Dik vilt

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Dik vilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:59

Heeft iemand enig idee waar ik dik (industrieel/bouw) vilt kan kopen? Hiervan wil ik inlages voor onder mijn FreeForm maken. In forniturenwinkels verkopen ze eigenlijk alleen maar van dat dunne gekleurde hobby vilt. De lappen moeten toch wel ongeveer 1 cm dik zijn.

Suggesties?

sharonalover

Re: Dik vilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:02

en de onderlappen van vilt zijn te dun?
Anders zou je die kunnen gebruiken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:20

Te dun en te slap. Die zijn zeker niet meer dan 4 mm.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:40

Hier ben ik ook naar op zoek.
Enige wat ik kon vinden waren 'platen' waar ook syntetisch materiaal in was verwerkt. Maar ik zoek echt gewoon dikke wolvilt.
Ik zat eraan te denken om een westernpad te kopen/slopen, daar zit wel het goede vilt in, maar er mocht toch vast wel ergens losse lappen verkocht worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:41

Westernpad is geen optie. Ik heb 6 lappen van 60x20 cm nodig, wordt anders een duur grapje.

Ik wil er dan 3 op elkaar doen om een soort van kussens van te bouwen. Er komt dus nog dikke stof omheen en 'platen' met naaldvild of synthetisch spul zou ik ook nog niet zo erg vinden.

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:45

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:48

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:56

Misschien een heel achtelijk idee, maar wat dacht je van ondertapijt?. Is ook een soort (geperst?) vilt. Ik heb geen idee wat Freeform is dus weet ook niet ofdat zoiets als dit bruikbaar daarvoor is. Maar als het alleen een soort dikke vulling is die wel een beetje stijf moet zijn is het wat. (en je kan het natuurlijk gewoon per strekkende meter kopen.) Of misschien van die rollen isolatie materiaal, is er ook in heel veel soorten te krijgen (dik, dun, stof/viltachtig, schuimrubber,enzo.
Maar nogmaals , misschien een achtelijk idee. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:11

Heb je Buitenzinnig al eens ernaar gevraagd ?

Don kon een tijd terug ook inlages van vilt leveren volgens mij , ik heb nog wel een setje liggen , die zullen voor jou wel te kort zijn maar zijn wel een cm of 3 dik denk ik :j

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:14

als je het hebt gevonden ben ik benieuwd waar. ik kwam laatst wel wat tegen, maar vond dat ontzettend duur...

ik wilde er idd ook inlages van maken ;)

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:29

Juliette86 schreef:
Westernpad is geen optie. Ik heb 6 lappen van 60x20 cm nodig, wordt anders een duur grapje.

Ik wil er dan 3 op elkaar doen om een soort van kussens van te bouwen. Er komt dus nog dikke stof omheen en 'platen' met naaldvild of synthetisch spul zou ik ook nog niet zo erg vinden.

Vilt inlage van westernpads is 2,5cm, lijkt me erg veel om dat 3 dubbel te stapelen.

Maar de syntetische vond ik bij de Gamma of Praxis dacht ik.

pmarena, hoe kort zijn die inlages die jij bedoeld? Ik zoek ze voor onder mijn BF maatje 0 , de standaard inlages liggen er niet fijn onder vandaar dat ik iets anders zoek.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:36

Hoi , ik durf het niet te zeggen , weet niet waar ze op het moment rondzwerven :P

Ik zou zeggen : contacteer BZ eens want ik zweer dat ze daar vandaan kwamen , iets van een restpartij van Torsion destijds ofzo....? Maar ik weet het niet zeker meer ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:46

@ Phoebe; waar koop je dat? Carpetright?

@ pmarena; van grandeur kan je ook vilten inlages bestellen in Duitsland. Alleen zijn die best aan de prijs als je 3 paar nodig hebt :o . Daarom zoek ik het ook echt in lappen die ik zelf op maat kan maken. Als ik allemaal losse pads of inlages moet gaan kopen dan kan ik net zo goed voor €110,- kussens van ST aanschaffen :o .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:54

IcePrincess schreef:
Juliette86 schreef:

Vilt inlage van westernpads is 2,5cm, lijkt me erg veel om dat 3 dubbel te stapelen.

Maar de syntetische vond ik bij de Gamma of Praxis dacht ik.

pmarena, hoe kort zijn die inlages die jij bedoeld? Ik zoek ze voor onder mijn BF maatje 0 , de standaard inlages liggen er niet fijn onder vandaar dat ik iets anders zoek.

Wil in totaal een dikte van ongeveer 3 cm bereiken ;) . 3x 2,5 is wel teveel van het goede. Ik had de inlages onder mijn BF london maat 0 gewoon korter gesneden, geen probleem. Wel een uidaging om dat mooi symetrisch te krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:24

Juliette86 schreef:
@ Phoebe; waar koop je dat? Carpetright?

@ pmarena; van grandeur kan je ook vilten inlages bestellen in Duitsland. Alleen zijn die best aan de prijs als je 3 paar nodig hebt :o . Daarom zoek ik het ook echt in lappen die ik zelf op maat kan maken. Als ik allemaal losse pads of inlages moet gaan kopen dan kan ik net zo goed voor €110,- kussens van ST aanschaffen :o .

Nou , ik heb toen voor dat setje dat al zo'n 3 cm dik was , iets van 25 euro betaald en dan was het nog klaar voor gebruik ook ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:27

Dat valt dan nog best mee. *gaat Don een pb sturen*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:43

Weet niet of ze er nog aan kunnen komen hoor en ben ook niet meer helemaal zeker van de details , maar misschien kan ze je wel een goede zoek-richting op wijzen. Succes :j

xxxphoebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:45

julliette86: gewoon bij leen bakker, kwantum, carpetright, overal waar ze vloerbedekking verkopen.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:47

mocht het niks worden; wat dacht je van meubelstoffeerders?
Die kunnen daar vast tegen inkoopprijs aankomen als je ze even lief aankijkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:37

Zat ik ook al aan te denken. Hij groothandels is het ook wel verkrijgbaar maar dan moet je 30 meter afnemen :o

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:34

Verplaatst van HAR naar EA-GZ.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:28

Kwantum, Praxis, Gamma en Karwei vallen vast af, daar hebben ze niets. Buitenzinnig heeft helaas geen vilten inlages meer. Ga het dit weekend eens op de markt proberen en een bezoekje brengen aan carpetright.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:59

Vandaag dik ondertapijt gekocht bij een tapijtenhandel. Geen wolvilt maar geperste lompen. Ga dat nu eerst proberen, voor €8,- de moeite waard.