Goede handelsstallen gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UpToDance

Goede handelsstallen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 21:54

Hallo,
Waar vind je tegenwoordig nog eerlijke handelsstallen die paarden(3 á 4 jaar, dressuurgefokt, kwaliteit en zadelmak) verkopen voor een NORMALE prijs? Ik zou graag willen weten met wie jullie goede ervaringen hebben zodat ik wat rond kan kijken.
Ik vind een hoop leuke handelsstallen, maar voor een groen onbeleerd paard €15.000 vind ik toch wat overdreven. Ik snap best dat er voor kwaliteit betaald moet worden, maar ik weet ook dat er handelsstallen zijn die een normale prijs vragen.

Groetjes Laura
Laatst bijgewerkt door UpToDance op 06-06-09 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:02

Je zou eens bij Jansen Van den Hout kunnen kijken :)
Ben vorig jaar met stalgenoot meegeweest daar een paard kopen.
Vond het superservice daar. En ze hebben ook wel eens jonge onbeleerde
paarden staan daar. http://www.jansenvandenhout.nl

frankiej

Re: Goede handelsstallen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 23:57

ik zou bijna zeggen dat die er niet zijn, maar het is gewoon zo dat je een flinke dosis geluk moet hebben met een paard. maar idd 15000 is wel errug veel geld hoor

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:07

Ervaringen gezocht met handelsstallen.
TAO-->EA-GZ Diensten

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:31

Tanja Awater, Haarsteeg. www.dressuurstalawater.nl Jaren met veel plezier gewerkt, kleinschalig, gezellig, persoonlijk, en altijd een paar goede paarden in verschillende prijsklassen.

En VCG-Horses, Cromvoirt. Fokkerij met zo af en toe eigen aanfok te koop waar ze zelf niet mee verder gaan. Beter en zorgvuldiger grootgebracht, opgevoed en ingereden vind je ze niet. www.vcghorses.nl , de website is niet altijd netjes up to date, maar ik zou gewoon even een mailtje sturen, vragen kan natuurlijk altijd.

ramonajoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:10

Waarom handelstal? Wij hebben uit eigen fok en opfok momenteel 3 3jarigen te koop, 2 groen, beide merries worden klaar gemaakt voor de keuring en 1 x 3 jarige ruin, net ingereden. Alle 3 zijn röntgenologisch goedgekeurd. prijsklasse tot € 10.000,- Allen KWPN gefokt. Voor meer info kan je een PB sturen of mailen stalynitspan@hotmail.com.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 18:26

Ik bedoel echt in de normale prijsklasse dus ook geen paarden van €8000 of €10.000 :)

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:53

Tsja... Dat mag jij vinden, maar dat IS dus voor een ècht goed paard een "normale" prijsklasse... :P Wel 'ns bij elkaar opgeteld wat bijvoorbeeld een vierjarige in al die jaren gekost heeft als hij zadelmak en doorgereden verkocht wordt...? Alleen het dekgeld is vaak al boven de 1000 euro! Er valt geen boterham meer te verdienen als de fokker en verkoper er z'n investering niet uithaalt. En wij "klanten" maar mopperen dat dat zadelmak maken etc. allemaal zo snel en met veel druk moet en zo jong, ja, raar he, want wij willen geen fatsoenlijke bedragen neerleggen, en dus moet 't voor de handelaren allemaal zo snel en goedkoop mogelijk... Bij particulieren of hobbyfokkers is dat vaak al anders, die hoeven er niet van te leven en vinden een goed thuis minstens zo belangrijk als het vangen van de hoofdprijs.

ramonajoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 23:08

In de normale prijsklasse zijn ook wel handelstallen alleen loop je dan vaak het risico dat men iets "vergeet" te zeggen.
Of je moet genoegen willen nemen met een 3 of 4 jarige met wel talent maar òf niet goed op foto's òf een stalgebrek òf niet een fijn karakter bijvoorbeeld.
Wij krijgen nog een leuke 3 jarige op stal uit een prima sportlijn, moet ook keuringsklaar en daarna verkocht; helaas heeft de merrie staart en manenexceem. Zoiets zit wel in de lagere prijsklasse.

UpToDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 08:36

Aan dit soort informatie heb ik helemaal niks, ik WEET dat er een handelsstal is die toppaarden verkoopt voor een normale prijs. Maar was benieuwd of er ook nog andere stallen waren waar dit nog bestond. ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:27

Vraag jollyjoker is op bokt.

Die heeft af en toe dresuurgefokte en springgefokte paarden te koop.
Ze heeft geen handelsstal, maar een echte aanrader.

Zie hier een advertentie van haar ook volwassen paard te koop zie ik
[EA-CO] 2 gave hengstveulens van Voice & Kroonjuweel

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:02

Wat versta je onder ‘normale’ prijsklasse? Kan namelijk voor iedereen verschillen..
Zoek je het dan van 0-2.000 / 2.000-4.000 / 4.000-6.000 / 6.000-8.000?

Persoonlijk denk ik dat je niet bij de handelsstallen met een ‘grotere’ naam moet zijn, die verkopen in die prijsklasse namelijk alleen de ‘minder’ goede paarden (met bemerking bv).
Ben het wel eens met ramonajoy, als je in deze prijsklasse zoekt dan kun je het beter bij een particulier of rechtstreeks bij de fokker zoeken.. Janssen vd Hout vind ik trouwens niet echt het voorbeeld van een ‘goede’ handelsstal..

Via Marktplaats zijn ook een hoop leuke jonge paarden te vinden (in een normale prijsklasse).. Wat dat betreft zit je wel in een goede periode, de 3-jarigen moeten vaak nu wel de deur uit.. En soms staan daar ook paarden van handelsstallen aangeboden..
Misschien is http://www.axcam.nl/ wat voor je? Staan wel paarden in een normale prijsklasse, zag zo snel alleen geen jonge paarden..

Succes iig!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:06

Eerlijk gezegd ben ik er ook wel benieuwd naar wat jij onder normale prijsklasse verstaat.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar volgens mij moeten handelsstallen er wel iets op verdienen. Dus jonge paarden zonder stal- of andere gebreken onder de € 8.000, zal je daar minder snel vinden.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:06

Klopt helemaal mbkaatje.. Er zijn tegenwoordig weinig mensen die er niet op willen verdienen.. Daarbij heeft een handelaar ook kosten aan een paard, die hij eruit wil krijgen..