Vraagje aan de naturals in Rotterdam en omstreken..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suuzert

Vraagje aan de naturals in Rotterdam en omstreken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 12:33

Hoe komen jullie aan je natural omgeving voor je paard? Mijn vorige paard had ik het hele jaar door 24/7 op het weiland, maar daarbij vertel ik dan niet dat ik hier een uur voor in de auto moest zitten. Dan al niet te spreken over de file's op de terugweg.

Nu ik aan het rond kijken ben voor een nieuw paard heb ik me al wel beloofd om iets in de buurt te vinden. Schijnt nog steeds zo moeilijk als de afgelopen jaren en man, wat is er eigenlijk weinig. Ben in staat om zelf ergens een weiland te gaan kopen en op te gaan delen, maar ook te koop vind ik ze niet.

Waar hebben jullie je paarden staan? En dan heb ik het in dit geval echt tegen de mensen die hun paard het grootste deel van de dag (a 24 uur) buiten hebben staan. Niet de manege's die vijf uur paddock bieden (A).

Groetjes, Suus.

Judje

Re: Vraagje aan de naturals in Rotterdam en omstreken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:21

Verplaatst van VSW naar EA-GZ.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 16:45

je hebt tegenwoordig bij neville een hitactiefstal en in delft heeft stal middendelfland ook zo iets dacht ik. Verder wordt het heel moeilijk in de omgeving.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:47

ijsklontje schreef:
je hebt tegenwoordig bij neville een hitactiefstal en in delft heeft stal middendelfland ook zo iets dacht ik. Verder wordt het heel moeilijk in de omgeving.

Neville-stables heeft een hit-actief stal.
Middendelft land niet. Die heeft alleen land volgens mij.

Voor hit-actiefstal zie mijn profiel.

Ik weet niet waar je woont?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:52

Ik woon in een omgelegen dorpje (21 km bij rotterdam vandaan), en we huren gewoon een weitje bij iemand waar we t paard gewoon zo vaak als we willen buiten laten lopen, en dan is d'r een eindje van dat weiland een bak die verhuurd word waar we dan dus rijden.

Ik weet niet of je echt een terrein met verschillende faciliteiten zoekt maar anders is het misschien voor jou ook een idee om een weilandje bij iemand te vinden waar al een aantal paarden staan en waar die van jou dan eventueel bij kan
Genoeg kleine dorpjes rondom rotterdam

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 19:14

bij middendelfland hebben ze wel een groepshuisvesting.
Maar ik zie net dat dat alleen voor kleine pony's en shetlanders is.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 20:58

De grond in deze contreien leent zich niet zo eenvoudig voor 24/7 buiten tenzij je het geen probleem vindt dat ze in de bagger van ca 30/40cm komen te staan. Het is gewoon doorgaans te nat in het najaar/winter en vroege voorjaar om de weiden te benutten.

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 12:41

Panterhei daar ben ik het niet volledig mee eens. Mijn vorige paard stond in een kudde op een hele grote wei. Nu ben ik me er wel van bewust dat dit gewoon een eenmalige enorme kans is geweest, want we hadden nog drie stukken van zo'n weiland. Normaal verdeel je 1 weiland in drie stukken, wij hadden het geluk dus maar gewoon.. Weet wel dat het dus nu gewoon heel moeilijk wordt.. :(

Het gaat mij er gewoon om dat het paard niet heel de dag op stal staat, en er op vier uur na door mij ook maar twee uur uitgehaald wordt. Dat is gewoon niet te doen. Weet wel dat ik mijn eisen bij moet stellen, heb gisteravond ook lang zitten piekeren over wat dan wel haalbaar is.

Als pony in een paddock kan op de dag in de winter is het ook goed, als hij maar buiten staat..met andere paarden. En dan niet in 50 cm blubber..voor mijn part binnen in een paddock :). Heb nu gelukkig ook nog geen pony, die komt er echt pas als ik reserveringen heb staan van een goede plek voor hem of haar.

Misschien dat het zo iets meer haalbaar wordt, gezien ik toch best wat geld kwijt kan per maand. Ik woon overigens in Rotterdam zuid richting Lombardijen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:40

Suuzert, pantarei heeft wel degelijk gelijk. We hebben hier veengrond.
Je kan hier eigenlijk niet 24/7 het hele jaar door op laten staan. Tuurlijk in de zomer gaat dat super, maar omgeving rotterdam kan je ze daar echt niet het hele jaar door op laten staan.

Als je grond over het algemeen hoger ligt zal het wel sneller droog zijn, maar je heb heel snel blub-vorming hier.

Kijk in mijn profiel, zo staan mijn paarden 24/7 het hele jaar door.
En straks kunnen ze ook de wei op als we willen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 18:15

Bij stal Hoogerbrugge in ROtterdam staan ze in de winter meer buiten, maar ik weet niet hoe de paddocks daar zijn, dat is vlak bij Neville stables overigens. Waarvan ik overigens ook in de winter de paarden in de hitactief in de blubber zie staan ;-)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 19:20

Ik heb mijn paard bij een boer staan, gewoon bij hem aan huis dus. Staat 24/7 buiten. (Ik woon dan wel niet in de buurt, maar misschien een idee?)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 21:30

pantarhei schreef:
Bij stal Hoogerbrugge in ROtterdam staan ze in de winter meer buiten, maar ik weet niet hoe de paddocks daar zijn, dat is vlak bij Neville stables overigens. Waarvan ik overigens ook in de winter de paarden in de hitactief in de blubber zie staan ;-)

Ja en dat komt omdat de bodem niet goed is aangelegd en die wordt deze zomer opnieuw aangelegd.
Aangezien je dat niet in de winter kan doen.

*niet boos op jouw bedoeld, maar mensen maken vaak een opmerking daarover terwijl ze niet weten hoe dat komt ;) *

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 00:57

eowyn04 schreef:
Suuzert, pantarei heeft wel degelijk gelijk. We hebben hier veengrond.
Je kan hier eigenlijk niet 24/7 het hele jaar door op laten staan. Tuurlijk in de zomer gaat dat super, maar omgeving rotterdam kan je ze daar echt niet het hele jaar door op laten staan.

Dit klopt! In een dorpje ten noorden van Rotterdam mogen ze zelfs bij de boer in de winter niet de wei in vanwege het omploegen van de grond. 's Zomers staan de paarden daar wel 24/7 buiten, maar in de winter alleen overdag op de paddock en 's nachts op stal. :)

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 08:51

eowyn ik constateer alleen dat het er daar ook nat is, en blijkbaar dat het niet meevalt om een gedraineerde bak ook mooi droog te houden, geeft ook iets aan over de grond in deze regio. Fijn als het op te lossen is, ik ben wel voorstander van de hit actief stal ;-)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 12:17

eowyn mijn vorige paard stond in bergschenhoek gestald, heel het jaar door 24/7. Was met zes andere paarden in een kudde, ging makkelijk en hebben we zo een aantal jaar volgehouden. Bergschenhoek valt als het goed is ook onder Rotterdam, of in ieder geval het ligt er vlak naast. Het bestaat dus wel... Dat het kan.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 12:26

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:32

pantarhei schreef:
eowyn ik constateer alleen dat het er daar ook nat is, en blijkbaar dat het niet meevalt om een gedraineerde bak ook mooi droog te houden, geeft ook iets aan over de grond in deze regio. Fijn als het op te lossen is, ik ben wel voorstander van de hit actief stal ;-)

okidokie +:)+
En je heb zeker gelijk!
En ik hoop ook dat het goed op te lossen valt.
*D

Suuzert schreef:
eowyn mijn vorige paard stond in bergschenhoek gestald, heel het jaar door 24/7. Was met zes andere paarden in een kudde, ging makkelijk en hebben we zo een aantal jaar volgehouden. Bergschenhoek valt als het goed is ook onder Rotterdam, of in ieder geval het ligt er vlak naast. Het bestaat dus wel... Dat het kan.

Dan is dat echt zeldzaam en geluk hebben. :j
Maar waarom kan je daar dan niet blijven staan??

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 14:58

Ik heb toen der tijd mijn paard verkocht en nu is er geen plek meer. Kwestie van bad luck hehe.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 14:59

Kan je daar niet op de wachtlijst geplaatst worden?
Dan kan je altijd eerst even ergens anders staan met het vooruitzicht van deze stal.