Van rijs: ervaringen met deze zadelmaker gevraagd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Inge_Tyara

Van rijs: ervaringen met deze zadelmaker gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:09

hallo,
ik heb sind kort een eigen paard en me zadel ligt niet meer goed, ik was benieuwd wat jullie ervaring is met Van Rijs.

Liefs :o
Laatst bijgewerkt door Judje op 04-06-09 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

NanceMiss

Re: Van rijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:32

Wat bedoel je met "Van Rijs"? En is dit een zadelmaker? Plaats?
Met iets meer info kunnen bokkers kijken of het bij hen in de regio is

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:34

je bedoeld j.j. van rijs in zevenhuizen neem ik aan.
De laatste tijd hoor ik daar veel negative dingen over, ik zou voor divoza gaan.

A_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 20:38

Zolang je maar niet naar het drunens ruiterhuis gaat!! ik kan je ook pegasus in asperen aanraden. een aardige dame die de tijd neemt. ze verkoopt ook zadels, maar niet heel veel geloof ik (vooral wintec). werkt samen met een engelse zadelmaker die hier woont.

Wwat ik heb gehoord over van rijs is dat hij kijkt naar je paard, als deze niet recht is maakt hij het zadel goed passend (ook niet recht dus) dit moet je wel willen, of zeggen dat je het niet wilt. Verder geloof ik wel goede berichten hoor.

Inge_Tyara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 20:56

idd JJ van rijs in zevenhuizen

TaanStippel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:22

Ik vind dat een zadelmaker na het aanpassen van je zadel weer hoort te kijken of hij goed ligt op je paard, dat hebben ze bij ons niet gedaan waardoor het zadel niet goed lag.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:26

Hier en daar lees ik bij verschillende topics over erg wisselende ervaringen met Van Rijs. Ik zit ook een beetje in dubio omdat ik mijn zadel aangepast wil hebben op mijn nieuwe paard. Nu zal Van Rijs ongetwijfeld wel langs komen op termijn, maar ja, ik zou ook graag meer ervaringen van anderen uit Zuid-Holland willen lezen.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:31

Van Rijs heeft bij mij goede service geleverd maar ik raad je wel aan om naar Jan van Rijs te vragen, hij kijkt toch net even wat verder naar de rug/beweging etc..
Bij de divoza is nu een nieuwe dame in dienst voor de zadelpasservice, volgens mij doet zij het ook wel goed, er is ook wel eens een man bij mij geweest van Divoza maar dat vond ik echt een l.u.l.l.e.t.je rozenwater :D

Tessa_Zenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:06

Ik heb hele goede ervaringen met van Rijs,
Laats is ons zadel nog opgevuld. En het is handig dat ze langs kunnen komen met verschillende tweedehands zadels.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:40

Verplaatst van HAR naar EA-GZ.

Careano

Re: Van rijs: ervaringen met deze zadelmaker gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:43

Wij hebben erg goede ervaringen met van Rijs! :j
Laatst kwam hij om m'n paard z'n zadel op te vullen en hij ging eerst kijken naar de rug. Hij kon me zo precies door naar de rug te kijken vertellen waar m'n paard moeite mee had met rijden, best wel goed. Toen heeft hij mijn zadel zo aangepast dat hij weer perfect lag. Dus ja, ik kan zeker van Rijs aanraden!
Ik zou trouwens niet weten waar de slechte verhalen over deze zadelmaker vandaan komen, want ik kan me er niets bij voorstellen maar ok.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:54

Tja, een aantal jaar geleden was ik even bijrijder bij iemand en die begon ook al over Van Rijs, maar dat was vooral vanuit concurrentieoogpunt. Zij werkte bij de concurrentie en er scheen toentertijd (weet niet of het nog zo is) een hoop gekissebis te zijn geweest over het dealerschap voor de Euroriding zadels. Ik heb dus zo'n zadel en als ik dan bij die andere winkel kwam om bijvoorbeeld even snel wat op te laten vullen kreeg ik een hoop gezeur over de volgens de concurrent slechte kwaliteit ervan. Dat was dus in de periode dat ik bijrijder was ook nog zo. Ikzelf heb destijds met Van Rijs ook alleen maar goede ervaringen gehad toen hij langskwam om bij mijn vorige merrie een dressuurzadel aan te meten.
In elk geval zal ik wel, zoals hier in het topic eerder aangeraden, zeker vragen naar Jan van Rijs als ik ze nodig heb om mijn 'oude' zadel op mijn 'nieuwe' paard te passen.

Careano schreef:
Wij hebben erg goede ervaringen met van Rijs! :j
Laatst kwam hij om m'n paard z'n zadel op te vullen en hij ging eerst kijken naar de rug. Hij kon me zo precies door naar de rug te kijken vertellen waar m'n paard moeite mee had met rijden, best wel goed. Toen heeft hij mijn zadel zo aangepast dat hij weer perfect lag. Dus ja, ik kan zeker van Rijs aanraden!
Ik zou trouwens niet weten waar de slechte verhalen over deze zadelmaker vandaan komen, want ik kan me er niets bij voorstellen maar ok.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:13

Jonge knulletje dat als zadelmaker bij van rijs werk kan ik zeker afraden. Jan van Rijs alleen positieve dingen.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:52

Ja dat jonge knulletje is ook bij ons geweest Marcella, ben zijn naam alleen even kwijt.

Diane65, ok, dus het ging niet precies om de diensten die zij leveren dat die niet goed zijn maar gewoon concurrentie? Dat heb je natuurlijk overal, maar erg jammer dat er zo slechte verhalen de wereld in worden geholpen.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:59

Ik las ergens in een topic een wat minder positieve ervaring met het passen van een zadel, maar dat is dan vermoedelijk 'het jonge knulletje' geweest dat Marcella bedoelt. Ik heb zelf met Jan van Rijs prima ervaringen opgedaan. En dat ga ik dan binnenkort proberen te herhalen ;-).

DaihyoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:43

Marcella schreef:
Jonge knulletje dat als zadelmaker bij van rijs werk kan ik zeker afraden. Jan van Rijs alleen positieve dingen.

Hier kan ik me bij aansluiten.
Nou ja, in zoverre dat Kees (het jonge knulletje :D) het allemaal wel heel goed ziet. Hij wist precies waar de aanpassingen moesten bij mijn pony. Alleen met daadwerkelijk aanpassen (in de winkel) is het niet helemaal goed gegaan. Hij had niet helemaal in zijn hoofd dat mijn pony echt heel erg scheef bespierd was en had het dus te weinig aangepast. Nadeel is dat je je zadel ophaalt, er niet opnieuw wordt gepast en in mijn geval bleek het dus nog steeds niet goed te liggen. En met mijn zadel nog 4 andere zadels van stalgenoten.
De goede service bleek wel toen Kees alsnog langs kwam en ze ter plekke aangepast werden. Daarna lagen alle zadels perfect.

Jan van Rijs heeft er meer oog voor. Nadeel is dat hij zo volgeboekt zit dat het lang kan duren voor je aan de beurt bent. En dat was in mijn geval (jonge pony) echt niet handig.

chanjelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 17:13

ik heb het zadel ook bij Jan van Rijs aan laten meten, en laat het zadel ieder jaar nakijken vind het erg belangrijk dat het zadel perfect op zijn rug ligt. Ik heb erg goede ervaringen met van Rijs.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:28

Ik ben er niet echt over te spreken, ik vind dat het opvulwerk beroerd wordt uitgevoerd, ook na een herkansing. Van Rijs (de winkel dus, niet de persoon zelf) hoeft niet meer aan mijn zadel te komen.

NRPS97

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 07:54

Leest even mee.

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:51

visiontimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 23:52

Al mijn ervaringen zijn goed met Van Rijs, Maar qua zadels passen inderdaad naar Jan vragen. Ik had rugklachten en het zadel (passier VZ) lag niet goed, uiteindelijk na lange tijd passen heb ik een Saint Lourdes Springzadel genomen, heb niks bij hoeven te betalen omdat de passier nog zo gaaf was..

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:37

Bij ons komt hij half augustus op stal. We hebben hem zeker 3 weken geleden al gebeld, maar we zijn wel erg blij dat hij langskomt. Ik geloof dat er zo al 5 of 6 mensen hebben aangemeld.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:49

Ik zit even te denken of ik ze weer ga bellen, heb m'n passier nou sinds oktober 08 maar hij blijft naar links schuiven wordt er echt gek van en ze zijn nou al een keer of 3 geweest dus een beetje opvullen hier en daar gaat volgens mij niet meer helpen :-(