heathland stables? Hoenderloo (missch.Discovery sporthorses?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gebruiker002

heathland stables? Hoenderloo (missch.Discovery sporthorses?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 10:45

Wie heeft er ervaring met heathland stables te hoenderloo?
Na wat speurwerk kreeg ik het idee dat de eigenaren dezelfde zijn als die van
discovery sporthorses (bestaat niet meer?)

Op internet kan ik geen website vinden van de stal maar ik weet dat de eigenaresse femke heet.
na gegoogled te hebben kwam er ook een achternaam in beeld die overeenkomt met de eigenaresse van
DS. MAAR...ik weet niet zeker of de naam klopt want het is slechts 1 linkje die ik kan vinden waar die naam in combinatie met
heathland stables in staat.

(de eigenaresse van DS heeft dezelfde naam toch?)
Laatst bijgewerkt door gebruiker002 op 28-07-09 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 10:48

Discovery Sporthorses lijkt idd niet meer te bestaan, maar die eigenaresse
heette idd Femke, dus zou heel goed kunnen dat ze onder een andere naam
opnieuw begonnen zijn....

Concorde

Re: heathland stables? Hoenderloo (missch.Discovery sporthorses?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:33

Discovery Sporthorses ben ik eens geweest voor een paard.
In de advertentie was ie nog braaf en stond er een behoorlijk doorvoed paard op de foto. Aan de telefoon vroeg ze al wat meer naar mijn ervaring. Eenmaal terplekke was t 'jaaaa, hij was wel braaf, maar blablabla' , én bleek t een serieus mager paard inmiddels. Proefrijden moest ie van haar eerst aan de longe, met opstappen bokte hij me eraf omdat de leren zit van mn broek op het zadel piepte- beest was 5 jaar en goed gereden volgens madame. Ik er weer op (femke tegen vriendin die mee was: jeetje die is ook niet bang! ze gaat er zomaar weer op zitten!) paard aangepakt, toen bleek het een trage luie donder die ook echt geen basis had geleerd.

Goed, paard niet gekocht, moge duidelijk zijn.
enkele dagen later stond ie voor iets van 1250 op marktplaats ipv de originele 3250... bleek er ook nog ergens een breukje in het hoefbeen te zitten ofzo. (paard was wel rad toen ik m zag, maar weet natuurlijk niet wat die doos er toen mee gedaan heeft)

m.a.w.
Voor mij never nooit geen Discovery Sport Horses/ Femke meer!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:39

Een vriendin van mij heeft er enkele maanden terug een paard gekocht, we zijn er netjes en eerlijk geholpen :j
Met het rijden onder het zadel was het een fijn dier en ze vertelde dat hij ook voor de wagen zou kunnen maar dat ze zelf niet mende en dat dus niet zeker wisten maar dat we hem uiteraard met onze eigen spullen mochten proberen.
We zijn er dus met onze wagen en tuig heen gegaan en hebben hem uitgebreid mogen testen, eerst op de wei en daarna in het bos.
Paard daarna laten klinisch en röntgenologisch keuren en hij was 100% goed.
Ondertussen heeft ze het paard dus al een paar maanden en is er echt heel erg blij mee :j
Hier dus een positieve ervaring.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 14:44

@lia, heeft ze dit paard bij heathland of discovery gekocht?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 18:33

Discovery bestaat al echt een hele tijd niet meer, jaren denk ik, site is ook uit de lucht terwijl die nog een tijd lang online was, maar er gewoon geen paarden meer op stonden.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 19:53

ik weet idd dat discovery niet meer bestaat, maar doordat de eigenaar van heathland stables waarschijnlijk dezelfde is als die van discoverystables, denk ik dat ze onder deze naam verder zijn gegaan.. maar ik heb ik hier geen bevestiging van, vandaar dat ik me dat afvraag.

susan09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:42

of zij dezelfde femke is weet ik niet maar wij hebben hier ons paard vandaan.
De paarden stonden er erg netjes bij en zo werden we ook geholpen!
We kwamen voor een 4 jarige kijken, en ik was gelijk verliefd! Paard werdt netjes voorgereden door femke en daarna mocht ik erop.
Hij was zeker erg braaf alleen was ik toch iets te " beginner" voor hem. dit zag ik pas zelf toen ik thuis de video nakeek.
femke wees mij erop, toen we aan de koffie zaten, dat ze dit paard niet geschikt voor mij vondt.
Zelfs nadat ik vol bleef houden dat dat wel goed zou komen met les, had zij nog haar twijfels en raadde het mij sterk af. Wel boodt ze aan een ander paard voor mij te gaan zoeken die iets ouder was en met meer ervaring.
Nadat ik de beelden thuis had gezien kwam ik tot dezelfde conclusie.
inmiddels hebben wij al een paar weken een heel fijn paard via haar gekocht. ik mocht meerdere keren komen rijden en kreeg zelfs netjes les.
Ook ik heb een erg positieve aankoop gedaan! en of e nou dezelfde femke is of niet, de paarden stonden er erg netjes en tevreden bij en ik ben super geholpen!
Zeker een aanrader voor mensen die een paard kopen en eerlijk advies willen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 07:17

noortje schreef:
@lia, heeft ze dit paard bij heathland of discovery gekocht?

Heathland.

lisje_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:21

weet iemand de achternaam van femke?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:22

lisje_20 schreef:
weet iemand de achternaam van femke?

Volgens mij Wassink.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:25

Is dat niet na te gaan bij de KVK? Als haar eerdere onderneming volgens de regels was stond ze daar toch wel ingeschreven mag je aannemen.

Avprockx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 16:52

wat wel raar is..
een paar maanden geleden stond er een 9 jarige merrie die dus het zz mee gesprongen had een witte
klasse paard. met aanleg voor parcoursen van 150-160!
afstamming van chellano als k het goed heb.
voor een prijs van 4 duizend euro?
een vriendin van me is gaan kijken
het schijnt dus dat dat paard vroeger zo iets het meegemaakt dat die dus gewoon ECHT naar de knoppen is gereden
paard heeft idd zo hoog GESPRONGEN maar springt nu nog geen kruisje meer.
en of die goedgekeurt is daar hebben we nu nog onze twijfels over
maar uiteindelijk hebben we hem niet gekocht

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 17:47

Zo, jullie zijn niet bang voor een ongefundeerd potje speculeren. Er zijn meer hondjes die Fikkie heten en in Hoenderloo is meer dan één mogelijkheid om een handelsstal te hebben.

Voor handelsstallen geldt altijd dat je op moet letten, vooral op wat er niet gezegt wordt. Een handelsstal licht alleen die mensen op die de mogelijkhed aanbieden om opgelicht te kunnen worden (om niet te zeggen dat ze het in koeieletters op hun voorhoofd hebben staan). Zorg dus dat je je rechten EN plichten kent als koper en houdt je aan die regels. De kans is dan vrij klein dat je een kat in de zak koopt.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 18:46

er staan inderdaad leuke paarden te koop voor weinig.. daarom vraag ik ook naar ervaringen ;)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:12

Ze hadden toendertijd ook vaak van die dieren die al aardig hoog in de sport hadden gelopen, voor makkelijk geld. Kijk, het is geen liefdadigheidsinstelling, dus als ze voor makkelijk geld weg gaan 'is' er wel iets mee. Aan de koper om erachter te komen wat dat 'iets' is, en of ie daarmee leven kan... (schoonheidsfoutje, karakter, stalgebrek, medisch niet helemaal lekker...)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:39

[VSW] > [EA GZ]

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:18

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:50

yasmin1 schreef:
Hoi iedereen,

Ik zie op marktplaats een advertentie van ze staan,
http://link.marktplaats.nl/325222267
De prijs is wel erg laag (3850euro), dit kan toch haast niet kloppen?

Hoezo? Je moet eens zoeken op topics waar de vraag langskomt of een 12-jarige niet wat oud is om te kopen! Daarnaast zijn de prijzen toch wel enigsinds onder druk komen staan, dus helemaal raar is het niet.
Blijft over dat JIJ (als koper) gewoon op moet letten waar je mee bezig bent. Juist daar gaat het fout; kijk er de "miskoop"topics maar op na...........

yasmin1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 18:59

ikke schreef:
yasmin1 schreef:
Hoi iedereen,

Ik zie op marktplaats een advertentie van ze staan,
http://link.marktplaats.nl/325222267
De prijs is wel erg laag (3850euro), dit kan toch haast niet kloppen?

Hoezo? Je moet eens zoeken op topics waar de vraag langskomt of een 12-jarige niet wat oud is om te kopen! Daarnaast zijn de prijzen toch wel enigsinds onder druk komen staan, dus helemaal raar is het niet.
Blijft over dat JIJ (als koper) gewoon op moet letten waar je mee bezig bent. Juist daar gaat het fout; kijk er de "miskoop"topics maar op na...........

Hoi,
Ok bedankt voor je reactie! Ik was alleen aan het vergelijken met andere paarden met dezelfde
niveau en leeftijd en die waren toch een stuk duurder, darom de twijfel :o

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:55

Die van 3850.........ik ben er geweest en heb er ook op gereden. Super geweldig lief dier....................................afijn, ik had hem in gedachten al thuis staan en eerlijk gezegd ben ik nog steeds verliefd wie weet kom ik er nog op terug. Afijn, dit paard heeft wel een bemerking op de buigproef en ik heb de da gebeld die dit dier gekeurd heeft en deze adviseerde me wel om foto's van het betreffende been te laten maken om uit te sluiten dat er iets met het been aan de hand zou zijn. Deze kosten moet ik dan zelf betalen, want de 3850 is vaste prijs en daar is ook niet meer over te praten.
Toen heb ik mijn instuctrice naar de foto's op MP laten kijken en die vond het "halsje"niet erg bespierd voor een paard dat recent nog in de sport heeft gelopen. Zij was van mening dat het paard niet over de rug is gereden maar met de hand naar beneden heeft gereden (valse knik in de hals noemde zij het) Bovendien was de foto van de middendraf niet super maar wat stekerig zei ze. Zou kunnen inhouden dat het paard last van de rug kan hebben. Afijn ik sta even weer met beide benen op de grond...................had hem zo meegewild echt een super karakter, niks op aan te merken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:07

aliealie schreef:
Die van 3850.........ik ben er geweest en heb er ook op gereden. Super geweldig lief dier....................................afijn, ik had hem in gedachten al thuis staan en eerlijk gezegd ben ik nog steeds verliefd wie weet kom ik er nog op terug. Afijn, dit paard heeft wel een bemerking op de buigproef en ik heb de da gebeld die dit dier gekeurd heeft en deze adviseerde me wel om foto's van het betreffende been te laten maken om uit te sluiten dat er iets met het been aan de hand zou zijn. Deze kosten moet ik dan zelf betalen, want de 3850 is vaste prijs en daar is ook niet meer over te praten.
Toen heb ik mijn instuctrice naar de foto's op MP laten kijken en die vond het "halsje"niet erg bespierd voor een paard dat recent nog in de sport heeft gelopen. Zij was van mening dat het paard niet over de rug is gereden maar met de hand naar beneden heeft gereden (valse knik in de hals noemde zij het) Bovendien was de foto van de middendraf niet super maar wat stekerig zei ze. Zou kunnen inhouden dat het paard last van de rug kan hebben. Afijn ik sta even weer met beide benen op de grond...................had hem zo meegewild echt een super karakter, niks op aan te merken.

Die hals en gangen (zo je wil, het gebrek eraan) was me ook wel opgevallen, maar dat is met drie maandjes opgelost, als je tenminste het lef hebt om een paard fatsoenlijk te rijden (niet persoonlijk opvatten!!). Dat been is inderdaad een punt van aandacht, waar je bij sportambities wel naar moet kijken, hoewel het niks hoeft te betekenen. Zo, ook weer gerelativeerd :D

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:21

Vind het echt moeilijk om dit dier uit mijn hoofd te zetten. Mijn idee was nl. om een iets ouder braaf leerpaardje te kopen, waar ik (belegen met mijn 35 jaar! vetrouwd veel van kan leren en wellicht nog eens kan starten. Nou deze is echt super. Ik was aan het rijden, begon het ook nogeens te hagelen nou het brave dier keek niet op of om. Vandaar dat ik het ook jammer vond van die bemerking. Ik sta nog steeds in dubio om die foto's te maken. Als hij nl. niet geschikt voor de sport zou zijn, dan gaat het over. Ik heb er thuis al twee voor de recreatie staan daar hoeft niet nog eentje bij. Denk jij (ikke) dat als het paard verkeerd gereden zou zijn, je dat wel kunt corrigeren? Hoe zie jij dit dan? Ik ben zelf geen topruiter, verre van dat zelfs heb altijd alleen maar recreatief gereden.
Mijn ervaringen met deze stal waren verder prima overigens, vriendelijk en fijne mensen daar. ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:36

aliealie schreef:
Vind het echt moeilijk om dit dier uit mijn hoofd te zetten. Mijn idee was nl. om een iets ouder braaf leerpaardje te kopen, waar ik (belegen met mijn 35 jaar! vetrouwd veel van kan leren en wellicht nog eens kan starten. Nou deze is echt super. Ik was aan het rijden, begon het ook nogeens te hagelen nou het brave dier keek niet op of om. Vandaar dat ik het ook jammer vond van die bemerking. Ik sta nog steeds in dubio om die foto's te maken. Als hij nl. niet geschikt voor de sport zou zijn, dan gaat het over. Ik heb er thuis al twee voor de recreatie staan daar hoeft niet nog eentje bij. Denk jij (ikke) dat als het paard verkeerd gereden zou zijn, je dat wel kunt corrigeren? Hoe zie jij dit dan? Ik ben zelf geen topruiter, verre van dat zelfs heb altijd alleen maar recreatief gereden.
Mijn ervaringen met deze stal waren verder prima overigens, vriendelijk en fijne mensen daar. ;)

Ja hoor, die spieren en die "foute" steekgang rijdt je er in drie maanden uit, mits je een degelijk lesgeefmens hebt, die voor ECHTE kwaliteit van rijden gaat.
Ik heb er eentje staan waar ook wat "foutjes" aan zaten, zij het minder erg, maar in twee maanden stond daar een heel ander paard.Ik denk dat dat met dit bewuste paard ook kan, op voorwaarde dat dat been geen roet in het eten gooit. Als je werkelijk iets ziet in dit paard, ros er dan 200 euri's tegenaan voor foto's dan weet je het. Sterker nog, ik zou het waarschijnlijk wel aandurven op een klinische keuring van een bepaalde dierenarts, ook zonder foto's. Bedenk dat ook een probleem in de benen best weleens voort zou kunnen komen uit het slecht gereden zijn, zeker wanneer daar een wat minder nauwkeurig werkende hoefsmid bij is geweest.
Probleem is dat zoiets vanachter een PC erg speculatief blijft. Ik zou het paard "in het wild" moeten zien om enigsinds een inschatting te kunnen maken hoe de kansen liggen.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:46

O bedankt voor je snelle reactie. Nou een degelijk lesgeefmens heb ik wel, dus die zou ook zeker meegaan als ik nog een keer terug zou gaan om tot een besluit te komen. Ben nu een paar weken op zoektocht naar een leuk paardje, heb al meerdere bekeken en gereden, tot ik deze Jetset D dus tegenkwam en dat kun je soms zo hebben, voor mij was er meteen een klik. Afijn gelukkig is mijn man wat nuchterder en hij vond dat ik me niet door emoties moet laten leiden, dus vandaar toch een paar stevige bedenkdagen! :D