mijn pony van 1,48 slaat opeens ophol onder het rijden. Hij bokt niet!!! rent alleen heel hard weg. Je kunt wel rustig stappen maar als je aandraaft gaat hij er vandoor! dat is ineens, want hij deed dat eerst niet. vorige keer deed hij het ook toen ik wou halthouden!.. hij is nog kort onder het zadel,
daarom zoek ik eigenlijk iemand , die vrijwillig deze pony van zijn probleem af wil helpen. of voor een klein bedrag. Hij staat bij Angerlo, Doesburg, wehl in de buurt...
ik hoor graag reactie!
Shattered
Geplaatst: 18-06-09 20:03
Als je hem hier wilt komen brengen, wil ik best een poging wagen.
Zou je niet eerst een kijken of het dier geen lichamelijke problemen heeft (rugklachten bijvoorbeeld), daar je zegt dat dit plots is opgekomen en hij dit eerst niet deed?
Precies mijn idee. Haal er even een osteopaat en een goede zadelmaker bij, voor dat je dit rijtechnisch wilt gaan oplossen.
Kelly_ann
Geplaatst: 19-06-09 09:44
Ik zou er juist eerst eens een goede instructeur bij halen die over de situatie oordeelt, voordat je heel veel geld steekt in medisch zoekwerk. Misschien heeft de pony simpelweg meer duidelijkheid of ontspanning nodig met zijn ruiter, en de ruiter belang bij goed les.
Ik denk dat je beter iemand in de hand kunt nemen, die jou leert je paard onder bedwang te houden.
banditlove
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-09 17:11
piewie schreef:
waar woon je? dat is misschien gemakkelijker
ik woon zelf in giesbeek. Pony staat op een stalling in angerlo/wehl
horsse_
Geplaatst: 21-06-09 12:33
Je zei dat het paard nog maar kort onder het zadel is, dus het kan ook gewoon een kwestie van uitproberen zijn dit heeft mijn oude paard ook gedaan, als ik wou aandraven er keihard vandoor gaan het belangrijkste is dat je gewoon rustig blijft en vooral niet gaat trekken.
banditlove
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-09 18:39
eff een vraag,, waarom rijden veel mensen altijd met een scherp bit(stang ofzo). bij spaanse paarden ? heeft dat een reden ?
HorsesWoman
Geplaatst: 31-12-09 16:55
Gaat het nu al beter met jij en je pony? Hoe veel ervaring extr. heb je eigenlijk? en hoe weet je dat de pony's niks mankeert lichamelijk?
HorsesWoman
Geplaatst: 31-12-09 16:56
banditlove schreef:
eff een vraag,, waarom rijden veel mensen altijd met een scherp bit(stang ofzo). bij spaanse paarden ? heeft dat een reden ?
Nee volgens mij niet. Mischien omdat spaanse paarden vaak hoger in de dressuur lopen? En dan ze met een scherper bit met kleinere bewegingen duidelijk kunnen maken wat ze bedoelen. Als je een scherpbit goed en zacht gebruikt, is het net zo als een niet scherp bit.