Iemand ervaring met Nathalie Van Der Kamp?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ramgad

Iemand ervaring met Nathalie Van Der Kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 18:18

We hebben net een vierkantshoeve gekocht. Omdat wij er zelf nog niet woonden zochten we iemand die de hoeve wou huren. Nathalie van der Kamp werd de huurster. Wij kenden ze helemaal niet, maar hebben er wel heel wat last mee gehad.
Buiten wat ze m'n mama allemaal gelapt heeft waren me er nog enkele dingen opgevallen:

- ze moest vertrekken en heeft heel wat materieaal meegenomen
- Enkele paarden stonden zonder strooisel op beton waardoor een shet zijn ellebogen en knieën helemaal kapot waren. Dit arme dier stond daar met een veulen (dat na 3 maand al gespeend werd (ja ik ben tegen het spenen van veulens op zo'n leeftijd!)) & zonder water! We lieten het buiten en kon nauwelijks nog stappen. Enkele dagen later waren veulen en merrie weg...
- Eerst stonden er 8 paarden, na 2 weken (geloof ik) 18!
- Er liep daar een veulentje rond dat er duidelijk heel slecht uit zag. Schurft was het dier niet vreemd, heel mager, geen kracht...
- Er stond een bruine ruin te koop daar. Had iets voorgehad en er mocht dus enkel nog mee gewandeld worden. Later zie ik dat het dier aan haar was afgestaan ter adoptie met de bedoeling dat het daar van z'n oude dag zou mogen genieten omdat hij een ongeluk had gehad en nooit meer zou mogen bereden worden. Ze vroeg er 800 euro van.
- Ik heb de arabische paarden (die van haar dus) nooit buiten zien staan
- 2 honden van haar werden vaak een hele dag opgesloten in een paardenstal zonder water.
Wij konden daar niet iedere dag aanwezig zijn om alles in de gaten te houden. Ze had altijd wel een uitvlucht om te verklaren waarom de paarden op beton stonden, waarom sommigen zo mager waren... Maar nadat we het verhaal op internet gelezen hadden vielen alle puzzelstukjes in elkaar en hebben we ze van het erf gesmeten (waardoor ze ons nu een proces aandoet)

Daarom zou ik graag weten of nog iemand zo is opgelicht door haar? Of iets anders heeft meegemaakt met haar.
(Het zou me trouwens niet verbazen als zij of Maaike (een meisje wiens pony's daar staan) of Nathalie zelf onder een andere naam hier op zou reageren.)

Alvast bedankt

Josefien

Re: Iemand ervaring met Nathalie Van Der Kamp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 18:20

google maar even dan komt er van alles over haar tevoorschijn...
wel heel erg vervelend voor jullie dat het zo gegaan is zeg!

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 18:23

Ik heb haar al gegoogeld en er staat inderdaad heel wat over haar, maar ik zou graag wat persoonlijke reactie's hebben hier.
Ik vind het zo erg dat ze al jaren gewoon haar ganggetje kan gaan in het oplichten van mensen en het mishandelen van paarden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 18:27

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 19:35

Wel, ik heb al gezien dat hier een heleboel topics opstaan, maar deze zijn al vrij oud. Daarom startte ik een nieuw topic op, omdat het meestal niet gewenst is om een oud topic omhoog te halen :)
& ik zou graag recentere ervaringen horen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:26

PP > EA GZ, ivm ervaringen gezocht.

zazoe_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:55

Hallo,

Ook ik ben een slachtoffer van Nathalie Van Der Kamp of Nathalie Bakker ook weleens genoemd.

Heb ondertussen ook andere mensen ontmoet, die Luna bij haar gekocht hebben. Ook brave mensen die ook slachtoffer zijn geworden.

Ik wist dat ze haar uitgaf dat het haar boerderij was in Hemelveerdegem en dat ze stallingen verhuurde aan 400 eur/maand.

Ook in Oudenaarde stonden de paarden er heel heel slecht bij. Er zijn daar ook veulentjes gestorven. En er lagen regelmatig dode paarden met een witte of zwarte plastiek erover, toen mijn paarden er nog stonden. 1 heb ik op afbetaling gekocht, de andere heb ik meteen betaald en meegenomen. Het ene paardje bleef daar, ik mocht er nooit naar gaan kijken, moest elke maand 250 euro betalen voor stalling en eten. Toen hij volledig betaald was, wou ze hem niet meer geven aan ons. Hebben er een rechtzaak van gemaakt, deurwaarder enz, het paard is er buiten gehaald met deurwaarder,advocaat en politie. Het beest zat volledig onder de schurft,mest,zijn ribben waren van op afstand te zien. Ik herkende mijn paard niet meer. Heb hem meegenomen,dierenarts laten komen. Bleek dat het paard veel ouder was dan gezegd (10jr ouder). Het liep mank(oude blessure, die ze toen mooi verstopt had met 1 of ander middel, die toen terug gevonden was in zijn bloed). Hij kon niet draven, zo mager was hij.Zat vol wormen. De zaak is uitgesproken geweest en wij hebben gewonnen. Ze heeft ons moeten vergoeden voor de kosten van de dierenarts,rechtzaak,kortgeding,... .

2 de rechtzaak die ik aangegaan heb is nog bezig, dit is over het welzijn van de andere paarden die er stonden, heb genoeg foto's en bewijzen van hoe ze de paarden mishandeld en verwaarloosd. Pony's met schoenen aan ipv hoeven. Ik kan alleen maar zeggen, hoe de zaken er nu voorstaan, ziet het er perfect uit.

Nathalie dreigt iedereen af met deurwaarder en adovocaat enz enz, maar ze kan niks doen. Alles is haar eigen fout.

Maar het moet indd gedaan zijn met haar. En desnoods ga ik nog een zaak aan. Sorry maar tegen z"on mensen zie ik niet op een euro!!!

Kan ik jullie eventueel nog met iets helpen...???

Groetjes van grote dierenvrienden.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:40

beste zazoe_ke,
nathalie vroeg echt geen 400 euro in de maand stalling hoor! voor men paard betaalde ik 150 euro en voor men pony 100 euro! En die mensen van luna zijn ook echte comedianten hoor, ze zeggen aan iedereen dat luna zo een vals paard is en dat ze onhandelbaar is en al, en dat is niet zo! toen luna bij nathalie was toegekomen was ze door haar vorige eigenaar al lang niet meer bereden en ik ben er gewoon opgekropen en mee weest rijden en dat beestje heeft niks gedaan en dat weten de kopers van luna want ze stonden er bij! sorry hoor maar als ze luna niet aankunnen beginnen ze misschien beter met een shetlandpony dan met een paardje, en ze hebben luna nog niet eens betaald en verkopen haar al weer op kapaza!
en dan nog iets, de paarden staan er echt niet slecht bij hoor, anders zou ik mijn paarden daar niet stallen, die beestjes krijgen meer dan genoeg eten (veel meer dan op mijn vorige manege), ze hebben altijd water ter beschikking en worden goed verzorgt! dus stop met die onzin te gaan vertellen, ok?!
mvg maaike

zazoe_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:09

Beste Maaike (of hoe je dan ook mag heten)

Wil ik jou het vonnis eens sturen + alle foto's? Doe U ogen toch eens open, een grotere handelaar (mishandelaar) dan Nathalie bestaat er niet.
Wij zullen hier terug met verder gaan, nu er terug 2 slachtoffers meer zijn. Er hangt iets serieus boven haar hoofd. Ze is verdorie op n jaar tijd 3 keer gevlucht. Normaal??
Ik denk dat jij nog zeer jong bent. Ooit ben je wel volwassen.

zazoe_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:16

En neen ik stop niet met de WAARHEID te gaan vertellen over deze oplichtster!! Jij bent n goeie gij!! En jij zegt dat je maar 100 euro betaalde, jij bent precies ook niet vreemd van te liegen?? Ze huurt iets en ze verhuurt er stallingen onder aan iemand anders. Mensen toch, ze is van niks beschaamd en vies he die Nathalie!!

Zoals paarden binnen nemen, ze verkopen 2 dagen later en dan liegen tegen de eigenaars dat ze gestorven zijn aan darmkanker. Op 2 dagen he!! Ze is dan ook nog eens een formidabele dierenarts hahahaha, zo op het zicht zien dat je paard kanker heeft. Ik sta op de eerste rij als ze haar te pakken hebben en geef een groot feest voor iedereen die er ooit met te maken gehad heeft!!!

zazoe_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 10:19

Toen luna bij nathalie was toegekomen was ze door haar vorige eigenaar al lang niet meer bereden en ik ben er gewoon opgekropen en mee weest rijden en dat beestje heeft niks gedaan ????? Dit zegt eigenlijk al genoeg over jou Maaike!! Een paard dat lang niet meer bereden is, moet je terug opbouwen ipv erop te kruipen en met te gaan rijden. Dit zegt echt wel genoeg!!

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:00

Ik betaalde echt maar 100 euro!Ik zal het zelf toch wel weten zeker??!! en mijn paarden stonden bij haar al gestald van op haar vorige hoeve en toen ze verhuisde naar hemelveerdegem wou ik perse dat men paarden ook naar daar gingen omdat ik geen andere stalhouder dan nathalie wil!Ze zorgt supergoed voor de paarden en daarom wil ik ook dat mijn paarden bij haar blijven! En dat is niet onderverhuren!en mijn naam is wel degelijk maaike en dat ik nog jong ben heeft hier niks mee te maken! En gevlucht??? ze is helemaal niet gevlucht jong!en nee ik moet dat vonnis en die fotos niet zien, ik geloof nathalie en daar kunde niks aan veranderen, wa da ge mij ook zegt of stuurt ...
En dat van luna, ja ik ben er opgekropen en alleen omdat de kopers van luna wouden zien of ze iets deed, daarom heb ik er 2 rondjes mee rondgestapt dus zo zwaar is dat voor dat beestje niet hé. en het is niet omdat ze al lang niet bereden is dat ze al lang stil staat e, haar vorige eigenaars gebruikten haar regelmatig voor de koets! ik weet heus wel dat je een paard dat maanden stil heeft gestaan niet zomaar direct een uur moet mee gaan rijden ze...
en dan nog iets, dat vonnis was een vonnis bij verstek, kort erna is er een ander vonnis gekomen en is nathalie vrijgesproken van mishandeling en verwaarlozing, en ze e vandaag nog staan praten met een politieagent, moest ze zo gezocht worden en zo, zou hij haar dan niet al lang gearresteert en? en moesten de dieren verwaarloosd zijn, zouden de dieren dan niet al lang zijn weggehaalt? en waarom zegt de fod dat ze niks bij haar kunnen vinden??, awel ik zal het u keer zeggen; omdat ze niet gevlucht/gezocht is, omdat haar dieren niet verwaarloosd zijn en omdat er bij haar niks valt te vinden!
mvg maaike

manocindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 17:48

hallo

dit is ons verhaal

wij kochten luna een goede 5weken geleden bij hun
tegen ons zeiden ze dat luna een aantal weken niet bereden was omdat de vader niet kon en de zoon studeerde.
dus hebben we op het 2de bezoek iemand meegepakt die veel van paarden kende en daar had ze haar aan mispakt.
ze beweerde dat luna gechipt was en diegene meewas met ons vroeg dan de bijhorende papieren.
deze kon ze niet voorleggen na een uur discusieren zei ze van ik ga de prijs van de chip eraf trekken want ik vermoed dat ze niet gechipt is door de eigenaar.
verder heeft die vriend van ons het paard gecontroleerd en constateerde dat haar hengst op al haar merrie's gezeten heeft.
sorry maar een paard in verkoop laat je niet dekken om het veulen daarachter trg te eisen
zodat het ook eens geld opbrengt.
we namen haar dan mee naar huis de eerst 2 weken was het goed dan liep ze al mank
de dierenarst bijgeweest spuit gegoven en het werdt beter.

nu hebben we via haar vorige eigenaar uit welden vernomen dat ze diene mens geld laat betalen als schadevergoeding voor een huis die ze zelf afgebroken hebben
en de stallen nu zelf vuil achtergelaten hebben.

dan hebben we haar naam eens op google opgezocht
en zo vonde we alles trg
we hebben dan gemaild dat ze het paard trg mocht komen halen dat we het niet meer wilden
en ik heb verschillende instantie's gemaild en gebeld
de ene zei letterlijk 'als ze aan u deur komt geef haar een lap op haar muil' de andere zeiden klacht indienen

zelf dreigde ze met haar advocaat voor ze de naam doorgaf van hem
ik wist al wie het was en dergelijke
nu hebben we een brief ontvangen van hem en er staan toch wat fouten in die totaal niet klopten.
ik heb dus contact opgenomen en gezegt voor een bemiddeling
en ze willen het paard nu trg nemen met een schadevergoeding van 600euro!!!
welke schulden heeft ze nu opgelopen

haar vlas?? of voor de weide allemaal??aankoop nieuw paard??
nieuwe waarborg voor andere woning?

zelf gingen ze eens naar onze weide komen met de eigenaar een halfuur op voorhand zei ze van ja het ga laat worden we komen niet
jammer er wachte leuk volk op haar met een aantal vragen
maar op het moment wij vertrekken stond de eigenaar aan de poort met zjn mobilhome.
vrouw man en dochter.
we vroegen een aantal dingen

bv heeft luna op straat schrik van dingen enzo.
kregen we van de eigenaar eerlijk antw op.

hoeveel hij wou voor het paard
wij moesten2250 betalen of 2450 met tuig bij
dus min 100euro voor de chip is tot.2350euro
de eigenaar zelf wou 1150euro en heef het tuig gratis gegoven omdat het stuk was en heeft dan ook getoont waar. hebben zelf hem aangeraden ook de naam in te tikken en de eigenaar wil nu het paard zelf verkopen en ze dreigt hem ook voor te trekken.
nu loopt het paard nog steeds bij ons op de weide bij ons hengst.
waarvan ze nu ook drachtig is.

zelf hadden we al een paard gekocht bij haar.
vos 15jaar hoefcatrol en dikke ligement
dit wisten we echter op voorhand
de hele tijd zei ze van jah de eigenares wil hem nog eens komen berijden ze mist hem verschikelijk en dergelijke dingen
op de laatse betaling vroegen we de gegevens e deze kon ze niet voorleggen ze moest het nog zoeken zei ze.
maar de laatste betaling had ze wel ontvangen
maar ze had ook papieren meegegoven van de chip die ze zelf ingevuld heeft en ook niet kloppen .
wat blijkt dat ze blijkbaar zelf de eigenaar van lehar was en ons dit nooit verteld heeft.

deze week weten we wie de echte eigenaar was van hem.

mvg mano en cindy

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 00:29

Slotje voor overleg.

En weer open

Moderatoropmerking:
Offtopic reacties gesplit.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 14:07

Moderatoropmerking:
Let er svp op dat alleen ervaringen uit 1e hand zijn toegestaan op EA. De offtopics reacties zijn dan wederom verwijderd. Daarnaast zien we ook graag dat je onderbouwd waarom je positief of negatief over een bedrijf of iemand bent. Dan heeft de TS er namelijk ook echt iets aan.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:15

Moderatoropmerking:
Dit topic krijgt een definitief slotje omdat er wederom niet volgens de Boktregels gereageerd werd.