Ik ben 15 jaar en rij nu ongeveer 5 jaar paard. Ik woon in Kamerik (dicht bij Woerden in de buurt) en heb 2 pony's, een kleine Welsh pony (13 jaar) van 1.20 en een Arabier (5 jaar) waar ik nu op rij van 1.48. Beide paarden zijn met bit en een normaal zadel ingereden.
Ik ben op zoek naar iemand die me met het volgende kan helpen
- (wat ik heel graag wil en belangrijk vind om te leren) het leren communiceren tussen mij en paarden.
- Het bitloos rijden (rijden op ademhaling etc.) en alles daar om heen.
- Wat over het natuurlijk voeren en houden van paarden.
Al een tijdje ben ik op zoek naar iemand die me hier mee kan helpen maar helaas woon ik in een omgeving waar eigenlijk alleen maar mensen zijn die dressuur wedstrijden rijden met hun paard. Ik wil overstappen op deze manier van met paarden omgaan omdat ik gewoon het beste wil voor mijn paarden (en dit lijkt mij de beste manier). Ik wil ze zo veel mogelijk vrijheid geven tijdens en naast het rijden.
Verder nog wil ik weten hoeveel lessen er voor nodig zijn om de basis onder de knie te krijgen en wat de prijs voor 1 les of cursus is. Tijdens de lessen zou ik het fijn vinden als mijn huidige instructrice er bij kan zijn zodat zei me in het vervolg verder kan helpen. Het zou het handigst zijn als ik niet met mijn paarden hoef te reizen omdat ik zelf geen beschikking heb over een trailer.
Als je me kan helpen of als je iemand kent die mij kan helpen laat het me dan asjeblieft weten
. groetjes!