Ervaringen gevraagd met zadelmakers in Brabant!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ilona78

Ervaringen gevraagd met zadelmakers in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 20:23

Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een goede, betaalbare en betrouwbare zadelmaker in de omgeving van Veghel/Eindhoven om mijn zadel beter passend te maken! Wie kan mij er één aanbevelen?
Het gaat niet om het aanmeten van een nieuw zadel: ik heb een Kieffer maar deze ligt helaas niet zoals het moet. Ik wil graag een expert laten kijken naar mijn paard en zadel, en zo nodig het zadel passend laten maken.
Ik heb zelf echter geen enkel idee waar ik terecht zou kunnen dus hulp/tips zijn meer dan welkom. Graag hoor ik jullie positieve ervaringen en tips. Alvast erg bedankt allemaal!
Groetjes Ilona

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 10:53

P. Verhoeven uit Bakel!
Ben ik zelf enorm over te spreken!

Of Ruijters voor ruiters in Nuenen.
Hier heb ik alleen zelf géén fijne ervaringen maar, is erg duur en vind dat het niet altijd even netjes gedaan wordt, zoals scheef of onregelmatig opvullen van de kussen... Terwijl andere er wel erg over te spreken zijn.

Shaya

Re: Ervaringen gevraagd met zadelmakers in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:24

Theuns in belgie. Hij komt ook deze kant op :) Hij is echt aan te raden. En ook niet duur.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:34

Ik heb ook erg goede ervaringen met Peter Verhoeven uit Bakel.
Hij heeft mijn zadel een passend gemaakt en dat heeft hij erg netjes gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:41

Ik heb weer mindere ervaring met Piet Verhoeven. Begrijp me niet verkeerd, hij is heel erg goed in het werken met leer, hij maakt voor mij vanalles op verzoek en altijd keurig netjes afgewerkt.

Over zijn kwaliteiten als zadelpasser ben ik minder te spreken. Een stalgenootje heeft net een nieuw zadel bij hem gekocht en deze heeft hij 'aangepast' op haar pony. Maar zelfs ik kan als leek zien dat het niet correct ligt. 1/3 van de kussens (vanaf de achterkant) sluiten niet mooi aan op de rug maar steken omhoog. Als ze het paard nog aan de hand heeft zie je het zadel ook heel extreem van links naar rechts wiebelen. Zolang het zadel los ligt is er niets aan de hand maar zodra ze aansingelt kiept het voorover.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:47

@ Juliette, dat had ik met mijn zadel na de eerste keer passen ook. Heb een paardje met een moeilijke rug voor zadels....
Heb hem er toen nog eens naar laten kijken en inderdaad hij was het met mij eens.
Hij heeft toen het zadel opnieuw aangepast tot het goed was, zonder extra kosten te verrekenen.

Oja, het is Peter...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:31

HAR-->EA-GZ Diensten

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:32

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:19

Heb ook wel eens meegemaakt dat het net niet ligt als dat het zou moeten, maar dan bel je hem hij komt en hij kijkt er nog eens goed na. Meestal knapt die het erg goed en vaak kosteloos op.

Eigenlijk vind ik het ergens ook vrij logisch, hij komt passen en ziet wat er veranderd moet worden, maar op het moment dat die het veranderd, heeft die geen paard bij zich waar het op komt en meestal wordt het zadel opgehaald dus kan hij het niet controleren of het ook echt goed ligt. Maar twijfel je en je laat hem nog eens komen lost hij het vrijwel altijd goed op. :)

Ik heb in ieder geval nog nooit problemen met hem gehad, in tegen stelling tot ruijters voor ruiters (die echt erg duur zijn).

Ilona78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 14:18

Heeft er iemand toevallig ervaring met Langeraap/ruiterstad in Oirschot? Een kennis raad dit aan.
Verhoeven is zo te horen het bekendst, dat heeft dan toch meer mijn voorkeur. Want als iets goed is, verspreid het woord zich snel. ;-)
In ieder geval al heel erg bedankt voor jullie reacties!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:39

Langeraap is een prima zadelmaker.
Alleen een afspraak met hem maken lijkt soms wel onmogelijk :=

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 21:36

crossmonster schreef:
Langeraap is een prima zadelmaker.
Alleen een afspraak met hem maken lijkt soms wel onmogelijk :=

Wou daar een nieuw zadel kopen en heb 4 maanden geprobeert om een afspraak
met hem te maken. Steeds werd er op het laatste moment afgebelt en toen heb ik dus
besloten ergens anders een zadel te kopen.

Moet wel zeggen dat áls langeraap komt dat hij zijn werk ook prima doet.

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 11:25

Quir schreef:
Heb ook wel eens meegemaakt dat het net niet ligt als dat het zou moeten, maar dan bel je hem hij komt en hij kijkt er nog eens goed na. Meestal knapt die het erg goed en vaak kosteloos op.

Eigenlijk vind ik het ergens ook vrij logisch, hij komt passen en ziet wat er veranderd moet worden, maar op het moment dat die het veranderd, heeft die geen paard bij zich waar het op komt en meestal wordt het zadel opgehaald dus kan hij het niet controleren of het ook echt goed ligt. Maar twijfel je en je laat hem nog eens komen lost hij het vrijwel altijd goed op. :)

Ik heb in ieder geval nog nooit problemen met hem gehad, in tegen stelling tot ruijters voor ruiters (die echt erg duur zijn).

Nou dat vind ik ook zo..
HIj vult het zadel niet eens bij je thuis op. DIt doet hij in zijn werkplaats! Dan kun je het tohc niet perfect aanmeten... Dat is het zelfde dan een paar schoenen kopen in de maat 40 omdat je dat anders ook hebt...
Bij mij komt de zadelmaker van van grunsven. HIj meet de zadels aan huis op en doet alles waar je paard bij staat..
Als je een telefoonnummer wilt hebben, dan hoor ik het wel, hij is niet eens zo gek duur.

Enjoy_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 14:54

Godfried Broekman, komt ook aan huis, en doet ook veel voor topruiters! Goede service etc.

Ilona78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 07:37

Ik ben inmiddels bij Peter Verhoeven in Bakel geweest. Hij komt niet aan stal dus moest met het paard naar Bakel, gelukkig staat Crack dichtbij! Hij heeft gekeken en kon vrij snel benoemen wat het probleem was en waar Crack er last van had. Ik kon het zadel één week later ophalen. Mocht ie niet goed zijn/zitten, dan komt hij wel langs en maakt hij hem alsnog passend, zit bij de prijs inbegrepen. Ik vond het een geschikte kerel iig!

Ilona78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 09:14

Zadel ligt er al een tijdje op en mijn paard doet het prima. Nergens drukplekken of wat dan ook. Ik ben erg tevreden over Peter en mocht er een volgende keer komen, ga ik er weer heen. Ik sluit tevens het onderwerp af, het is immers opelost! Bedankt allemaal!