Gezocht : baantje op een stal (ritten begeleiden, verzorgen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Gezocht : baantje op een stal (ritten begeleiden, verzorgen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 20:00

Hoi,

ik weet niet of dit onderwerp hier goed staat, maar anders mag het natuurlijk altijd verplaatst worden. Zoals ook al in de titel te lezen is, ben ik op zoek naar een leuke stal, manege of iets anders die groepsritten organiseert waar ik zou kunnen gaan werken. Het lijkt me leuk om ritten te begeleiden en de verzorging van de paarden (en evt. stallen) vind ik natuurlijk ook geen enkel probleem. Ik zou wel graag mijn eigen paard mee willen nemen en dat er de mogelijkheid is dat ik op het terrein of daar in de buurt verblijf. Dat kan zijn kost en inwoning (maar ik heb de voorkeur voor geld verdienen), in een bungalow / huisje oid in de buurt of in een eigen kamer. Voor mijn paard heeft weidegang met andere paarden de voorkeur. Als dit niet kan zou ik hem het liefst in een box met open bovendeur willen stallen. In een stand is géén optie. Gedeeltelijk weidegang en op stal vind ik ook prima. Maar deze dingen hangen uiteraard vanaf wat de locatie te bieden heeft en wat er mogelijk is, dat kan altijd besproken worden wat mij betreft. Ik ben het komende jaar helemaal vrij (uitgezonderd van 25 mei tot 5 juni) en daarom kan ik gemakkelijk iets inplannen. Maar de zomer is natuurlijk wel het leukste en heeft daarom de voorkeur. Nog even wat over mezelf en mijn ervaring :

Ik ben 19 jaar, waarvan ik alweer 12 jaar paard rij. Ik ben sinds 5½ jaar in het bezit van een eigen Haflinger, waarmee ik heel veel buiten rij. Dit is van dagtochten en buitenritten in het bos, duin en op het strand tot een rondje door het verkeer. Ik regel bijna de hele verzorging van mijn paard zelf, zoals voeren, uitmesten, ontwormen, weidegang etc. Ik ben ook in het bezit van een ruiterbewijs. Ik heb een beetje ervaring met het begeleiden van ritten (zowel voorop als achterop), ik vind dit erg leuk om te doen en zeker op mijn eigen paard (hij is bomproof) is dit geen enkel probleem, maar ook niet met een ander paard.

Ik ben momenteel mijn opleiding MBO Paardenhouderij (BOL niveau 2) aan het afronden, ik heb mijn laatste stage afgerond en al het schoolwerk is ingeleverd. Het enige wat ik nu nog moet gaan doen is 2 weken stage (dat is van 25 mei tot 5 juni) en in de laatste week komt dan mijn proeve van bekwaamheid (= praktijkexamen). Op mijn school heb ik geleerd te longeren (zowel enkel als dubbel), mennen (basis), ziektes, heel onderwerpen over verzorging (hoeven, gebit, scheren, toiletteren, ziektes herkennen en behandelen, verwondingen etc.), onderhoud van stallen en erf en nog veel meer dingen. Ik heb door mijn stages en andere vrijwilligersbaantjes veel ervaring opgedaan. Bij deze bedrijven heb ik stage gelopen :

- Kinderboerderij in de Merenwijk in Leiden.
- Kinderdagverblijf de Paradijsvogel in Heemstede. Hier zorgde ik voor de dieren (kleinvee + huisdieren) en deed ik ook wat dingen met de kinderen.
- Manege de Woeste Hoeve (niet commercieel) voor gehandicapten in de Bergh Stichting (nieuwe naam is s'Heerenloo) in Noordwijk.
- Stal Jasper (manege + pensionstal) in Beinsdorp.
- Stalhouderij Vosse (manege, koets/tramritten, klein deel pension) in Haarlem.
- Stal Meursing in Hazerswoude Dorp. Is een dierenkliniek voor paarden en huisdieren, een hoefsmederij, hengstenhouderij en ze fokken met paarden en de paarden worden getraind en uitgebracht in de springsport.

Bij Manege Les Chevaux in Buinen (Drenthe) heb ik 2 weken ponykamp begeleid en bij Manege Klein Oever heb ik 1 week ponykamp begeleid. Vroeger stond mijn paard op Manege Meeuwenoord (bestaat niet meer) in Noordwijk en in die tijd heb ik daar ook altijd veel geholpen met het verzorgen van de stallen en paarden. Dit was allemaal vrijwilligerswerk.

Mocht iemand overigens nog een leuk bedrijf weten die nog werknemers zoekt, of een ander bedrijf in de categorie die ik zoek waarmee ik contact op zou kunnen nemen, dan hoor ik dat graag. Het mag van mij overal in Nederland zijn, maar in het buitenland (Duitsland, België, Frankrijk, Luxemburg) vind ik ook leuk als de mensen ook Nederlands spreken. Ik kan me ook nog wel een beetje verstaanbaar maken in het Engels maar daar houdt het bij op. Ik hoop dat iemand iets leuks voor me weet !! Via pb reageren is overigens het gemakkelijkst en de meeste kans op een snelle reactie.

Ik denk dat dit voor nu voldoende informatie is, maar mocht je meer willen weten kan je het altijd vragen !! ;)

Groetjes Anne-Sophie

Judje

Re: Gezocht : baantje op een stal (ritten begeleiden, verzorgen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 20:02

Verplaatst van BRT naar EA-GZ.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:14

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 21:32

Arabesk schreef:
vraag eens bij http://www.spirithorses.be voor deze zomer zoeken ze nog stagiaires dacht ik

Dank je wel voor de tip !! Het ziet er leuk uit, ik ga ze een mailtje sturen.

In mijn 1e bericht ben ik overigens nog vergeten te melden dat ik ook zeker interesse heb in stallen met iets speciaals zoals IJslanders, Natural Horsemanship, werk met gehandicapten, probleempaarden, western en dat soort dingen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:49

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 21:58

Mallow schreef:
http://www.hofstedeoostrijk.nl
Is dat iets voor je misschien :)?

Bedankt voor je tip. Maar als ik de site bekijk, zou ik niet echt weten in wat voor vorm ik daar werk zou kunnen doen. Naar een opleiding of cursus ben ik op dit moment expres niet op zoek omdat ik het even kalm aan wil kunnen doen. Kun je mss uitleggen wat jouw idee was bij het werken bij deze stal ?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:00

equixantos is ook nog op zoek naar stagiare's
is ook een nh stal!

zit in beilen: www.equixantos.com

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:01

het is een holisitische stal, met veel mensen die natural doen. Wordt les gegeven in centred riding, en de staleigenaresse heeft zelf veel paarden waar je mee kunt werken op die manier.
Weet niet of zoiets is wat je zoekt :)?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 22:23

En het is daar gewoon erg gezellig en er is altijd wel wat te doen.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-09 00:22

Ik heb inmiddels naar alledrie de stallen gemaild die jullie hadden aangeraden en ook nog naar een aantal andere stallen die ik gevonden had. Nu is het afwachten tot de reacties komen, daar laat ik jullie nog wat over horen.