Longeer hulp gevraagd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_Leroy

Longeer hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 21:35

Nou, het is een rare vraag. Maar waar die beter te stellen dan hier!?

Ik ben onwijs leergierig en zou ontzettend graag dingen bijleren.
In tegenstelling tot veel 18 jarige paardenliefhebbers, heb ik zelf nooit kunnen rijden als kind en heb dus daarin weinig ervaring opgedaan.
Nu ben ik aan het kijken met een andere bokker hoe het gaat tussen mij en haar twee paarden, klikt het goed dan heb ik definitief twee verzorg pony's. Super leuk en de paardenkriebels verdwijnen ook echt totaal niet meer de laatste tijd.

Wat ik graag wil vragen is, (doordat ik weinig ervaring heb met rijden en technieken, wel met paarden knuffelen en poetsen,mesten etc etc etc) wie wil mij dit leren? Wie heeft er tijd over om mij enige technieken te leren? Wie stelt daarbij zichzelf en zijn/haar paard/pony/hond/kat/konijn/cavia (hamster wordt te klein ;) :P ) beschikbaar om mij te helpen zoveel mogelijk bij te leren?

Ja, ik kan het inderdaad aan de eigenaresse van mijn (toekomstige?) verzorg pony's vragen, maar die heeft het ontzettend druk en we zien elkaar nu voornamelijk 's avonds omdat zij fulltime werkt.
En aangezien ik de laatste tijd vrij veel tijd over heb, dacht ik "laat ik eens initiatief nemen!".

Reizen is echt geen enkel probleem, daar heb ik nou eenmaal mijn o-zo-geweldige OV kaart voor :D

Alvast ontzettend bedankt!
Groetjes, Anouk

Judje

Re: Longeer hulp gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:43

Verplaatst van GVL naar EA-GZ.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 07:04

Als je naar Gelderland wilt reizen wil ik je best helpen, maar dat is wel echt een eind :+

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 07:19

zelfde als je naar belgie zou willen komen :-)
En verder altijd denken, waar een wil is is een weg.
Boeken lezen helpt ook echt.Bij het longeren is het belangrijkste hoe jouw positie tov het paard is, dus altijd die 3hoek voor ogen houden, waarbij jij bij de achterhand gepositioneerd staat. Op die manier voorkom je makkelijker het plots draaien en kan je eveneens altij de voorwaartse drang blijven controleren. Hulpteugels tijdens het longeren zijn afhankelijk van jouw ervaring.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:32

Kan je niet een instructrice laten komen naar je verzorg pony's, misschien dat die je kan leren longeren en daarna misschien leren rijden.

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 10:45

heb ik ook aan gedacht, het probleem is dat de grootste en jongste mishandeld is geweest en heel schrikkerig is. momenteel is de poetsstal nog een beetje eng zelfs. verder weet ik van de shet niet of die het al gedaan heeft, dus dat is het eerste wat ik vraag als ik daar weer ben :)

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:23

Kan je anders niet gewoon erbij gaan lessen? Een aantal prive lessen volgen tot het iets beter gaat? Er is vast wel ergens iets in de buurt waar je manege lessen kan volgen.

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 19:14

tsja, en daar zit het probleem dus.. vanwege vele problemen met mijn knie kan ik niet veel meer rijden. ik mag het oppakken van de arts, maar ik ben daarin nog veel te bang dat het fout gaat.. mn knie is voor mij een heel groot deel in mn dagelijkse routine, en ik weet dus niet of rijden daar nog bij kan vanwege de medische toestand... vandaar dus dat ik behalve het rijden, gewoon wel weer veel andere dingen op wil pakken. O.a dus longeren :)

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:33

ik woon dicht in de buurt van haarlem (heemstede) en wil je wel proberen te helpen... Ikzelf doe heel veel (bijna alleen) dingen van de grond (zelf een enkelblessure waardoor ik ook wat voorzichtig moet doen met rijden). veel grondwerk, gymnatiseren, longeren, lange lijnen, freestyle (veel dingen overlappen ook nog). Dus als je wilt... PB of email maar even!

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:02

als je naar alphen ad rijn wilt komen wil ik je ook wel helpen hoor :)