Tijdelijk (max. 2 jaar) plekje gezocht voor 10-jarige merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charlylot

Tijdelijk (max. 2 jaar) plekje gezocht voor 10-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 10:14

Hallo,

Ik zoek voor een periode van minimaal 1, maar waarschijnlijk zeker 2 jaar een plekje voor onze KWPN merrie van 10 jaar. Ze heeft heel veel blessures gehad in de afgelopen jaren, maar is sinds een jaar helemaal opgeknapt en staat goed in training. Nu is het echter zo dat ik momenteel zwanger ben van ons tweede kindje en ik zie dat ik het qua tijd niet ga redden de komende twee jaar. We staan namelijk op een pensionstal waar ze geen weidegang hebben behalve in de zomer een paar uurtjes, dus om ons paard voldoende beweging te geven gaan we nu twee keer per dag naar stal, iets wat in de komende tijd dus heeeel lastig gaat worden met twee kleine kindjes. Omdat ik haar al zeven jaar heb en ontzettend gek op haar ben, is verkopen het allerlaatste wat ik wil. Daarom wil ik haar een lange vakantie geven en daarna weer terug naar huis halen.
Ze is een 10-jarige donkerbruine KWPN merrie van 10 jaar, ze is ong. 1.63m en erg sociaal. Ze kan met alle paarden los, ze kan alleen niet alleen achterblijven. Verder heeft ze geen stalgebreken, behalve dat ze soms wat ongeduldig is als er gevoerd wordt en kan ze wat schrapen.
We zoeken een stalling waar paarden staan die bijvoorbeeld met pensioen zijn of langere tijd op rust staan, maar ook bij iemand als gezelschapspaard zouden wij geen probleem vinden (mits ze niet alleen achterblijft). Dan zou ze ook eventueel af en toe voor een buitenritje gebruikt kunnen worden.

Reacties het liefst per e-mail: charlylot@hotmail.com

Groetjes, Charlotte

Palmera

Re: Tijdelijk (max. 2 jaar) plekje gezocht voor 10-jarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:53

Ik lees even met je mee. Ik moet misschien iets soortgelijks voor mijn merrie zoeken ivm emigratie. Ook ik wil van mijn merrie geen afstand doen, en haar dan na een jaar over laten komen. Maar ja, in die tussentijd....

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:41

Dit past beter in EA-GZ.
Dus ik heb dit verplaatst van VMR-VSW naar EA-GZ.

Rafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:21

Het is misschien handig om er bij te vermelden waar en hoeveel het mag kosten.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:31

Waar maakt niet zoveel uit, als ze maar buiten kan lopen. Mijn merrie is licht dampig, maar zeer geschikt voor recreatief rijden. Er zit wel een kop op, dus een ervaren ruiter zou gewenst zijn. Overigens betreft het een fjord. Uiteraard wil ik daarin best een deal maken, dat iemand haar b.v verzorgt en berijd alszijnde eigen paardje en weidekosten betaald, en dat ik dierenarts e.d betaal. Of iets dergelijks.
Dat zijn dan een beetje mijn gedachtes. Overigens ben ik eerst nog hier in de buurt bezig met rondneuzen, maar ik zag dit topic en een beetje info kan geen kwaad natuurlijk!

charlylot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 18:35

Locatie maakt voor ons niets uit, wij wonen zelf in de Randstad, maar beseffen ons dat het daar niet gaat lukken! Het is dan ook niet de bedoeling dat wij wekelijks langskomen, dus dan maakt de afstand niets uit. Kosten per maand afhankelijk van wat inclusief is. Maximaal € 150 per maand.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:55

Wij hebben een IJslander en een Shetlander op anderhalf hectare. Hebben dus nog land over, en zoeken eigenlijk met spoed een paard dat er ook voor langere tijd kan staan. :) Direct gelegen aan het bos, houden het land het hele jaar door mestvrij. Eventueel zou ik ook kunnen rijden. :)

Bij interesse hoor ik het graag!

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 07:37

Al geruime tijd verzorg in opvang voor oudere of geblesseerde paarden.Eerst op een grote pensionstal en nu beperkt aan huis.Ik beschik over voldoende kennis en heb goede contacten met een grote dierenkliniek in de buurt.Paarden lopen bij mij van 'smorgens zonsopgang tot 's avonds zonsondergang buiten.Alleen,met een maatje of in een groepje.Afhankelijk van de wensen van de eigenaar cq. paard.Alles is in overleg mogelijk.
Voor meer info: zie mijn site.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 01:28

femke27 schreef:
Waar maakt niet zoveel uit, als ze maar buiten kan lopen. Mijn merrie is licht dampig, maar zeer geschikt voor recreatief rijden. Er zit wel een kop op, dus een ervaren ruiter zou gewenst zijn. Overigens betreft het een fjord. Uiteraard wil ik daarin best een deal maken, dat iemand haar b.v verzorgt en berijd alszijnde eigen paardje en weidekosten betaald, en dat ik dierenarts e.d betaal. Of iets dergelijks.
Dat zijn dan een beetje mijn gedachtes. Overigens ben ik eerst nog hier in de buurt bezig met rondneuzen, maar ik zag dit topic en een beetje info kan geen kwaad natuurlijk!

Als ze hier kan staan bij mijn omgeving heb ik daar geen problemen mee, moet voor opleiding volgend jaar met paarden bezig zijn en heb zowiezo het komende half jaar bijna niks te doen }:0 weidegang in de zomer kan ik makkelijk regelen en betalen

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:44

Bedankt allemaal voor het meedenken, ik heb een hele mooie oplossing gevonden.

Charylot, jij veel succes met zoeken!