intensievere instructie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corbosman

intensievere instructie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 12:45

Hoi allemaal, ik rij nu een jaar of 3 a 4. Mijn vrouw en ik hebben een eigen paard, en we zijn aan het kijken naar een 2e paard die voor mij wordt. Het gaat allemaal best aardig, en ben nu op een punt aanbeland waar ik eigenlijk wel wat intensievere instructie zou willen krijgen. Eens per dag ofzo. Ik heb er de tijd voor, en vind het gewoon echt leuk. Een probleem is dat onze huidige manege erg druk is, en weinig tijd heeft daar voor. En je eigen instructeur meenemen mag ook niet.

Wat voor opties heb ik? Een pensionstal zoeken waar ik dagelijks les kan krijgen? Zijn er uberhaupt stallen waar je op al aanwezige paarden dagelijks prive les kan krijgen? Alle tips zijn welkom. Ik woon in Amsterdam.

Groeten,

Cor

Anoniem

Re: intensievere instructie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:46

ik zou dan toch eens proberen te praten met die stal/manege eigenaar
als er dan niks uit komt dan zou ik persoonlijk toch verhuizen

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:54

Eens per dag? Is de bedoeling van lessen niet dat hetgene wat je geleerd hebt zelf gaat gebruiken en dat je zelf gaat nadenken tijdens het rijden?

Misschien kun je een trailer aanschaffen om elders te gaan lessen? En ergens heen rijden voor een buitenrit is ook erg leuk!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:58

Je bedoelt wel lessen op je eigen paard? Of op een lespaard?

Ja ik ga mee met bovengenoemde opties. Vraag toch maar eens aan de stal eigenaar of instructie van buiten af echt niet tot de mogelijkheden behoord. En anders zou je kunnen verhuizen of inderdaad een trailer aanschaffen en naar les toe rijden.

Of eens goed op internet, etc, kijken naar een manege of trainer met lespaard(en) waar je dagelijks welkom bent.

Arnyek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:03

In omgeving Amsterdam zijn diverse pensionstallen, ga kijken welke je aanspreekt, ga op zoek naar een instructeur die je aanspreekt, paard verhuizen en dagelijks (of zo vaak als je wilt) lessen bij die instructeur.

Welke manege sta je nu?

corbosman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 22:19

Gelukkig kan ik direkt vanuit de manege een buitenrit doen. Vandaag ook weer 2 uur buiten gereden. Ik zal eens met een instructeur praten op de manege of er echt niks te regelen valt. Het is een beetje een catch-22. Ze willen dat je de aanwezige instructeurs gebruikt, maar die zitten vervolgens allemaal maanden vol. En als je al plek kan vinden, heb je elke keer een ander. Ik zoek meer een 1 op 1 relatie.

Ik heb op zich wel een oogje op Taams pensionstal. Zit vlak bij en ziet er super uit.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:23

Dit past beter bij EA-GZ-Diensten.
Zodoende dat ik het van TAO-->EA verplaats.