Goede tarditionele hoefsmid omgeving Harderwijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

els_keuning

Goede tarditionele hoefsmid omgeving Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 10:02

Ik zoek een goede hoefsmid in de omgeving van Harderwijk. Ik zoek een traditionele bekapper die op een prettige manier met paarden omgaat.

Zelf heb ik weinig verstand van paarden hoeven. Ik zal dus volledig op de smid af moeten gaan en wil dus echt iemand die weet wat hij doet.

Ik hoop op leuke reacties waar ik wat mee kan.

Groetjes Els

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:06

els_keuning schreef:
Ik zoek een goede hoefsmid in de omgeving van Harderwijk. Ik zoek een traditionele bekapper die op een prettige manier met paarden omgaat.

Zelf heb ik weinig verstand van paarden hoeven. Ik zal dus volledig op de smid af moeten gaan
en wil dus echt iemand die weet wat hij doet.

om het werk van je smid te kunnen beoordelen en niet 'aan de goden overgeleverd' te zijn, is het toch raadzaam om óók zelf kennis van hoeven op te doen.

Het is heel gewoon om bij aanschaf van een paard je te verdiepen in bijv. 'wat eet een paard' maar helaas denken nog teveel mensen 'hoeven zijn enkel een zaak van de hoefsmid', maar juist de hoeven zijn óók een zaak van de eigenaar :)*

Ook hoefsmeden met alle papiertjes en erkenningen bekappen niet altijd even netjes Arabesk @ [BEH] Kijk-en-vergelijk foto's (on)beslagen paardenhoeven
daarom is het belangrijk dat je slecht beslag en slecht bekappen ook zelf leert herkennen. Kritisch meekijken over de schouder van je smid is nooit verkeerd.

Revanches

Re: Goede tarditionele hoefsmid omgeving Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:43

Dit hoort thuis op EA-Diensten.
Zodoende een verplaatsing van VSW-->EA.

dunja74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:57

je kunt kijken op de site van de vereniging van hoefsmeden wie er in de buurt zit en hun evt site.
veel succes

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:01

Ik heb een supersmid - de beste die ik ooit gehad heb en geloof me, ik ben super-kritisch! Ik zal je even een pb sturen met zijn gegevens!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:16

ik ben bij Peter van de Brink uit Hierden. Doet mijn paard en die van een vriendin en wij zijn beiden erg tevreden. Heeft ook het veulen van mijn vriendin bekapt en dat deed hij echt rustig. Weet ook om te gaan met probleemhoeven. Is vriendelijk naar de paarden toe en geeft de eigenaar ook info als je er om vraagt. Misschien heeft Jannepauli wel de zelfde smid, want ik ben ook super kritisch en toch echt tevreden met het werk wat hij aflevert. Mocht je interesse hebben, dan stuur ik je een PB met zijn gegevens.

els_keuning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 12:54

Afgelopen maandag is Peter van den Brink bij mijn paard geweest. Hij heeft alleen wat bijgeveild waar ik erg blij mee ben. Erg fijne kerel en hij was inderdaad erg vriendelijk regen mijn paard. Ga hem de volgende keer zeker weer bellen.

Bedankt voor de tips!

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:39

Blij om te horen dat je ook zo tevreden over hem bent.