo'n prijs een zadel konden aanbieden dat vergelijkbaar was met andere zadels op de markt, en dat is ook niet zo.

Mijn opmerkingen:

- Als je zo'n zadel oppakt voel je direct dat het veel lichter is dan een 'normaal' zadel. Dat komt doordat het van slechtere materialen gemaakt is. Gebruik maar eens de zoekfunctie, er is een topic waar iemand een merano uit elkaar gehaald heeft om te kijken waar het van gemaakt was. Afvalhout en geperst karton, zo bleek.

- Het buitenleer is van inferieure kwaliteit. Bij de minste stoot of aanraking komen er krassen in. Het zadel zal er na een korte tijd al versleten uitzien.

Voor de prijs van een nieuwe Merano heb je een 2de hands zadel van een goed merk. Dat is veel beter voor de rug van je paard en je zal er zelf ook meer plezier van hebben.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:08

NIET DOEN !!!!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:11

Rapperijder schreef:
Ik ben er eens naartoe gereden om te gaan kijken naar de zadels. Ik geloofde niet dat ze voor zo'n prijs een zadel konden aanbieden dat vergelijkbaar was met andere zadels op de markt, en dat is ook niet zo.

Mijn opmerkingen:

- Als je zo'n zadel oppakt voel je direct dat het veel lichter is dan een 'normaal' zadel. Dat komt doordat het van slechtere materialen gemaakt is. Gebruik maar eens de zoekfunctie, er is een topic waar iemand een merano uit elkaar gehaald heeft om te kijken waar het van gemaakt was. Afvalhout en geperst karton, zo bleek.

- Het buitenleer is van inferieure kwaliteit. Bij de minste stoot of aanraking komen er krassen in. Het zadel zal er na een korte tijd al versleten uitzien.

Voor de prijs van een nieuwe Merano heb je een 2de hands zadel van een goed merk. Dat is veel beter voor de rug van je paard en je zal er zelf ook meer plezier van hebben.

Ze zeggen toch zelf op hun site dat je hun zadels niet moet vergelijken met de topmerken. Welk zadel dat je nieuw aan 250 euro koopt is van topkwaliteit? Ik denk geen een. Pfoe weet je iedereen raadt het je af om er een te kopen, en toch zijn er ook mensen die jarenlang content zijn van hun 'zadelmarkzadel'. Het zal dus echt eigen ervaring zijn. Ik vind het enige nadeel dat je ze niet mag passen. Voorderest moet je het zelf uitmaken.
Je kan alleen niet hun winkel binnen stappen en de zadels gaan vergelijken met Kieffers ofz.
Ik ben content van mijn zadel, owkee het ziet er nu na twee jaar ouder uit als een duurder zadel van twee jaar. Maarja voor dat geld moet je ook niet gaan verwachten dat je 10 jaar gaat kunnen rijden met dat zadel.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 20:17

ik koop mijn zadel daar niet. ik laat een zadelmaker komen en dan passen. ik wil wel een goed zadel want wat ik nu heb is ook niet veel..

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:23

Tempus schreef:
Ze zeggen toch zelf op hun site dat je hun zadels niet moet vergelijken met de topmerken. Welk zadel dat je nieuw aan 250 euro koopt is van topkwaliteit? Ik denk geen een. Pfoe weet je iedereen raadt het je af om er een te kopen, en toch zijn er ook mensen die jarenlang content zijn van hun 'zadelmarkzadel'. Het zal dus echt eigen ervaring zijn. Ik vind het enige nadeel dat je ze niet mag passen. Voorderest moet je het zelf uitmaken.
Je kan alleen niet hun winkel binnen stappen en de zadels gaan vergelijken met Kieffers ofz.
Ik ben content van mijn zadel, owkee het ziet er nu na twee jaar ouder uit als een duurder zadel van twee jaar. Maarja voor dat geld moet je ook niet gaan verwachten dat je 10 jaar gaat kunnen rijden met dat zadel.

Ik vergelijk het niet met topmerken, maar met het gewone, gemiddelde zadel.
Voor 250 euro heb je een 2de hands van andere merken, die veel beter is voor de rug van je paard. Kijk maar eens in het topic waar ze zo'n Merano uit mekaar gehaald hebben, hoe het met de boom gesteld was. Ik geloof nooit dat een paard dat niet voelt aan zn rug.
Als je een klein budget hebt kun je best wel een kwalitatief zadel kopen als het niet per se een nieuwe moet zijn.
Een nieuwe rug voor je paard kan nooit meer.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:37

Rapperijder schreef:
Ik vergelijk het niet met topmerken, maar met het gewone, gemiddelde zadel.
Voor 250 euro heb je een 2de hands van andere merken, die veel beter is voor de rug van je paard. Kijk maar eens in het topic waar ze zo'n Merano uit mekaar gehaald hebben, hoe het met de boom gesteld was. Ik geloof nooit dat een paard dat niet voelt aan zn rug.
Als je een klein budget hebt kun je best wel een kwalitatief zadel kopen als het niet per se een nieuwe moet zijn.
Een nieuwe rug voor je paard kan nooit meer.

Ik heb een paar maanden geleden een zadelmaker laten komen. Die zei enkel dat de ruimte tussen de kussens van mijn zadel te smal was. En dat ik best gewoon een nieuw zadel kocht ipv een tweedehands omdat die zich dan beter naar je paard kan vormen ipv dat die al naar een ander paard gevormd is.
Een gewoon gemiddeld zadel zijn ze hier op bokt ook niet echt voor te vinden heb ik gemerkt ( hier zijn meerder topics over verschillende basismerken).
Maarja het is de ts die beslist. Ik denk ook dat wij geluk gehad hebben , maar als je zo leest zijn er op bokt ook genoeg mensen die wel content zijn over hun merano zadel. ( wordt trouwens niet enkel door zadelmarkt verkocht)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 21:16

ik was net aan het google'en. en toen kwam ik bij wilderingzadels.nl ik wil graag de merano toronto en die was daar ook. nou was hij net zo duur als bij zadelmarkt. welke is nou beter.
en er staat bij dat het voor friezen en haflingers enzo zijn maar kan het ook gewoon op een kwpn?

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:23

x,,kelly,,x schreef:
ik was net aan het google'en. en toen kwam ik bij wilderingzadels.nl ik wil graag de merano toronto en die was daar ook. nou was hij net zo duur als bij zadelmarkt. welke is nou beter.
en er staat bij dat het voor friezen en haflingers enzo zijn maar kan het ook gewoon op een kwpn?

Ik denk dat het dezelfde zadels zijn. Gewoon dat het merk in verschillende winkels verdeeld wordt.
Er zijn zelfs mensen die hun merano van een zadelmaker hebben.
Toronto is voor brede paarden (staat erbij).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 21:50

wat ik gehoord heb en weet dus ook niet of t klopt is datzadelmarkt idd de merano hebben of andere merken die ze ook in andere ruitersportzaken hebben, alleen krijgt zadelmarkt de minder geulkte en de betere gaan dus naar de andere ruitersportzaken. Daarom bied zadelmarkt de zadels zo goedkoop aan, en ze hebben hun eigen merk :)

Komt kadett daar eigenlijk ook vandaan? daar rijd een kennisje van me mee en vind dat ook maar niks

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:29

"welke is nou beter?"

denk niet dat de merano zadels van één of andere ruitersportzaak beter of slechter zijn dan die van de zadelmarkt. Lijkt me dat het uit dezelfde fabriek komt en het dus hetzelfde zadel is.
Merano zal net zoals kieffer en stubben in diverse winkels verkocht worden maar de kwaliteit van het zadel is niet afhankelijk van welke winkel je hem koopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 12:43

er worden ook wel eens foutjes gemaakt bij zadels, dat ze niet helemaal recht zijn, verkeerd gestikt enzo...en ik heb dus gehoord dat die zadels naar zadelmarkt gaan....turlijk is het het zelfde merk..maar wel een kneusje dus

en nogmaals ik heb dit gehoord en weet dus niet of dit werkelijkheid is

Kim2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:53

Ik ken iemand die daar een zadel heeft gekocht en die er helemaal niet tevreden van is! Afgeraden dus!

newton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:12

Cinnepin schreef:
er worden ook wel eens foutjes gemaakt bij zadels, dat ze niet helemaal recht zijn, verkeerd gestikt enzo...en ik heb dus gehoord dat die zadels naar zadelmarkt gaan....turlijk is het het zelfde merk..maar wel een kneusje dus

en nogmaals ik heb dit gehoord en weet dus niet of dit werkelijkheid is

Heb het ook wel eens gehoord, maar kan het me eigenlijk ook niet voorstellen, hoe zou een bedrijf kunnen willen dat ze ongeschikte artikelen verkopen, wat nog risico's met zich mee brengt ook (paard pijn, doet rare dingen, ruiter valt met alle gevolgen erbij). Buiten het feit later ook geconfronteerd te worden met constact ontevreden klanten die willen terugbrengen en ruilen.

zonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:20

slechte kwaliteit, net karton met een stukje leer erover.
Mijn advies? Spaar wat langer of koop een goede tweede handse.

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:30

Ik heb er een merano dressuurzadel van en een westernzadel.

Over het dressuurzadel ben ik erg te spreken. Het past prima (ook door mensen die er wat meer verstand dan ik van hebben bekeken) en zit heerlijk. Natuurlijk slijt de bovenlaag een stuk sneller dan bij anderen, maar daar zit je toch op.

Het westernzadel ben ik alles behalve tervreden over. We hadden dat in eerste instantie gekocht om eens uit te proberen of dat iets voor ons was. Dit bleek inderdaad zo te zijn en daardoor is het zadel meer gebruikt dan we in eerste instantie van plan waren. Op een gegeven moment is de singelstoot tijdens een buitenrit gebroken (was eerst nog helemaal geen slijtage aan te zien), waardoor het paard op hol is geslagen en de ruiter eraf gestuiterd is. Gelukkig allemaal goed afgelopen, maar dat had natuurlijk makkelijk anders gekund. Dit is toen gerepareerd door zadelmarkt, maar een paar maanden later brak ineens de fender (beugelriem) af. Hierop hebben we het zadel in de prullenbak gemikt en een continental zadel van 1100 euro gekocht.

Om een lang verhaal kort te maken: Als tijdelijke oplossing zijn de zadels prima en sommigen gaan zelfs nog wat langer mee dan dat. Ook als zadel 'voor erbij' zijn ze prima. Maar als standaard zadel zou ik het toch niet aandurven, maar ja.. logisch voor die prijs!

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:31

Ronne schreef:
Het westernzadel ben ik alles behalve tervreden over. We hadden dat in eerste instantie gekocht om eens uit te proberen of dat iets voor ons was. Dit bleek inderdaad zo te zijn en daardoor is het zadel meer gebruikt dan we in eerste instantie van plan waren. Op een gegeven moment is de singelstoot tijdens een buitenrit gebroken (was eerst nog helemaal geen slijtage aan te zien), waardoor het paard op hol is geslagen en de ruiter eraf gestuiterd is. Gelukkig allemaal goed afgelopen, maar dat had natuurlijk makkelijk anders gekund. Dit is toen gerepareerd door zadelmarkt, maar een paar maanden later brak ineens de fender (beugelriem) af. Hierop hebben we het zadel in de prullenbak gemikt en een continental zadel van 1100 euro gekocht.

:wow:
Zo'n zadel wil je toch helemaal nooit? Stel je voor, je bent rustig aan het rijden en opeens lig je met zadel en al naast je paard!
Levensgevaarlijk! Als er nog iemand een goede reden nodig heeft om daar geen zadel te kopen...