Stalling gezocht in Den Haag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiastam

Stalling gezocht in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 18:04

Hallo, ik ben op zoek naar stalling voor mijn paard in Den Haag of de nabije omtrek. Is er iemand die mij een stal kan aanbevelen?

Niese1987

Re: Stalling gezocht in Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:05

Wat zijn je eisen aan een stal en in welke prijsklasse zoek je iets?

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:10

Je hebt in deomgeving van Madestein een heleboel maneges, Berestein, Hippisch Centrum Westland, El Sham, Paardenhoeve (hebben ook land).
Omgeving Schipluiden heb je Verboon, Olsthoorn, Krekel, en nog een paar.
Omgeving Wassenaar heb je Ten Hagen, Heijstek en nog een paar.

Hier zijn al een aantal topics over geweest.
Afhankelijk van wat en waar je wat zoekt kom je daar vast al een eind mee.:)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:44

Dit past beter thuis op EA-GZ-Diensten.
Zodoende een verplaatsing van VSW--> EA.

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 18:47

Ik sta zelf op de Paardenhoeve met mijn paard en heb het nog nooit ergens zo naar mijn zin gehad als daar. Leuke mensen, mooie ruime boxen, de paarden staan er super bij en er is weidegang. Ook is de prijs-kwaliteitverhouding erg goed.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:17

Ik sta op de arckelhoeve in Poeldijk.. Ik sta er al 7 of 8 jaar ondertussen en heb het gigantisch naar me zin!!!

Leuke mensen, niet gigantisch veel lessen, aparte bak voor losgooien en longeren, hele goede buitenbak (40x20) en hele goede binnebak (25x60).. Mooie boxen (ruim, licht, goede ventilaties), lekker spoelplaats en sollarium! JE zit in 10 min in het bos of aan het meer en ongeveer een half uur op het strand..

saskiastam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 08:41

Ik heb al hier en daar gekeken:
Berestein heb ik niet zulke mooie verhalen over gehoord, evenals Hippisch Centrum.
Arckelhoeve ligt aan een drukke weg waar ontzettend veel vrachtverkeer hard langsraast waar je ook langs moet om naar buiten te gaan, eigenaren zeggen al jaren dat er een achteruitgang komt, maar die is er nog steeds niet, ik heb gehoord dat de stallen tussen Den Haag en Monster tussen nu en een paar jaar moeten verdwijnen voor huizenbouw, Polanerduin, El Cham, weet niet of dit ook voor de Paardenhoeve geldt (weidegang is wel geweldig).
Heijstek gaat ook verdwijnen, Schipluiden vind ik te ver van het strand verwijderd, ik heb nog namen gehoord als Wildhoef, Wittebrug, Westkustruiters, is er iemand die hier ervaringen mee heeft?
Je ziet, ik ben niet gauw tevreden, maar ik denk dat iedereen hier wel begrijpt hoe belangrijk het voor mij is dat ik een stalling vind die ik goed genoeg vind voor mijn paardje, waar ik lekker buiten kan rijden (zonder vrachtverkeer), een goede bak (buiten of binnen) die altijd berijdbaar is en longeer-, losgooi mogelijkheden.

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:28

Paardenhoeve verdwijnt niet; anders had de huidige eigenaar het niet gekocht ;) die heeft het namelijk nog niet zo lang (ik meen 2 maanden)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:41

Wildhoef heeft heel veel achterstallig onderhoud en die bakken zijn echt DRAMATISCH!! Als je daar gaat staan, kan je alleen buiten rijden ongeveer..

Ik wil niet banketstaaf doen, maar je stelt wel heeeel veeeeel eisen!!! Als je een droomstal wilt, met geweldige bakken, rust, super veel extra luxe, grote stallen en prachtige uitrijmogelijkheden moet je naar brabant gaan want dat heb je gewoon niet in de stad..

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:43

Polanerduin is inderdaad al lang weg, maar de bouwplannen daar zijn 10 jaar uitgesteld. Wildhoef is van eigenaar veranderd en schijnt erg achteruit te zijn gegaan.
Heijstek zit er voorlopig nog wel, maar heeft een lange wachtlijst.

Ik zou gewoon eens een rondje stallen kijken doen.
Net zoals over alle dierenartsen en hoefsmeden drama verhalen zijn, zo is het ook bij stallen.
Je moet maar net iets vinden dat bij je past, en dat kan je alleen zelf onderzoeken.
Succes met je eisen! }:0

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:47

mee eeens! Iedereen doet ook altijd gigantisch dramatisch over de 200 meter weg waar je langs moet als je naar buiten wilt op de arckel, iedereen die er staat gaat er langs en je hoort er nooit meer iemand over als ze er eenmaal staan..

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 10:48

hoi ik sta op stal de horsten in wassenaar ;) , ik vind het daar geweldig, de paarden staan atijd buiten in padocks en in de wei , 2 buitenbakken erg goed te doen en een aparte longeersingel!
ik blijf dit het paradijsje voor paardjes vinden!
je bent van harte welkom om te komen bezichtigen hoor!
ik zelf heb ervaring met wildhoef geen goede ervaring donkere stallen, een buitenbak die niet goed is en een binnenbak die nooit begaanbaar is omdat er altijd lessen zijn, de regels vind ik ook 10 x niks! en erg veel achterstallig onderhoud, de uitrijmogelijkheden zijn wel geweldig!
Dus stal de horsten in wassenaar is gewoon voor mij de beste!
groetjes en ik hoop dat je kan slagen!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 07:33

Romyv schreef:
Wildhoef heeft heel veel achterstallig onderhoud en die bakken zijn echt DRAMATISCH!! Als je daar gaat staan, kan je alleen buiten rijden ongeveer..

Ik wil niet banketstaaf doen, maar je stelt wel heeeel veeeeel eisen!!! Als je een droomstal wilt, met geweldige bakken, rust, super veel extra luxe, grote stallen en prachtige uitrijmogelijkheden moet je naar brabant gaan want dat heb je gewoon niet in de stad..

Sorry dit is voor een deel echt achterhaald. Ook al ben ik met veel teleurstelling en boosheid daar weggegaan, ik ga toch een gedeeltelijk promotieverhaaltje houden. Ik heb er 15 jaar (en 25 jaar zo en zo daar veel vertoefd) een paard gehad en sta nu met mijn huidige paard bij trainingsstal madepolder (is een western reining stal maar als engelse ruiters zijn wij welkom).
De wildhoef: uitrijmogelijklheden zijn goed (alhoewel duinpaden zwaar zijn), de stallen kennen geen achterstalligo opnderhoud, behalvens de containerboxen (voor ponies). De binnenbak heeft een goede agterbergbodem. De buitenbak, ja dat is een ander verhaal. Die staat vaak te nat of te droog dus niet altijd berijdbaar. De beloofde overkapping of eb/vloedbodem komt niet. Er is inmiddels ook een longeer/losgooipaddock.
De wildhoef kent andere beperkingen, zoals dat de binnenbak met de gehandicaptenmanange delen waardoor er maar zeer beperkt ruimte is vor vrijrijden.....(s avonds manegelessen). Los van een enkele externe instructrice, is het lesniveau laag. Privelessen zijn moeilijk (geen andere instructeurs van buitenaf). Als je paard naar de wei gaat moet je bijna de volle mep doorbetalen.....

Ik heb vernomen dat op den duur de Paardenhoeve toch echt weg gaat......het moment wordt alleen telkens uitgesteld. Los daarvan vind ik de boxen binnen erg donker met lage plafonds, er is geen buitenbak en de binnnebak is klein, donker en heel slecht/onregelmatig.......je zit wel in 10 minuten iop het strand,.
Van El Sham ken ik het bericht dat ze weg zouden moeten niet (ze hebben net alles opnieuw opgetrokken dus zou raar zijn als ze weg moesten) en ook de Madepolder (ook tussen DH en Monster) blijft waar deze is (zelfde weg als El Sham).
Arckelhoeve is zeker een hele leuk stal (heb daar aantal vrienden staan), maar die drukke weg heeft mij ook een beetje weerhouden. Je moet echt een bomproef paar hebben als je doordeweeks met het drukke vrachtverkeer naar buiten gaat. Een vrachtwagen is ok, twee ook maar drie achter elkaar....
Wittebrug heeft maar een paar stallen voor pensionklanten en die staan doorgaans vol. De stallen zijn overigens heeeel klein, voor een gewoon paard te klein....

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 21:35

volgens bronnen staat trouwens de wildhoef weer te koop, dus misschien als er een nieuwe eigenaar is, die er wel een betere pensionstal van kan maken! was mij even ter oren gekomen vandaar dat ik het er even vertel!
p heb je al wat gevonden?
groetjes!

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 22:35

ben wel benieuwd naar de verhalen over berestein :P Sta daar prima :D
El sham gaat niet weg hoor, er is pas een nieuwe stal gebouwd dus dat zou een beetje vreemd zijn :P Heb daar vroeger altijd gestaan is een hele gezellige manege.
Wildhoef en Paardenhoeve zou ik van me leven nooit gaan staan maar dat is mijn mening :P
Arckel en Hippie zijn volgens mij ook wel prima stallen, al zou ik dan eerder voor de arckel kiezen...
Maar misschien heb je ondertussen al wat??

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 09:25

Brennie 75, de wildhoef stond bij de vorige eigenaren ook jaaaaren in de stille verkoop, en nu de naam van de ldhoef down the drain is verwacht ik hier bijzonder weinin van.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:29

OKHannes schreef:
Brennie 75, de wildhoef stond bij de vorige eigenaren ook jaaaaren in de stille verkoop, en nu de naam van de ldhoef down the drain is verwacht ik hier bijzonder weinin van.

ik verwacht er ook niet veel meer van hoor, maar erg zonde want het was goed! al zou ik zelf mijn pony niet in een box meer willen hebben! ;)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:44

Bella88 schreef:
ben wel benieuwd naar de verhalen over berestein :P Sta daar prima :D

Inderdaad ik ook!
Ik heb daar 6 jaar geleden 3 jaar mijn paard gestalt gehad en heb werkelijk waar geen negatief woord voor deze manege.
Sterker nog als ik weer in Den-haag zou wonen zou ik mijn paard daar weer stallen.
Of het moet ondertussen zo verandert zijn.
Je hebt alle vrijheid in rijden, zowel buiten als binnen.
Ze hebben ruime boxen en worden uitgemest zoals het hoort.
Het voer en de tijden zijn goed.
Als er iets met je paard is word je meteen gebeld.
Er waren goede instructeurs (ookal heb ik daar weinig gebruik van gemaakt).
En gewoon alle fasiliteiten die deze manege heeft.

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:34

Klopt :), al mist er 1 belangrijk element.. Ome wim, hij is een jaar geleden ongeveer overleden.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:38

Ja, dat nieuws heb ik hier ook vernomen ;(
Daarom zal het niet meer hetzelfde zijn, met de streken die hij had :D
Maar denk toch dat het allemaal gewoon doordraaid en dat het nog (steeds) een hele leuke manege is.

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:19

is t ook

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:12

brennie75 schreef:
OKHannes schreef:

ik verwacht er ook niet veel meer van hoor, maar erg zonde want het was goed! al zou ik zelf mijn pony niet in een box meer willen hebben! ;)

Gelukkig ben je ook wijzer geworden, alhoewel je reactie toen wij weggingen anders was....

Tja, zo heeft iedereen zijn voorkeur.
Ik zou dus nooit op Berestein (zo´n beetje de duurste stal van DH) wilen staan. Al is het alleen al om de regels over bijrijders ed en het voerbeleid. Ik wil zelf bepalen wta mijn paard te eten krijgt. Dan word thet de Arckel of Hippisch

Ook ga ik niet op een stal rijde waar paarden nog in stands naar de muren staan te staren.

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:17

De stands worden volgend jaar weggehaald... is verplicht.
En ja natuurlijk vind ik dat niet leuk voor de manege paarden maar dat heeft niks ermee te maken hoe mijn paard erbij staat.
En mijn paard krijgt te eten wat ik wil hoor??

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:23

Bella88 schreef:
De stands worden volgend jaar weggehaald... is verplicht.
En ja natuurlijk vind ik dat niet leuk voor de manege paarden maar dat heeft niks ermee te maken hoe mijn paard erbij staat.
En mijn paard krijgt te eten wat ik wil hoor??

Ik heb van mensen die daar hebben gestaan anders gehoord, en dan heb ik het echt over meerdere mensen. En ik heb daar een paardje gereden voor iemand die tijdelijk (weekje) erg omhoog zat....officieel zou ik dan 10 euro per keer moeten betalen (aldus Willem).Dat heb ik dus geweigers, en dat is dan wel weer geaccepteerd maar toch....
Maar zoals ik zei, ieder zijn mening. Jij staat daar goed, ik sta goed waar ik sta....

Bella88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:03

Oke nouja kan ik heb daar geen problemen mee gehad.
Ik heb geen idee waar je staat maar ik vind het prima